Proti Venezueli pluje pet iranskih tankerjev. Fotografija je simbolična. Foto: Reuters
Proti Venezueli pluje pet iranskih tankerjev. Fotografija je simbolična. Foto: Reuters

Venezuelski obrambni minister Vladimir Padrino je po poročanju BBC-ja dejal, da so iranski tankerji Fortune, Forest, Petunia, Faxon in Clavel dobrodošli v venezuelski ekskluzivni gospodarski coni, ki sega 370 kilometrov od obale.

Tankerji prevažajo okoli 1,5 milijona sodčkov nafte, ta mesec pa so pluli skozi Sueški prekop.

"Ko bodo vstopili v našo ekskluzivno gospodarsko cono, bodo imeli spremstvo ladjij in letal bolivarskih nacionalnih oboroženih sil, ki jih bodo sprejela in se zahvalila iranskemu ljudstvu za njihovo solidarnost in sodelovanje," je dejal Padrino.

Stalni predstavnik Venezuele v ZN-u Samuel Moncada je poudaril, da so tankerji "civilna plovila, ki prevažajo ključne dobrine za naše ljudstvo," in "prihajajo iz države, ki zakonito posluje z mojo".

Varnostnemu svetu ZN-a je dejal, da bi bilo preprečevanje vplutja teh ladij v venezuelska pristanišča v času pandemije "zločin proti človeškosti".

Iran je opozoril, da bo sprejel povračilne ukrepe, če bodo tankerji blokirani.

Bodo ZDA poskušale zaustaviti ladje?

ZDA, ki ohranjajo ostre sankcije tako proti Venezueli kot proti Iranu, naj bi namreč razmišljale o zaustavitvi ladij.

Ameriška mornarica in obalna straža patruljirata v Karibskem morju, kjer naj bi preprečevali tihotapljenje mamil. Uradno ZDA sicer niso oznanile načrtov za zaustavitev iranskih tankerjev.

V ponedeljek je poveljnik južnega poveljstva ameriške vojske admiral Craig Faller dejal, da "zaskrbljeno" spremljajo iransko pošiljko nafte v Venezuelo, a je poskušal zmanjšati možnosti spopada.

Venezuelski opozicijski politik Juan Guaidó, ki se je z ameriško podporo januarja lani razglasil za začasnega predsednika Venezuele, je medtem dejal, da potreba po uvozu nafte poudarja slabo upravljanje vlade predsednika Nicolása Madura z naftno industrijo.

Venezuela ima največje zaloge nafte na svetu, njena proizvodnja pa je v zadnjih dveh desetletjih močno upadla.