Boom bi imel zgolj 50 mest za potnike. Foto: Boom
Boom bi imel zgolj 50 mest za potnike. Foto: Boom
Zanimanje za Boom je že veliko. Foto: Boom
Zadnji polet Concorda leta 2003. Foto: EPA

Letalo, imenovano Boom, bi letelo s hitrostjo 2,2 Macha, kar je več kot dvakratna hitrost zvoka in 2,6-krat hitreje od katerega koli drugega potniškega letala. Čezatlantsko pot med New Yorkom in Londonom, ki sicer traja sedem ur, bi tako Boom razpolovil na 3,4 ure, pot med San Franciscom in Tokiem bi opravil v 4,7 ure, med Los Angelesom in Sydneyjem pa v šest.

Povratna vozovnica med New Yorkom in Londonom bi stala 5.000 dolarjev, kar sicer za navadne smrtnike ni ravno "cenovno dostopno" potovanje, za tiste, ki pa redno potujejo v poslovnem razredu, pa številka ni pretirana.

Projekt je že vzbudil zanimanje britanskega poslovneža Richarda Bransona, čigar imperij Virgin Group se je s predkupno pravico zavezal k nakupu desetih letal. Če bo dogovor udejanjen, bi bil lahko vreden kar 2 milijardi dolarjev.

Boom je 15 dodatnih letal rezerviral za nerazkritega evropskega prevoznika, s čimer bi jim v žep kapnilo še 5 milijard dolarjev, so povedali za TechCrunch. Kljub visokim vložkom pa je vprašanje, kako blizu realizaciji nadzvočno letalo dejansko je. Boom se še vedno ukvarja s prototipom, ki ne bo poletel pred letom 2017. Predsednik in ustanovitelj podjetja Blake Scholl je pred kratkim povedal, da ne more reči, kdaj bodo letala v vsej velikosti dejansko nared za potniške polete.

Kaj je pokopalo Concorde?
Tako, da je Boom za zdaj zgolj eno izmed številnih konceptov nadzvočnih letal, ki obljubljajo skrajšan čas poletov, a od njih nobeden še ni preizkušen v zraku, piše CNN. Pri Boomu vseeno upajo, da bodo prav oni tisti, ki jim bo uspelo in se bodo pri tem ognili pasti, ki so pestile njegovega razkošnega, a na propad obsojenega predhodnika Concorda. Pri družbi kot svoje prednosti izpostavljajo moderno aerodinamiko, ogljikove kompozitne dele, najnovejšo motorno tehnologijo in pametnejšo poslovno strategijo.

Da bi zmanjšali težo, bo letalo zgrajeno iz ogljikovih kompozitnih materialov, namesto iz aluminija, sedeži bodo podobni standardnim v zdajšnjih prvih razredih, a jih bo le 40, tako, da bo letalo lažje napolniti kot Concorde.

Sedeži bodo razdeljeni v dve vrsti po en sedež, tako, da bo vsak imel sedež ob oknu in na prehodu. Nekaj posebnega bo tudi razgled - ker bo Boom skrajšal čas poleta z letenjem na 18.000 metrih, bodo potniki dejansko lahko videli Zemljino ukrivljenost.

"Concorde je bil preprosto predrag za letenje, težko je napolniti 100 sedežev po 20.000 dolarjev," je povedal Scholl za Guardian. "Cene vozovnic morajo biti nižje, letalo pa je treba zgraditi v taki velikosti, da lahko dejansko zapolnite mesta."

Ekipa strokovnjakov
35-letni Scholl, nekdanji izvršni direktor pri Amazonu, je za svoj projekt pridobil sama zveneča imena - nekdanje zaposlene pri Nasi, Boeingu in Lockheedu, njegov svetovalec je ameriški astronavt Mark Kelly, pri opremi, oblikovanju, testih in logistiki pa zdaj pomaga tudi vesoljska divizija Virgin Galactica, The Space Company.

Concorde, ki sta ga uporabljala British Airways in Air France, so upokojili leta 2003, pri čemer je bila za letalo ob visokih stroških najusodnejša nesreča leta 2000 kmalu po vzletu, v kateri je umrlo vseh 109 ljudi v letalu in še štirje na tleh.