Dr. Helmut Marko, svetovalec moštva Red Bull, nikakor ni zadovoljen z novimi pravili in predpisi, ki so jih najbolje izkoristili pri Mercedesu. Foto: EPA
Dr. Helmut Marko, svetovalec moštva Red Bull, nikakor ni zadovoljen z novimi pravili in predpisi, ki so jih najbolje izkoristili pri Mercedesu. Foto: EPA

Stanje bomo dobro - tako kot vsako leto - preučili poleti. Pregledali bomo razmerje med prihodki in odhodki. Če bomo povsem nezadovoljni, je ena možnost tudi odhod iz formule ena. Da, obstaja možnost, da g. Mateschitz izgubi strast do tega športa.

dr. Helmut Marko
Christian Horner
Christian Horner želi, da bi Mednarodna avtomobilistična zveza moštvom pomagala nadoknaditi zaostanek v razvoju (motorja) za Mercedesom. Želi si seveda, da bi bile moči Mercedesovega, Renaultovega in Ferrarijevega (tudi Hondinega) motorja izenačene. Med zimskimi testiranji so bila nekatera moštva prepričana, da sta lahko mercedesa na krog za sekundo hitrejša od drugih. Foto: EPA
Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo je s 6. mestom poskrbel za najboljšo uvrstitev dirkalnika z Renaultovim pogonskim sklopom v Melbournu. Lewis Hamilton je po dirki dejal, da ni videl potrebe, da bi dirkal hitreje. Poudaril je, da je ves čas le nadziral in ohranjal razliko pred najbližjim zasledovalcem Nicom Rosbergom. To pomeni, da bi lahko dirkal še hitreje, prednost pred drugimi dirkači, ki je bila že tako velika, bi bila posledično še večja. To pa v očeh številnih ljubiteljev formule ena prinaša prvenstvo, ki ne navdušuje in kraljici motošporta prej škoduje kot koristi. Foto: EPA
Hamilton v Melbournu potrdil vlogo favorita


Za Red Bullom vsekakor ni dober uvod v sezono. Enako bi lahko rekli tudi za Renault, ki mu ni uspelo zmanjšati zaostanka za Mercedesom. Celo nasprotno, zdi se, da je letos razlika med nemškim in francoskim pogonskim sklopom še večja.
V Melbournu je Daniel Ricciardo poskrbel za najvišjo uvrstitev dirkalnika z Renaultovim motorjem. Osvojil je šesto mesto, a v oči bode predvsem dejstvo, da je za zmagovalcem zaostal za krog. Vsekakor nazadovanje, če upoštevamo, da je lansko dirko v Albert Parku končal tik pod vrhom (pozneje je bil za zeleno mizo zaradi previsokega pretoka goriva diskvalificiran).

Dirkanje v treh jakostnih stopnjah
Ljubitelji kraljice motošporta nad prevlado Mercedesa niso najbolj navdušeni. Kako dominantna sta bila Lewis Hamilton in Nico Rosberg dokazuje že dejstvo, da ju režiser na celi dirki praktično ni pokazal, saj je iskal zanimivejše dirkanje in dvoboje na drugih delih proge. Horner upa, da bo Mednarodna avtomobilistična zveza ukrepala in dominantnost aktualnega konstruktorskega prvaka nekoliko zajezila, sicer lahko po njegovem mnenju ta šport izgubi še več privržencev. "Ko smo mi zmagovali - in tega nismo počeli s tolikšno prednostjo kot Mercedes - se spominjam, da so bili takoj prepovedani dvojni difuzorji, premakniti je bilo treba izpušno cev, skratka, storilo se je vse, da razlika ne bi bila prevelika. Pa to se ni zgodilo le nam, v preteklosti so to občutili tudi pri Williamsu in McLarnu," je dejal vodja moštva Red Bull Christian Horner.

Dodal je: "Uspeha Mercedesa vsekakor ne gre zaničevati, v Brackleyju delajo odlično. Imajo dober dirkalnik, odličen pogonski sklop, prav tako imajo tudi vrhunska dirkača. Toda težava je, da se zato dirkanje deli na tri jakostne skupine, in to vsekakor ne more biti zdravo za formulo ena."
Boji se, da bo zanimanje splahnelo
Hornerja - razumljivo - leta 2013 dominantnost enega moštva, natančneje enega dirkača, ni tako motila. Tedaj je Sebastian Vettel v red bullu pometel s konkurenco, v drugi polovici sezone je dobil prav vse dirke in se že v Indiji veselil četrtega in za zdaj zadnjega naslova prvaka. Po omenjeni sezoni so se navijači pritoževali nad nezanimivostjo, Horner je prepričan, da se bo pritoževanje stopnjevalo tudi letos, če bosta mercedesa še naprej zlahka bežala pred drugimi moštvi. "Bojim se, da bo zanimanje za ta šport splahnelo. Mercedesovih dirkalnikov na televizijskem zaslonu praktično nisem videl, saj ni zanimivo spremljati procesije. Producent je raje izbral dvoboje v ozadju. Zame je bil vrhunec dirke zagledati Arnieja na odru za zmagovalce," je pripomnil Britanec in spomnil na Arnolda Schwarzeneggerja, ki je po dirki "pobral" prve izjave najboljših posameznikov.
Mateschitz lahko pomaha v slovo ...
Po polomu na avstralski preizkušnji se je oglasil tudi svetovalec Red Bulla dr. Helmut Marko. Ta je celo zagrozil z odhodom iz formule ena. "Tile pogonski sklopi niso prava rešitev za ta šport. To bi dejal tudi, če bi dominiral naš kolektiv. S tehničnega vidika so pravila nejasna, preveč zapletena, prinašajo pa tudi veliko odhodkov. Želeli smo zmanjšati stroške, a tako tega ne bomo dosegli. Oblikovalca Adriana Neweyja so zaradi formule z motorji dobesedno kastrirali. Nova pravila bodo ta šport ubila," je povedal. "Stanje bomo dobro - tako kot vsako leto - preučili poleti. Pregledali bomo razmerje med prihodki in odhodki. Če bomo povsem nezadovoljni, je ena izmed možnosti tudi odhod iz formule ena. Da, obstaja možnost, da g. Mateschitz izgubi strast do tega športa."

... a njegov odhod je malo verjeten
Odhod Dietricha Mateschitza bi bil zagotovo velik udarec za formulo ena, saj si pionir energijskih pijač ne lasti le moštva Red Bull, temveč tudi Toro Rosso. Težko je verjeti, da bi 70-letnik, 116. najbogatejši Zemljan, nenadoma izgubil strast do tega športa. Sploh zdaj, ko je po letu 2003 elitni razred motošporta vrnil na avstrijska tla v Spielberg. Red Bull se je formuli ena prek komercialnega dogovora zavezal do leta 2020, predčasni odhod iz nje pa bi s seboj prinesel hude finančne posledice.

Stanje bomo dobro - tako kot vsako leto - preučili poleti. Pregledali bomo razmerje med prihodki in odhodki. Če bomo povsem nezadovoljni, je ena možnost tudi odhod iz formule ena. Da, obstaja možnost, da g. Mateschitz izgubi strast do tega športa.

dr. Helmut Marko
Hamilton v Melbournu potrdil vlogo favorita