Foto: Reuters
Foto: Reuters

Kinodvorane po svetu so oktobra pripadale Taylor Swift, ki je s svojim koncertnim filmom Taylor Swift: The Eras Tour razprodala kinematograf za kinematografom. Nekateri oboževalci so med ogledom filma obujali spomine na verjetno najlepši večer njihovih življenj, spet drugi so skušali nadoknaditi zamujeno, potem ko jim ni uspelo dobiti dragocenih koncertnih vstopnic. Portal NME poroča, da so oboževalci v nekaterih največjih kinematografih v ZDA na ves glas odpeli sleherno uspešnico popzvezdnice: "Bilo je, kot bi se vrnila na turnejo." Samo v ZDA so na premierni konec tedna prodali za več kot 90 milijonov evrov vstopnic. Med koncertnimi filmi je to absolutni rekord, ki ga je vse od leta 2010 držal Justin Bieber (film Never Say Never). Taylor Swift: The Eras Tour je postal tudi prvi koncertni film, ki je dva tedna zapored bil na vrhu med filmskimi zaslužkarji.

Takšen uspeh je sploh ostalim glasbenim zvezdnikom težko prezreti, še posebej zato, ker se je Swift izognila sodelovanju z velikimi filmskimi studii in sodelovanje sklenila neposredno z ameriško kinematografsko verigo AMC. "Iskreno povedano, mislim, da je to nekakšna revolucija," je za NME povedal glavni analitik pri BoxOffice Pro Shawn Robbins, ki ugotavlja, da bo Beyoncé v začetku decembra sledila zgledu stanovske kolegice in izdala svoj težko pričakovan koncertni film turneje Renaissance. "To se zgodi v času, ko so studii morali zapreti produkcijo zaradi stavk, kar je vplivalo na urnike izdaj filmov," pojasnjuje Robbins.

"Kinematografi iz časov pandemije zelo dobro vedo, da morajo razmišljati zunaj konvencionalnih okvirov. Tudi če to pomeni izstop iz studijskega sistema," dodaja.

Skrivnost uspeha Taylor Swift
Sorodna novica Stavka v Hollywoodu: pogajanja med igralci in studii na mrtvi točki

Dodaten zaslužek kinematografom in izvajalcem

Ne nazadnje je tudi kinematografom, ki jim zaradi nedavno zaključenih stavk scenaristov in še trajajoče stavke igralcev zmanjkuje atrakcij, v interesu, da napolnijo kinodvorane. Če se to zgodi zaradi oboževalcev popzvezdnice, jih to seveda niti najmanj ne moti. Koncertni filmi pa poleg kinematografov polnijo žepe tudi izvajalcem, ki so za vrhunsko koncertno produkcijo – kar turneja Eras zagotovo je – nagrajeni (plačani) dvakrat.

Kot je dokazala Swift, hitrost sodobne tehnologije pomeni, da je dobro posnet koncertni film lahko na platnu, tudi ko je sama turneja še v teku. Ne nazadnje se lahko kosa celo z največjimi hollywoodskimi uspešnicami. "Pred nekaj meseci ta film v resnici ni obstajal, če pa je obstajal, ni nihče vedel zanj. To ga samodejno naredi drugačnega od vsega, kar je bilo pred njim," je za NME še dodal Robbins.

"Praznih" kinematografskih platen pa ne želijo izkoristiti le trenutne zvezde. Tudi klasični koncertni filmi se vračajo v kinematografe. Trenutno najbolj opazen je gotovo film Stop Making Sense skupine Talking Heads iz leta 1984, ki je s ponovno izdajo kultnega koncertnega filma obeležila prihajajoč 40. rojstni dan.