Delnice Tesle so v celotnem lanskem letu pridobile več kot 700 odstotkov, kar nekateri analitiki sicer ocenjujejo kot umetno napihnjeno rast. Foto: Reuters
Delnice Tesle so v celotnem lanskem letu pridobile več kot 700 odstotkov, kar nekateri analitiki sicer ocenjujejo kot umetno napihnjeno rast. Foto: Reuters

Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla je lani dobavil 499.550 vozil, kar je skoraj povsem skladno z njegovimi napovedmi in precej nad pričakovanji analitikov.

Ti ocenjujejo, da bo letos to težko zadržal, a obenem menijo, da so najtežji časi že za njim, piše francoska tiskovna agencija AFP.

Pri proizvajalcu električnih vozil so se dolga leta mučili s proizvodnjo, zagotavljanjem zadostnih količin vozil in tudi velikimi izgubami, čeprav so kupci zaradi inovativnosti vozil izkazovali veliko naklonjenost do vozil, ki na trgu niso imela veliko konkurentov.

Leto brez velikih nihanj

Tesla je lani dosegla več zaporednih četrtletnih pozitivnih poslovnih rezultatov in se uvrstila v indeks 500 največjih ameriških podjetij S&P 500. Tržna vrednost družbe se je približala 700 milijardam dolarjev, kar pomeni, da je vredna več kot General Motors, Ford, Toyota, Honda, Fiat Chrysler in Volkswagen skupaj.

Dosežena rekordna tržna vrednost sledi nedavni novici, da je Tesla lani dobavil 499.550 vozil, kar je skoraj povsem skladno z njegovimi napovedmi in precej nad pričakovanji analitikov. Gre za pomemben rezultat za družbo, ki se je leta ubadala z rdečimi številkami. Foto: Reuters
Dosežena rekordna tržna vrednost sledi nedavni novici, da je Tesla lani dobavil 499.550 vozil, kar je skoraj povsem skladno z njegovimi napovedmi in precej nad pričakovanji analitikov. Gre za pomemben rezultat za družbo, ki se je leta ubadala z rdečimi številkami. Foto: Reuters

"Za Teslo je nepričakovan niz pozitivnih dogodkov," je lansko leto povzel analitik pri družbi CFRA Research Garrett Nelson. Opozoril je sicer, da je težko napovedati, kaj bi lahko bila naslednja pozitivna prelomnica za družbo, ki se je leta ubadala z rdečimi številkami.

Tesla že čez največje ovire

Analitik pri družbi Wedbush Daniel Ives medtem poudarja, da so najtežji časi že za Teslo. Pri tem izpostavlja predvsem še naprej rastoče povpraševanje po električnih vozilih na Kitajskem in priložnosti, ki jih Tesli prinaša vstop v segment cenovno dostopnejših električnih vozil.