Za premagovanje cestnih in terenskih ovir skrbi 2-litrski turbodizelski agregat s 176 kW. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Za premagovanje cestnih in terenskih ovir skrbi 2-litrski turbodizelski agregat s 176 kW. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Angleži sicer trdijo, da novi defender nastopa s prepoznavno obliko, ki naj bi izražala značilne elemente doslej znanega defenderja, kot so pokončna karoserija, svetlobna okna in stransko vpeta prtljažna vrata vključno z nadomestnim kolesom, a se večina s tem ne strinja.

Videz zelo drugačen

Že od samega začetka, ko so svet ugledale prve skice novega avta, so se namreč začele polemike, zakaj so tako zelo spremenili obliko. Ali še bolje ‒ zakaj so ga tako zelo polepšali. Tega v avtomobilskem svetu ne slišimo velikokrat, a defender je veljal za ultimativni zmogljivi stroj, s katerim si se lahko podal na najhujšo strmino, v neprehodno goščavo ali prečkal reko, ki je peš nikakor ne bi mogel.

Defender z oznako 110 je lahko na voljo s petimi, šestimi ali sedmimi sedeži. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Defender z oznako 110 je lahko na voljo s petimi, šestimi ali sedmimi sedeži. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Zmore še več

Da se razumemo ‒ inženirji trdijo, da novi defender prav tako zmore vse to in še več. Tudi zaradi nove platforme D7x, ki je kar trikrat močnejša kot običajne karoserije cestnih terenskih vozil, ob zračnem ali vijačnem vzmetenju pa je pripravljena tudi na elektrificirane pogonske sklope.

Na testu Avtomobilnosti nismo preizkušali, kako trebuh avta drsa po kamnih, ne uživamo v tem, kako se krivi šasija in ko se kolesa vrtijo, avto pa stoji ali celo leze po hribu nazaj dol. Nismo se zapletali z zelenimi aktivisti, ki menijo, da je vsaka makadamska cesta v Sloveniji že nacionalni park, navsezadnje pa se postavlja glavno vprašanje ‒ kdo bo za tak avto odštel 100.000 evrov, potem pa se z njim podal na brezpotja in ga preizkušal do onemoglosti?

Počutje na sedežih je dobro, dovolj je odlagalnih površin, avtomobilu primerno pa je dovolj tudi različnih ročic oziroma drugih opornih točk. : Land Rover
Počutje na sedežih je dobro, dovolj je odlagalnih površin, avtomobilu primerno pa je dovolj tudi različnih ročic oziroma drugih opornih točk. : Land Rover

Pod motornim pokrovom dizel

Vseeno smo ga preizkusili na terenu in asfaltu. Za premagovanje cestnih in terenskih ovir skrbi 2-litrski turbodizelski agregat s 176 kW. Za vsakdanjo rabo več kot dovolj, saj z mesta do 100 km/h pospeši v nekaj več kot 9 sekundah, največja hitrost pa znaša 188 km/h.

Sorodna novica Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Za pomoč pri terenski vožnji pa so vozniku na voljo stalni štirikolesni pogon, samodejni menjalnik z reduktorjem, sredinskim diferencialom in doplačilno še zapora zadnjega diferenciala. Sistem prilagodljivega terenskega odziva Terrain Response 2 omogoča številne izbire in nastavitve odzivnosti podvozja in motorja, če pa terenske vožnje niste vešči, lahko uporabite program Auto, ki poskrbi za samodejno zaznavo potreb in prilagoditev nastavitev vozila.

Več pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.