Reševalna ladja z repom nesrečnega letala. Foto: Reuters
Reševalna ladja z repom nesrečnega letala. Foto: Reuters
Reševalci nameravajo najprej dvigniti trupla. Foto: Reuters

Vojaški potapljači so sledili močnemu signalu skrinjic, ki sta se nahajali približno 30 metrov pod gladino, je povedal vodja reševalne in iskalne operacije Supriyadi. Že v soboto so reševalci z dna morja z žerjavom in posebnimi baloni dvignili rep ponesrečenega letala, v katerem se nahajata črni skrinjici. Potapljači so že pod vodo pregledovali rep, da bi ju našli, a neuspešno. Supriyadi je zdaj povedal, da so njune signale zaznali okoli kilometer vzhodno od kraja, kjer je ležal rep letala.
Po navedbah indonezijske meteorološke agencije je strmoglavljenju letala airbus A320 botrovalo slabo vreme. A končni odgovor bosta dali črni skrinjici, ki naj bi posneli pilotove besede, vsebovali pa naj bi tudi številne druge podatke. Črni skrinjici bodo zdaj prepeljali v Džakarto na analize, prenos podatkov pa bi lahko trajal do dva tedna - odvisno od tega, koliko sta poškodovani.

Zaznali trup letala?
Supriyadi je še dejal, da so v bližini mesta, kjer so zaznali signal, s sonarjem opazili tudi nekaj, za kar predvidevajo, da je osrednji del letala, zdaj pa skušajo potapljači to preveriti.

V iskalni akciji, ki vključuje ameriške, kitajske in druge tuje pomorske ladje, so doslej našli 48 trupel. Po besedah Supriyadija je večina trupel potnikov najverjetneje ujeta v kabini, zato je tudi iskanje delov letalskih razbitin med prednostnimi nalogami.Reševalno akcijo vseskozi ovirajo slabo vreme in visoki valovi na tistem območju.

Med potniki je bila večina Indonezijcev, po en Singapurec, Malezijec in Britanec, francoski kopilot in trije Južni Korejci.

Stik z letalom so izgubili 28. decembra po 36 minutah poleta od Surabaje do Singapurja, traso, za katero AirAsia za tisti dan sicer ni imela dovoljenja. Pilot je tik pred tem zaradi hude nevihte zaprosil za spremembo višine, a dovoljenja zaradi gostega prometa ni dobil.