Foto: TV Slovenija, zajem zaslona
Foto: TV Slovenija, zajem zaslona

Slovensko veleposlaništvo v Tokiu in javna agencija Spirit sta pripravila le spletni dogodek o promociji slovenskega gospodarstva prek športa.

Ana Polak Petrič. Foto: TV Slovenija, zajem zaslona
Ana Polak Petrič. Foto: TV Slovenija, zajem zaslona

Sporočilo dveurnega promocijskega spletnega dogodka je bilo ob robu slovenskih uspehov na olimpijskih igrah jasno: Slovenija nima le prvakov v športu, ampak tudi v trajnostnem razvoju. S predstavitvami inovativnih rešitev petih slovenskih podjetij od trajnostne e-mobilnosti do solarne fotovoltaike so skušali vzbuditi zanimanje za Slovenijo pri japonskih podjetjih. Dogodek je obliž na rane zaradi odpovedi slovenske hiše, je povedala veleposlanica na Japonskem Ana Polak Petrič. "V normalnih razmerah bi Slovenija tukaj imela resnično paleto promocijskih dejavnosti od gospodarstva, kulinarike, turizma, tudi kulturni dogodki so bili načrtovani, vendar žal, zaradi ukrepov, ki tukaj veljajo, smo morali te dejavnosti odpovedati," je povedala.

To je bila tokrat edina priložnost za promocijo Slovenije. Poleg tiste, ki jo s svojimi vidnimi rezultati seveda naredijo slovenski športniki.

Kočevje postaja evropski center robotike

Japonske naložbe v Sloveniji v zadnjih letih skokovito rastejo, pravi Polak Petrič. Od leta 2013 naprej so se povišale kar za desetkrat.

Kakšno poslovno okolje pa je Japonska? "Vsako slovensko podjetje, ki sodeluje z Japonsko, vam bo vedelo povedati, da je to na neki način zahteven trg, ker je treba veliko vložiti v osebne stike, vendar enkrat, ko Japonci stisnejo roko, to drži."

Zlasti pa v Tokiu številni Japonci ob tokratnih olimpijskih igrah vljudno pripomnijo, naj ljudje pridejo v prihodnje, ko bo covid preteklost. Te igre jim dobička gotovo ne bodo prinesle. A možnosti za sodelovanje s tretjim največjim gospodarstvom na svetu je resnično veliko na najrazličnejših področjih. Tudi za Slovenijo.

Se bo Heliosov lastnik odločil za strateškega partnerja?

"Japonska ima velike gospodarske družbe, ki delujejo po svetu. Tudi mi si želimo sodelovati."
je na spletnem dogodku povedal Devid Palčič (Robotina).

"Zgled je zdaj zagotovo lahko košarkarska reprezentanca. Če ne bi bilo covida, bi bil zdaj gotovo na Japonskem, v dvorani Saitama in nestrpno čakal jutrišnjo tekmo," pa je izjavil Dag Kralj iz podjetja Bisol in dodal: "Šport spodbuja h krepitvi vrednot, ki jih zlahka prenesemo v svet podjetništva."

In če ne bi bilo covida-19, bi bilo olimpijsko gospodarsko mreženje gotovo bolj živahno.

Olimpijske igre kot promocija