Na koncertih Kings of Leon pride do izraza veličastnost glasbene podloge, ki pa jo lahko nadgradi šele nezgrešljiv vokal Caleba Followilla. Foto: EPA
Na koncertih Kings of Leon pride do izraza veličastnost glasbene podloge, ki pa jo lahko nadgradi šele nezgrešljiv vokal Caleba Followilla. Foto: EPA
Začetki KOL so bili ... stilsko vprašljivi.
... pač pa zato danes kažejo precej bolj modno, pološčeno podobo. Foto: EPA
Grammyja jim je prinesel šele zadnji album Only By the Night in uspešnica leta 2009, Sex on Fire. Foto: EPA
V zadnjem letu so Kingsi zavzeli prav vse mogoče naslovnice.

Da pri zadnjih koncertih skupine Kings of Leon prav ta napoved iz ust pevca Caleba Followilla vzbuja navdušen val odobravanja, je svojevrsten fenomen. In potrjuje tezo, da je novi album te ameriške alter rock skupine eden najtežje pričakovanih leta.
Pritiski in pričakovanja so po neslutenem megalomanskem uspehu ("Še vedno čakamo, kdaj se bomo zbudili iz teh sanj") zadnjega albuma Only By The Night (2008), jasno, ogromni. Na srečo je kronično nesamozavestni pevec Caleb Followill pritiskov vajen. Vsakodnevno. ("Pred vsakim koncertom ves dan bruham.")
V zadnji številki glasbene revije Q tako v zelo iskrenem in osebnem intervjuju kaže podobo izjemno krhke osebnosti, ki ji kronično primanjkuje samozavesti, ki je negotovost celil z meter dolgimi črticami kokaina, brezosebnim seksom z 'grupicami' in ki je celo načrtno sabotiral morebitne uspešnice skupine.
Malo besed, veliko glasbe
Glede na viden nedavni koncert Kings of Leon bi težko rekli, da se 28-letni Followill na odru prelevi v drugo osebo, v zabavljača, kot to uspeva nekaterim drugim po naravi plašnim glasbenim zvezdnikom. Še vedno deluje precej boječe, skromno in le redko komunicira z občinstvom. Kritiki Kingsom, ki glasbeno na koncertih nedvomno ne razočarajo, zato najpogosteje očitajo statičnost, celo nezainteresiranost in apatičnost.
A za nekoga, ki ga pred vsakim nastopom grabi panika, je pravzaprav čudež, da mu tudi pred več 10.000-glavo množico uspe ne le reproducirati, ampak celo preseči svoje izjemne vokalne sposobnosti nezgrešljive zvočne podobe. Medklici in pleteničenje med skladbami niso potrebni, saj glasba, čutna, seksapilna, prvinska, govori sama zase.
Vrnitev k začetkom
In če so si KOL tako veliko in raznoliko občinstvo (in grammyja) pridobili predvsem po zaslugi bolj sproduciranega, zloščenega, komercialnega (?) zadnjega albuma, pa so jim najzvestejše oboževalce in pozornost kritikov prinesla zgodnejša dela. Na koncertih spretno združujejo oboje in z rahlimi predelavami in modifikacijami (manj "skedenjski" zvok zgodnješih albumov in surovejši, neposrednejši pristop do pesmi z Only By The Night), še že tisočkrat slišani Sex On Fire naredijo svež.
A presenetljivo, največ pozornosti pritegnejo prav nove pesmi, ki ponujajo vpogled v njihov peti album, ki naj bi po zadnjih najavah izšel 19. oktobra. Po besedah Followilla naj bi bil bolj "country", torej naj bi se vrnili k njihovim začetkom in zvočni podobi albumov Youth and Young Manhood (2003) in Aha Shake Heartbreak (2005), obenem pa so se odločili ne menjati zmagovitega konja in ostajajo pri producentih Angelu Petraglii in Jacquireju Kingu.

Bobnar Nathan Followill je pred krakim povedal še malce več o albumu, ki ga je označil kot "za na plažo". "Ne v smislu jeklenih bobnov ali reageja, ampak kot nekaj, kar lahko poslušaš na plaži." Album naj bi navdih črpal iz več virov in iz več obdobij Kingsov.
Nov material kot novica dneva
Počasi, a vztrajno se občinstvu, ki obišče njihov koncert v živo, razkriva repertoar. Na razprodanem koncertu v Hyde Parku v Londonu 30. junija so zaigrali štiri nove skladbe in občinstvo se je nemudoma ogrelo za Immortals, Mary, Radioactive in Southbound. "Odziv občinstva je bil neverjeten," je po koncertu povedal Followill, potem ko so na Otoku kot najpomembnejšo glasbeno novico tedna z debelim tiskom oznanjali, kako so KOL postregli s svežim materialom, kot da bi šlo za nekaj izrednega v koncertnem konceptu.

Navdušeni niso le pri njihovi založbi in menedžmentu, ki je fantom hotelo celo prepovedati izvajanje novega materiala. A trije bratje in bratranec Followill nejevoljo ignorirajo, češ da niso hoteli oboževalcem ponuditi le 2. dela turneje Only By the Night.
"Navdihujoče je stopiti pred ljudi in igrati nove pesmi. Ne le, da preizkušaš material na občinstvu, ampak je pri tem še tisti 'o, šit!' moment, ko se samo gledamo in s strahom pričakujemo, ali jim bo všeč, ali se ne bodo usedli, ker pač ni Use Somebody," razlaga Followill.
Izvrsten odziv
A strah je odveč, saj nekatere od novih pesmi izzovejo celo boljši odziv občinstva kot stari. Followillu se to zdi grenko-sladko, a mu ugaja, da je oboževalcem všeč smer, v katero so napoteni. "Krasno bo, ko bomo lahko zaigrali novo ploščo v celoti. Potrebno je veliko samodiscipline, da greš na oder in NE odigraš osem ali 10 novih pesmi." Dodal je še, da je krasno, ko se ozreš navzdol v množico in vidiš, da ta pozna celotno besedilo še neizdanih pesmi.
Zgodbe o uspehu bratov Followill, ki so od sinov baptističnega pridigarja s konservativnega juga ZDA zrasli v čistokrvne rock zvezdnike, kot kaže, še ne bo konec.
Spodaj si lahko poslušate nekaj posnetkov v živo najnovejšega materiala Kings of Leon.
Kaja Sajovic