Foto: BoBo/Po nekaterih raziskavah zadovoljstvo z radijskim sprejemnikom v veliki meri vpliva na splošno oceno zadovoljstva uporabnikov s kupljenim avtomobilom. Od letos bo signal DAB+ dostopen tudi v predorih.

Radio je nepogrešljiv del vsakega avtomobila. Če smo v preteklosti radijske postaje iskali ročno, glede na učinkovitost signala, je iskanje optimalnega signala danes z digitalizacijo postalo samoumevno.

Največji preskok se je zgodil leta 2016, ko je Slovenija sledila razvitim evropskim državam na področju digitalnega DAB+ radia. Na začetku so bili na voljo le štirje programi, ki sodijo pod okrilje RTV Slovenija: 1. program Radia Slovenija, Val 202, 3. Program Radia Slovenija – program Ars in Radio Si, danes pa se je mreža že razširila tudi na številne komercialne radijske postaje.

Številne prednosti v primerjavi z FM
Na Valu202 so se pogovarjali z Miranom Dolencem, vodjo organizacijske enote Oddajniki in zveze pri RTV Slovenija, ki je še enkrat spomnil, katere so prednosti poslušanja radia v digitalni obliki DAB+. "Do zdaj smo poznali stari FM, tehnologija je stara več kot 60 let. Vse pore našega življenja, tudi radia, je medtem zajela digitalizacija. DAB+ ima številne prednosti pred FM. Poslušalci jih zaznajo kot nemoten sprejem, brez motenj, večja je izbira programov, večja je audio kakovost, na zaslonu v vozilu se prikazujejo dodatne funkcije, kot so slike izvajalcev pesmi ali logotipi radijskih programov," razloži sogovornik.

MMC RTV Slovenija/Pred nakupom novega avta prodajalca vprašajte, ali radio omogoča DAB+ sprejem.

V Sloveniji smo torej s prvim omrežjem začeli pred dobrima dvema letoma. Danes je 89 odstotkov avtocest in hitrih cest, oziroma 87 odstotkov gospodinjstev pokritih z digitalnim signalom. "Pokritost bomo povečevali z rastjo števila sprejemnikov pri poslušalcih. Potreben je nov sprejemnik, stari analogni ne znajo sprejemati tega signala. Zato je uvajanje nove tehnologije malo počasnejše, kot bi bilo sicer," pravi Dolenec.

Nekateri so že ugasnili signal FM
Norveška je že zdavnaj ukinila FM signal, nekatere druge države pa so bolj zadržane. Največja uporabnost DAB+ se kaže v avtomobilih. Na tem področju je novost, da je EU zdaj izdal novo direktivo.
"Nekatere države, na primer Norveška, so že pred dvema letoma ugasnile FM-omrežja, druge, Švica ali dežela Južna Tirolska, pa bodo to storile v bližnji prihodnosti. Pri nas še ni konkretnega načrta po ugašanju FM," pravi Dolenec, ki pričakuje, da se bo uvajanje te tehnologije v prihodnjih dveh letih po vsem EU-ju pospešilo. "Decembra lani je bil izdan t. i. "electronic code", kar pomeni, da je treba v dveh letih prilagoditi nacionalno zakonodajo. Sprejemnik DAB bo postal obvezen v novih avtomobilih. To pomeni 50 tisoč novih sprejemnikov na leto, toliko se pri nas proda novih avtomobilov."

Foto: Newspress/Glede na trenutne razmere pri nas je verjeti, da bo tudi FM-tehnologija v Sloveniji vzporedno z DAB+ delovala še vrsto let.

Prodajalci vozil z različnimi strategijami
Po hitrem pregledu ponudbe na našem trgu ugotavljamo, da danes nekateri trgovci nekatere modele prodajajo s sprejemnikom DAB+ v vseh paketih opreme. Ponekod kupec avtomobila niti ne more kupiti avta s sprejemnikom DAB+, nekateri ga ponujajo kot opcijsko doplačilo, nekateri pa le v dražjih modelih vozil.

Treba je poudariti, da je sprejemnik bolj uporaben tudi pri vožnji po tujih cestah. Že vse sosednje države so uvedle DAB+. "Izkušnje prvih poslušalcev, ki imajo sprejemnik v avtu, so nadvse dobre. Velikokrat slišimo, da preprosto ne poslušajo več FM-frekvence," še pravi sogovornik, ki smo ga izzvali tudi s sprejemom signala v predorih. Do danes tega signala ni. "Lahko pa povem, da skupaj z Darsom računamo že letos začeti opremljati predore po Sloveniji s tem signalom. Poleg storitve preostalega omrežja. To je bila zdaj ena glavnih pomanjkljivosti na AC-križu," zaključuje Dolenec.