Dacia spring je namenjena racionalnim kupcem, ki želijo električni avto. Predvsem tisti, ki naredite veliko kilometrov po mestu, boste s tem vozilom zadovoljni. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Dacia spring je namenjena racionalnim kupcem, ki želijo električni avto. Predvsem tisti, ki naredite veliko kilometrov po mestu, boste s tem vozilom zadovoljni. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Konec leta 2019 sta Volkswagen in Škoda v enem tednu pri nas razprodala celoletno zalogo malih električnih vozil up! in citigo. V istem tednu je Renault razprodal velike količine zoejev. Kako to? Ker so bili imeli izredno ugodno ceno, sicer izdatno podprto z državno subvencijo!

Težko je verjeti, da se bo zgodba kaj kmalu ponovila, kajti moderni električni avtomobili so dragi. Dragi tudi primerjalno s podobno velikimi modeli vozil z motorji na notranje zgorevanje. Seveda se bodo ob to trditev številni privrženci električnih avtomobilov obregnili in poudarjali, da se z električnimi avtomobili da voziti ceneje. Po naših izkušnjah je v praksi to mogoče samo, če sprejmemo številne kompromise.

Končno na trgu nizkocenovni e-avto

Kljub temu imamo danes spet opravka z električnim avtomobilom, ki trditev, da so električni avtomobili le dragi, spet postavlja na laž. Dacia spring je poceni, to najcenejši električni avto i nas. In to se sliši zelo lepo. Tudi sami smo v redakcijo prejeli v preteklosti številna vprašanja, kdaj bo kakšen podoben avto na cesti. Spring stane 16.000 evrov. Ta je podobno ceni dacie sandere, ki pa jo je treba polniti na bencinskih servisih. Računica je pozitivna, ko elektriko v baterije pretakamo ponoči doma, na poceni toku. Pomagajo tudi nižji stroški vzdrževanja, registracije, bistvena pri odločitvi za električno dacio je tudi državna subvencija.

Dacia ima, čeprav ponuja manj opreme od današnjih modernih avtomobilov, tudi v zahodni Evropi veliko uspeha. Dacia sandero je celo eden najbolje prodajanih avtomobilov v Evropi, kar je odlična popotnica tudi za električni model spring. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Dacia ima, čeprav ponuja manj opreme od današnjih modernih avtomobilov, tudi v zahodni Evropi veliko uspeha. Dacia sandero je celo eden najbolje prodajanih avtomobilov v Evropi, kar je odlična popotnica tudi za električni model spring. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Zima ni prijazna do baterije

V mrzlih dneh je bila poraba 17 kWh na 100 kilometrov, torej nižja kot pri najbolj modernih električnih avtomobilih. Po drugi strani pa ni malo, saj je njegova masa komaj 1045 kilogramov, kar je polovica mase, kot jo s sabo nosijo drugi zmogljivejši električni avto. Doseg v zimskih dneh je bil 140 mestnih kilometrov. Visoka poraba elektrike je posledica, da vozilo nima naprednega temperaturnega nadzora baterije, springa tudi še ne moremo povezati s telefonom, da bi lahko spremljali polnjenje avta med pitjem čaja na toplem, tudi gretja si na daljavo ne moremo prižgati.

Avto nima tempomata ne aktivnega tempoamta, ima samo omejevalnik hitrosti. Nima niti prilagajanja rekuperacije. Klima je v zimskih dneh stekla stalno rosila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Avto nima tempomata ne aktivnega tempoamta, ima samo omejevalnik hitrosti. Nima niti prilagajanja rekuperacije. Klima je v zimskih dneh stekla stalno rosila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Spring želi v električni dobi mobilnosti dati to, kar nam je prinesla katrca pred šestimi desetletji. Enostaven avto za vsakogar, ki te pripelje povsod. In to gre springu dobro od rok. Čez ležeče ovire pelje suvereno, predvsem pa je avto odličen na makadamu. Spring ni terenec, a tako kot katrca je tudi spring lahek, zato tudi malo moči ponudi spodobne rezultate.

Če želite najcenejši avto spoznati podrobneje, pa ste vabljeni k ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost.