Foto: EPA
Foto: EPA

Do odločitve prihaja po šestih tednih cestnega in železniškega kaosa, odkar je osebje decembra protestno zapustilo svoje položaje v okviru nacionalnih protestov proti pokojninski reformi.

Rekordno dolga stavka je v delih prestolnice popolnoma ohromila promet, saj so bili Parižani prisiljeni uporabljati svoje avtomobile, kolesa in motorje.

V soboto je sedem od 16 linij pariške podzemne železnice delovalo normalno. Pariško podjetje za javni promet RATP naj bi za ponedeljek napovedalo nadaljnja izboljšanja, čeprav so vozniki treh linij izglasovali, da ostanejo na stavki.

Laurent Djebali, generalni sekretar sindikata Unsa-RATP, je v izjavi za javnost sporočil, da morajo njegovi člani po 45 dneh stavke, med katero niso dobivali plače, "ponovno zadihati in si napolniti baterije".

Izpostavljajo, da se ne uklanjajo

Sindikat je vnovič poudaril, da nasprotuje vladnim ukrepom za uvedbo enotne pokojninske sheme na podlagi točk, namesto zdaj veljavnih 42 ločenih pokojninskih shem, po katerih imajo večinoma zaposleni v javnem sektorju pravico do zgodnje upokojitve in drugih bonitet.

Unsa izpostavlja, da se ne predaja, ampak da poziva k "drugi obliki akcije". "Vlada mora razumeti, da ostaja prepričanje in odločenost članov osebja RATP-ja neomajno," so zapisali v izjavi, v kateri so sindikate pozvali k okrepitvi gibanja v vseh podjetjih po državi.

Počasi se normalizirajo tudi predmestni in hitri medmestni vlaki, saj je število stavkajočih med osebjem državnih železnic SNCF prejšnji teden padlo s 55 odstotkov, kolikor jih je stavkalo decembra, na 4,6 odstotka. Po navedbah SNFC-ja okoli 85 odstotkov prog obratuje normalno.