Med večjimi trgi je največji padec prodaje novih vozil zaznala Španija (–32,3 odstotka), sledili sta Italija (–27,9 odstotka) in Francija (–25,5 odstotka). V Nemčiji je bil padec 19,1-odsoten. Foto: EPA
Med večjimi trgi je največji padec prodaje novih vozil zaznala Španija (–32,3 odstotka), sledili sta Italija (–27,9 odstotka) in Francija (–25,5 odstotka). V Nemčiji je bil padec 19,1-odsoten. Foto: EPA

Podatke so sporočili iz Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA), v sporočilu za javnost pa so zapisali, da je bilo decembra lani registriranih 1.031.070 enot.

Štirje največji trgi EU pa so imeli zelo različne rezultate. Italija in Francija sta v zadnjem mesecu leta imeli dvomestno izgubo, saj sta se registraciji avtomobilov v zadnjem mesecu zmanjšali za 14,9 odstotka oziroma 11,8 odstotka. V nasprotju s tem je Nemčija dosegla solidno rast (+ 9,9 odstotka), tudi španski trg je ostal stabilen, saj je bilo število novih registracij bolj ali manj enako kot decembra 2019.

V Sloveniji je bilo lani po podatkih ACEA registriranih 53.694 novih vozil, kar je 26,6 odstotka manj kot leta 2019. Foto: Boštjan Podlogar/ MMC RTV Slovenija
V Sloveniji je bilo lani po podatkih ACEA registriranih 53.694 novih vozil, kar je 26,6 odstotka manj kot leta 2019. Foto: Boštjan Podlogar/ MMC RTV Slovenija

V Sloveniji je bilo decembra registriranih 2348 novih vozil, kar na letni ravni predstavlja 47,6-odstotni padec.

Takega padca prodaje ne pomnijo

Leta 2020 se je trg osebnih vozil v EU v primerjavi z letom prej za 23,7 odstotka na 9,9 milijona enot. Največji vzrok je pandemije covida-19. Pri ACEA-ju tako velikega padca v prodaji še niso zaznali, odkar vodijo statistiko registracij. V primerjavi z letom 2019 je bila prodaja v EU manjša za tri milijone vozil. Prav na vseh 27 trgih EU-ja so v celotnem letu 2020 zaznali dvomestni padec v številu registracij.

"Lani smo imeli največji padec prodaje, odkar smo leta 1990 začeli pisati statistiko ... vseh 27 trgov je imelo dvomestne padce," so še zapisali.