Sistem e: HEV v jazzu je sestavljen iz dveh kompaktnih elektromotorjev, povezanih z 1,5-litrskim bencinskim motorjem DOHC iVTEC, litij-ionsko baterijo in menjalnikom s fiksno prestavo prek inteligentne krmilne enote. Foto: Honda
Sistem e: HEV v jazzu je sestavljen iz dveh kompaktnih elektromotorjev, povezanih z 1,5-litrskim bencinskim motorjem DOHC iVTEC, litij-ionsko baterijo in menjalnikom s fiksno prestavo prek inteligentne krmilne enote. Foto: Honda

Iz Honde so sporočili, da so pri snovanju nove generacije mestnega kompaktnega modela jazz uporabili tudi znanje in izkušnje, ki so jih pridobili s sodelovanjem v tekmovanju formule 1.

Recikliranje energije

Najnovejši hibridni pogonski agregat honda formula 1, poimenovan RA620H, tako uporablja 1,6-litrski šestvaljni motor z notranjim zgorevanjem v kombinaciji s sistemom za obnovitev energije. Hibridni električni sistemi reciklirajo energijo, ki jo ustvarijo zavore in izpušni plini, da ustvarijo dodatno moč za pospešek. V lanski sezoni je Hondin hibridni pogonski agregat pomagal partnerskim ekipam, Aston Martin Red Bull Racing in Scuderia Toro Rosso (danes znan kot Scuderia AlphaTauri). Skupaj so osvojili tri prva mesta, še trikrat pa so bili dirkači uvrščeni na stopničke.

Yasuaki Asaki, vodja oddelka za razvoj pogonske enote, je ob tem povedal: "Ob koncih tedna, ko so dirke F1, morajo ekipe zelo natančno predvidevati, koliko goriva porabijo za izpolnjevanje predpisov. Na dirki lahko razdelimo skupno dovoljeno količino goriva glede na število krogov. Kljub temu se pojavljajo primeri, ko ekipa morda želi porabiti več goriva, da bi dosegla višjo zmogljivost, na drugih delih dirke pa bi želeli prihraniti gorivo za poznejši čas, na primer pri vožnji za varnostnim avtomobilom."

Jazz je namesto običajnega menjalnika opremljen z na novo razvitim elektronsko nadzorovanim CVT-menjalnikom (eCVT) z enim samim fiksnim prestavnim razmerjem, za ustvarjanje neposredne povezave med gibljivimi komponentami. Foto: Honda
Jazz je namesto običajnega menjalnika opremljen z na novo razvitim elektronsko nadzorovanim CVT-menjalnikom (eCVT) z enim samim fiksnim prestavnim razmerjem, za ustvarjanje neposredne povezave med gibljivimi komponentami. Foto: Honda

Bencinski motor in dva elektromotorja

Zato je komunikacija med tehničnim osebjem in voznikom ključnega pomena za doseganje najboljšega ravnovesja. Drugače pa je pri hibridnih vozilih, namenjenih za vsakodnevne vožnje. Asaki pravi, da morajo pri osebnih avtomobilih zagotoviti najboljše mogoče razmerje med močjo in učinkovitostjo za voznika, v katerem koli zahtevanem načinu vožnje.

Sistem e: HEV je bil na novo razvit za model jazz. Sestavljen je iz dveh kompaktnih elektromotorjev, povezanih z 1,5-litrskim bencinskim motorjem DOHC iVTEC, litij-ionsko baterijo in inovativnim menjalnikom s fiksno prestavo prek inteligentne krmilne enote. Vse komponente skupaj po zagotovilih Honde delujejo usklajeno in zagotavljajo nemoteno delovanje in neposreden odziv.

V mestnih vožnjah, ki so tudi najpogostejše, je optimalna učinkovitost dosežena s prehodi med pogonom EV in hibridnim pogonom. Za vožnjo po avtocesti pa se uporablja bencinski motor, ki ga za hitro pospeševanje z dodatno močjo dopolni elektromotor s svojo močjo. Pri hibridni vožnji se lahko odvečna moč bencinskega motorja uporabi za polnjenje baterije prek generatorja. Med upočasnjevanjem vozilo shranjuje energijo z regenerativnim zaviranjem in tako napolni baterijo.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor