Letalski prevoznik Qatar Airways zaradi poškodovanih med turbulenco izvaja notranjo preiskavo. Foto: AP
Letalski prevoznik Qatar Airways zaradi poškodovanih med turbulenco izvaja notranjo preiskavo. Foto: AP

Takoj po pristanku boeinga 787, nekaj pred 13. uro po krajevnem času, so letalo pričakale interventne službe, "vključno z letališko policijo ter gasilsko in reševalno službo, saj je šest potnikov in šest članov posadke, skupaj 12 ljudi, na krovu prijavilo poškodbe, potem ko je letalo nad Turčijo zajela turbulenca", je po poročanju Reutersa v izjavi za javnost navedlo Letališče Dublin.

Po poročanju irske javne radiotelevizije RTE, ki se sklicuje na izjave potnikov, je turbulenca trajala manj kot 20 sekund, zgodila pa se je ravno med strežbo hrane in pijače.

Družba Qatar Airways je v izjavi navedla, da je "manjše število" potnikov in članov posadke med letom dobilo lažje poškodbe in je bilo zdravniško oskrbljenih. Letalski prevoznik turbulence ni posebej komentiral, a je sporočil, da izvaja notranjo preiskavo.

Incident se je zgodil le pet dni po tem, ko je med poletom družbe Singapore Airlines iz Londona v Singapur zaradi močne turbulence umrl 73-letni Britanec, 28 potnikov je končalo na intenzivni negi s poškodbami hrbtenice, lobanje in možganov.

Glede na študijo ameriške Nacionalne agencije za varnost v prometu iz leta 2021 so nesreče, povezane s turbulenco, najpogostejša vrsta letalskih nesreč. Ameriška agencija ugotavlja, da so od leta 2009 do leta 2018 turbulence povzročile več kot tretjino prijavljenih nesreč letalskih prevoznikov, večina se jih je končala z eno ali več težjimi poškodbami potnikov, a brez poškodb letala, še navaja Reuters.

Segrevanje ozračja poslabšuje razmere za letenje

Kot dodaja Euronews, so smrtni primeri in hude poškodbe zaradi turbulence zelo redki, saj posadka letala običajno vnaprej predvidi poslabšanje vremena in spremembe v zraku.

Medtem podnebne spremembe poslabšujejo razmere za letenje. Lani so meteorologi z Univerze v Readingu v Združenem kraljestvu izvedli študijo, ki je pokazala, da je ozračje zaradi podnebnih sprememb do 55 odstotkov "bolj razburkano" kot pred 40 leti. Segrevanje ozračja, ki je posledica izpustov ogljikovega dioksida, spreminja zračne tokove in povečuje turbulence v čistem zraku, tako nad severnim Atlantikom kot drugod po svetu, še navaja Euronews.