Pod motornim pokrovom testnega avtomobila je bil Volkswagnov dvolitrski turbodizelski  motor TDI. Ta služi za osnovo, nastavitve motorja pa naj bi bile vseeno Fordove, zato je Fordovo tudi ime – 2.0 TDCi EcoBlue. V testnem avtombilu je za prestavljanje skrbel sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki delo opravlja povsem spodobno. Brez težav lahko rečemo, da celo odlično, ko je vožnja umirjena in velikosti avtomobila primerna, priganjanja pa pač ne mara, ker ga tudi sam agregat ne. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Pod motornim pokrovom testnega avtomobila je bil Volkswagnov dvolitrski turbodizelski motor TDI. Ta služi za osnovo, nastavitve motorja pa naj bi bile vseeno Fordove, zato je Fordovo tudi ime – 2.0 TDCi EcoBlue. V testnem avtombilu je za prestavljanje skrbel sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki delo opravlja povsem spodobno. Brez težav lahko rečemo, da celo odlično, ko je vožnja umirjena in velikosti avtomobila primerna, priganjanja pa pač ne mara, ker ga tudi sam agregat ne. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pri Fordu so že pred časom oznanili, da bodo izdelovali samo še tiste avtomobile, ki so prodajno uspešni. Precej logična poteza, ki pa je v zadnjem času dobila, za nepoznavalce, neobičajne razsežnosti.

Odločili so se tudi, da bodo letos končali izdelavo svetovno uspešne fieste, ki je na trgu že od leta 1976, zanjo pa se je odločilo že več kot 20 milijonov kupcev. Če gledamo s čustvene plati, precej nelogična poteza, če pa pogledamo z racionalne, Fordove strani, pa se že zdaj večja in seveda tudi dražja puma prodaja dobro. Ko ne bo več fieste, se bo še bolje. Vsaj tako menijo pri Fordu.

Ampak to je razlaga za širšo množico. Poslovna poteza prinaša še veliko več. Poleg trenutnega zaslužka so tu smernice za prihodnost, načrtovanje prihodnjih modelov in, jasno, elektrifikacija.

Dinamična vožnja prinaša večjo porabo goriva, sedem, morda tudi osem litrov za 100 prevoženih kilometrov. Če pa je vožnja umirjena, takšna kot na našem normnem krogu, pa bo za 100 prevoženih kilometrov dovolj že zelo spodobnih pet litrov in pol. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Dinamična vožnja prinaša večjo porabo goriva, sedem, morda tudi osem litrov za 100 prevoženih kilometrov. Če pa je vožnja umirjena, takšna kot na našem normnem krogu, pa bo za 100 prevoženih kilometrov dovolj že zelo spodobnih pet litrov in pol. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Zgodba testnega modela je podobna

Zdaj se verjetno že sprašujete, kakšno povezavo ima to s tem avtomobilom. Tudi njega je doletela pravzaprav podobno zanimiva zgodba. Ford je model tourneo connect predstavil leta 2002 kot potniško nadgradnjo cargo različice transit connect. Prvo generacijo so izdelovali v Turčiji in Romuniji, drugo pa je Ford prestavil v svojo špansko tovarno v Valencii. Lani so predstavili tretjo generacijo, ki pa se izdeluje na Poljskem, in to v Volkswagnovi tovarni. In če niste vedeli, na kateri avtomobil vas tourneo connect spominja, zdaj veste.

90 kilovatov je več kot dovolj, da je vožnja spodobna tudi takrat, ko je avtomobil polno obremenjen. Zaradi skoraj 36-centimetrskega karoserijskega prirastka sta v zadku avtomobila lahko tudi še dva dodatna sedeža. Odstranjevanje in zlaganje sedežev sta preprosti, zato je tourneo connect ne glede na to, da gre za potniško različico, preprosto uporaben tudi za prevoz tovora, saj ponuja nekaj malega več kot 3100 litrov prtljažne prostornine. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
90 kilovatov je več kot dovolj, da je vožnja spodobna tudi takrat, ko je avtomobil polno obremenjen. Zaradi skoraj 36-centimetrskega karoserijskega prirastka sta v zadku avtomobila lahko tudi še dva dodatna sedeža. Odstranjevanje in zlaganje sedežev sta preprosti, zato je tourneo connect ne glede na to, da gre za potniško različico, preprosto uporaben tudi za prevoz tovora, saj ponuja nekaj malega več kot 3100 litrov prtljažne prostornine. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Odlično urejen delovni prostor

Sodelovanje avtomobilskih koncernov prinaša enormno znižanje najprej razvojnih in pozneje tudi proizvodnih stroškov. Zato tourneo connect ne prinaša zgolj caddyjeve zunanjosti, ampak tudi notranjost. A tega nikakor ne štejemo za slabo, saj se pri takšnih sodelovanjih združijo najboljše stvari iz obeh modelov.

Ford je z združevanjem z Volkswagnom zmanjšal številne stroške, pridobil pa uveljavljenega partnerja. Hkrati pa imajo kupci še vedno možnost izbrati do družine prijazen avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ford je z združevanjem z Volkswagnom zmanjšal številne stroške, pridobil pa uveljavljenega partnerja. Hkrati pa imajo kupci še vedno možnost izbrati do družine prijazen avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Tako novi tourneo connect prinaša voznikov delovni prostor, ki navduši s preprosto in zadovoljivo ergonomijo, spodobnima sedežema in opremo, ki se je ne bi branil niti povprečen osebni avtomobil.
Če k temu prištejemo še številne odlagalne površine in predale, ki so tudi resnično uporabni in dovolj veliki, da vanje dejansko tudi kaj spravimo, pa je takšen avtomobil tudi družinsko uporaben in preprosta alternativa izginjajočemu razredu družinskih enoprostorcev.

Še več o zmogljivosti in gospodarnosti avtomobila pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.