Zadnji teden v mobilnosti je nakazal, da obrata ni več na vidiku. Električni avtomobili bodo izrinili avtomobile s klasičnimi pogoni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Zadnji teden v mobilnosti je nakazal, da obrata ni več na vidiku. Električni avtomobili bodo izrinili avtomobile s klasičnimi pogoni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Zgodilo se je, kar smo vedeli, da se slej ko prej bo. Bencinske in dizelske motorje so v Veliki Britaniji tudi uradno prepovedali, od leta 2030 jih ne bodo smeli več prodajati, elektrificiranim hibridom pa bo odklenkalo leta 2035.

Euro7 bo pokopal klasične motorje

Sorodna novica Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

V nemškem združenju avtomobilskih proizvajalcev poudarjajo, da bo motorje na notranje zgorevanje tako ali tako ukinil že standard Euro 7, in to že leta 2025 – če bodo ta standard res uzakonili s tako strogimi mejnimi vrednostmi, kot jih je v bistvu nastavila septembrska nova bistveno strožja okoljska strategija Evropske komisije. Nianse so torej za zdaj še spremenljivke, je pa vsem avtomobilskim znamkam že povsem jasno, da se bo prepoved motorjev na notranje zgorevanje slej ko prej zgodila s takšnim ali drugačnim ukrepom, in to bistveno prej, kot smo pričakovali še pred nekaj leti.

Volkswagen bo v prihodnjih petih letih od skupnih 150 razvojnih milijard namenil 29 milijard za investicije v razvoj programske opreme, da bi ujel in prehitel Teslo. Foto: Volkswagen
Volkswagen bo v prihodnjih petih letih od skupnih 150 razvojnih milijard namenil 29 milijard za investicije v razvoj programske opreme, da bi ujel in prehitel Teslo. Foto: Volkswagen

Električni avtomobili bodo nastajali v Nemčiji

Zato že sprejemajo težke odločitve, na primer BMW sporoča, da bo v svojih nemških tovarnah izdeloval samo še električne modele, klasično gnani modeli pa se selijo iz Nemčije. In ne gre si delati utvar, odpuščanja bodo in se tudi že začenjajo, čeprav niso nujno povezana izključno z elektrifikacijo. Renault se je na primer s sindikati že dogovoril, da bo podjetje zapustilo 4600 Francozov.

Na slovenske ceste je zapeljal električni posebnež honda-e. Foto: Honda
Na slovenske ceste je zapeljal električni posebnež honda-e. Foto: Honda

Spremembe pri obdavčitvi vozil v Sloveniji

Še prej se bo zgodil nov način obdavčitve avtomobilov povsod po Evropi, tudi v Sloveniji – po novem davek na vozila ne bo več temeljil na moči motorja, ampak na emisijskem standardu, izpustih CO2 in drugih ekoparametrih. V povprečju bodo davki za vozila za trikrat nižji od današnjih, električna vozila bodo davka sploh oproščena, ukinja pa se tudi davek na luksuzna vozila.

Hyundai pri i20 poudarja dinamične poteze, znotraj pa je zelo digitalen. Foto: Hyundai
Hyundai pri i20 poudarja dinamične poteze, znotraj pa je zelo digitalen. Foto: Hyundai

Novosti na slovenskih cestah

Pretekli teden so zaznamovale tudi bolj klasične mobilnostne novice. Toyota je na primer najavila električni kombi proace verso electric s 335 kilometri električne avtonomije. Pri nas bo na voljo marca prihodnje leto.

V Slovenijo pa se je že pripeljal hyundai i20 nove generacije, avto, ki za to korejsko znamko pomeni novo oblikovalsko zgodbo z nadpovprečno velikim zaslonom. Pripeljala se je tudi mala električna honda, imenuje se honda-e. Avto, ki je na zunaj majhen, majhni ima tudi ogledali, ki sta ju nadomestili kameri, zaslon na sredinski konzoli pa je še večji kot pri hyundaiu – tako zelo digitalne v kabini pa bodo tudi vse nove honde, tudi novi civic, pokazali so že prve fotografije.

Ekskluzivna Maybachova limuzina je v prvi vrsti namenjena tistim, ki imajo osebnega šoferja. Foto: Mercedes-Benz
Ekskluzivna Maybachova limuzina je v prvi vrsti namenjena tistim, ki imajo osebnega šoferja. Foto: Mercedes-Benz

Mercedesa za petičneže

V zbirki novic nismo mogli mimo dveh mercedesov za najbolj petične. Prvi je novi maybach, najbolj ekskluzivna različica novega razreda S. To je avto, pri katerem je za lastnike pravzaprav irelevantno, ali avto zna voziti samodejno in zna tudi samodejno parkirati brez voznika za volanom.

Lastniki maybachov se namreč vozijo zadaj – zanje je veliko pomembnejši na primer sistem E-active body roll, ki v ovinkih še dodatno izničuje nagibanje karoserije, da je udobja kar največ. In tišine oziroma glasnosti, če si to lastnik zaželi, pri tem si pomaga s kar 1750-vatnim zvočnim sistemom.

Evropska komisija že z letom 2025 načrtuje tako stroga emisijska merila pri motorjih, da avtomobilski proizvajalci pravijo, da bodo pokončala klasične motorje na notranje zgorevanje. Foto: EPA
Evropska komisija že z letom 2025 načrtuje tako stroga emisijska merila pri motorjih, da avtomobilski proizvajalci pravijo, da bodo pokončala klasične motorje na notranje zgorevanje. Foto: EPA

Drugi mercedes za izbrance je AMG GT black series, ki ni najmočnejši, tudi ne doseže najvišje hitrosti in najhitrejšega pospeševanja, a krog na Nürburgringu odpelje najhitreje – po zaslugi številnih nastavitev, s katerim si voznik prilagodi vse mogoče parametre. In tako je Maro Engel serijskega AMG-ja nastavil na podoben način, kot to naredi pri svojem GT3-dirkalniku, in zeleni pekel prevozil za več sekund hitreje, kot je uradni čas tega modela, novi rekordni čas je torej 6:43:616.

Še več zanimivih novic najdete v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.