Prodaja novih električnih vozil strmo narašča, vendar strokovnjaki za avtomobilsko industrijo predvidevajo, da bodo leta 2040 na evropskih cestah v večini še vedno vozila z motorji na notranje zgorevanje. Foto: BOBO/Igor Kupljenik
Prodaja novih električnih vozil strmo narašča, vendar strokovnjaki za avtomobilsko industrijo predvidevajo, da bodo leta 2040 na evropskih cestah v večini še vedno vozila z motorji na notranje zgorevanje. Foto: BOBO/Igor Kupljenik

Kako razširjena bo e-mobilnost leta 2040? Glede na študijo, ki so jo izvedli v družbi PwC Strategy, ki je izračune pripravila s Fraunhoferjevim inštitutom za sistemske raziskave in inovacije, bo v naslednjih 15 letih po evropskih cestah še vedno vozilo 70 odstotkov vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem.

Glede na študijo naj bi se poraba električne energije električnih avtomobilov in tovornjakov v Evropi hitro povečala – z današnjih 16 teravatnih ur na 355 teravatnih ur leta 2040. To ustreza dodatnemu povpraševanju v višini 13 odstotkov celotne električne energije, proizvedene danes v Evropski uniji, sporočilo iz Upravnega svetovanja PwC povzema več nemških medijev.
Leta 2040 naj bi bili vsi na novo registrirani avtomobili in tovornjaki v EU-ju električni – na baterije ali na vodik in gorivne celice. 70 odstotkov avtomobilov in 65 odstotkov tovornjakov na cestah bo verjetno še vedno poganjal bencin ali dizelsko gorivo.

"Preteklo bo kar nekaj časa, preden bomo v voznem parku videli pretežno električna vozila, ki naj bi v prihodnosti izpodrinila vozila z motorji z notranjim zgorevanjem," je dejal Philipp Rose, strokovnjak za industrijo iz PwC Strategy. Kljub temu naj bi se emisije CO2, ki jih ustvarjajo vozila, do leta 2040 prepolovile.