Računalniška simulacija gradnje mostu. Foto: Youtube
Računalniška simulacija gradnje mostu. Foto: Youtube
Čez most bo tekla dvopasovnica, medtem ko bo avtocesta štiripasovna. Foto: Youtube
Delavci že pospešeno gradijo. Foto: Youtube
To je prva gradnja mostu za podjetje SGM. Foto: Youtube
Most bo dolg približno 4 kilometre in pol. Foto: Youtube

Glavni del impresivnega mosta naj bi se odprl decembra leta 2018.

Delavci v teh dneh gradijo začasne mostove, prek katerih bodo prevažali konstrukcijske mehanizme in gradbeni material do gradbišča v ožini Kerč. V končni različici bodo trije mostovi, od tega je eden že odprt.

Edina kopenska meja Krima je z Ukrajino, trenutno pa potnike in tovor prevažajo z neposredno letalsko povezavo in trajekti iz pristanišč na jugu Rusije. "Gradbeni material za začasni most tehta več kot 3.500 ton. Podporni stebri so potopljeni na globino od 35 do 56 metrov. To je prvi lok. Kmalu bosta še dva taka mostova," je za ruski KP.ru povedal nadzornik Leonid Riženkin.

Gradijo tudi avtocesto
1. oktobra se je začela tudi gradnja štiripasovne avtoceste, ki bo povezala novi most s pokrajino Krasnodar in polotokom Tamanom na jugu Rusije. Avtocestni krak s petimi vozlišči bo dolg 40 kilometrov. "Nova cesta je zasnovana za promet s hitrostjo 120 km/h. Imela bo kapaciteto 36.000 avtomobilov dnevno," je povedal vodja gradnje Dmitri Gorb.

Drugi pomožni most čez Kerč in začasna železniška proga bosta zgrajena to zimo, je povedal ruski podpremier Dmitri Kozak.

Septembra je ukrajinska skrajna desnica skušala uvesti trgovsko zaporo Krima, ki je še vedno močno odvisen od preskrbe iz Ukrajine. Z mostom prek Kerča Rusija želi narediti konec krimski odvisnosti od Ukrajine.

BBC je januarja poročal, da je 3 milijarde dolarjev težko pogodbo za most Moskva zaupala Arkadiju Rotenbergu iz skupine SGM, Putinovemu podporniku, prijatelju iz otroštva in partnerju pri judu. SGM so sicer specialisti za gradnjo plinovodov, to pa bo zanje prvi most. V intervjuju za ruski časnik Kommersant je Rotenberg pozdravil pogodbo, a dejal, da bo to verjetno njegov zadnji projekt.

"Pri 63 letih razmišljam več o svoji zapuščini, o življenjskih rezultatih. Poleg tega že dolgo načrtujem postopen umik iz poslovnega sveta ... A potem je prišel ta projekt z mostom in sem se odločil, da je zelo pomembno, da ga izpeljem. Pomembno je za našo državo."

Prvi si je most zamislil Hitlerjev arhitekt
Zamisel za most, ki bi povezal Krim s celino, sicer ni zrasla na Putinovem zeljniku, ampak sega v čas druge svetovne vojne, njen idejni vodja pa ni bil nihče drug kot Hitlerjev "državni" arhitekt, ki je zgradil urbano podobo nacistične Nemčije, Albert Speer. Speer je upal, da bo most znatno pripomogel pri nemški invaziji severnega Kavkaza.

Na Hitlerjev ukaz so aprila 1943 začeli graditi most, a zaradi sovjetske protiofenzive septembra tistega leta ni bil nikdar zgrajen. Med umikom so nemške oborožene sile (Wehrmacht) do tretjine zgrajen most razstrelile.

Poleti leta 1944 je sicer sovjetska Rdeča armada po osvoboditvi Krima prek ožine iz materiala, ki ga je za seboj pustil Wehrmacht, dejansko zgradila 4,5 kilometra dolg most, a je bil do začetka leta že uničen, ker ni imel ustreznih valolomov.

V naslednjih letih je bilo predlaganih kar nekaj projektov za gradnjo mostu, med drugim sta leta 2010 ukrajinski predsednik Viktor Janukovič in takratni ruski predsednik Dmitri Medvedjev že podpisala pogodbo, še januarja pa sta ukrajinska in ruska stran za gradnjo izbirali izvajalca. Izbruh ukrajinske krize načrtov ni kaj dosti upočasnila, ampak so se ti s priključitvijo Krima Rusiji samo še pospešili. Gradnja mostu se je začela maja letos in poteka, tako ruski RT, "s svetlobno hitrostjo".