Hitro polnjenje je drago in pri električnih avtomobilih ga je smiselno uporabiti le na daljših poteh. Sicer pa bomo večinoma polnili počasi – z izmeničnim tokom. In na takšni polnilnici se mustang polni s “klasičnimi” 11 kilovati moči. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Hitro polnjenje je drago in pri električnih avtomobilih ga je smiselno uporabiti le na daljših poteh. Sicer pa bomo večinoma polnili počasi – z izmeničnim tokom. In na takšni polnilnici se mustang polni s “klasičnimi” 11 kilovati moči. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Na Avtomobilnosti smo že v preteklosti ugotovili, da je najbolj smiselno električno vozilo polniti doma ali v službi, mustang mach-E je tudi pogosto poslovno vozilo, sploh ob bateriji kratkega dosega.

Na smučarijo z električnim avtomobilom

Voditelj Avtomobilnosti David Urankar se je z mustangom mach-E odpravil v tujino na smučanje. Kakšne so bile izkušnje, lahko pogledate tukaj.

Tako kot večino sodobnih električnih vozil lahko tudi mustanga polnimo z izmeničnim (AC) in enosmernim (DC) tokom. Seveda, naložba v (danes praviloma še razmeroma draga) električna vozila bo najbolj smiselna, če boste veliko večino polnjenj opravili na domači polnilni postaji.
V primeru domače polnilnice lahko ta avtomobil polnimo z močjo do 11 kilovatov, kar pomeni, da bo njegovo baterijo mogoče napolniti čez noči. V našem primeru gre namreč za različico električnega mustanga s kratkim dosegom. To pomeni, da ima njegova baterija (uporabno) kapaciteto 68 kWh. V tem primeru bo za polnjenje baterije od 10 do 80 odstotkov napolnjenosti potrebnih 5 ur in 40 minut.

Hitro polnjenje boste v praksi uporabili le na daljših poteh, sploh pri avtomobilu, ki ima nekoliko manjšo baterijo in posledično manjšo maso, kar velja tudi za našega supertestnega mustanga. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Hitro polnjenje boste v praksi uporabili le na daljših poteh, sploh pri avtomobilu, ki ima nekoliko manjšo baterijo in posledično manjšo maso, kar velja tudi za našega supertestnega mustanga. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vedno baterije ne moremo polniti počasi, sploh ko se odpravimo na daljšo pot. Kakšne so izkušnje takrat, zlasti pri nizkih temperaturah, kakršne so zajele tudi Slovenijo na polovici januarja? Na hitri polnilnici lahko z enosmernim tokom polnimo z močjo do 115 kilovatov. V teoriji, v praksi pa uporabnike električnih avtomobilov danes še spremlja precej tehnološke negotovosti. In tako se je na našem preizkusu izkazalo tudi tokrat: polnilnica, ki bi sicer morala brez težav zagotavljati polnilno moč 115 kilovatov, je tokrat zmogla "oddati" le 40 kilovatov moči – in tako je bilo tudi v ponovljenih poskusih polnjenja, ko smo priklopili teslo in električnega volkswagna. Če tokrat neuspeli poskus na hitri polnilnici pustimo ob strani, bi lahko baterijo pod 80 odstotki ravni napolnjenosti v 10 minutah napolnili za približno 80 kilometrov vožnje.

Namen supertesta mustanga mach-E, ki smo se ga lotili v redakciji Avtomobilnosti, je, da vam približamo vse vidike elektromobilnosti. Odgovarjamo na vaša vprašanja, ki smo jih do zdaj prejeli že veliko. Po Sloveniji se vozi prav posebni električni mustang mach-E z nalepljeno QR-kodo. Če ga vidite, jo poskenirajte. V zadnjem članku smo odgovorili na dve vaši zelo pogosti vprašanji, zakaj ime mustang in zakaj je dovolj tudi 400 kilometrov dosega?