Izbor ZIT
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 87 glasov Ocenite to novico!
Apollo 11
Temu podoben prizor bomo spet uzrli v prihodnjem desetletju. Vsaj tako napoveduje podpredsednik ZDA. Fotografija je nastala na misiji Apolla 11. Foto: Reuters
       To pomeni, da bomo znova vzpostavili našo navzočnost na luni, kar je strateški cilj vitalnega pomena.
 Mike Pence, podpredsednik ZDA
Mike Pence
Mike Pence pred upokojenim vesoljskim čolničkom. Foto: NASA/Joel Kowsky
       Naši astronavti se bodo vrnili na Mesec, a ne le zato, da v prahu pustijo zastave in odtise, temveč zato, da vzpostavijo temelje za poznejše misije na Marse in tudi dlje.
 Pence
Nacionalni svet za vesolje
Vesoljski svet je ameriškim predsednikom svetoval med letoma 1958 in 1993, ko ga je ukinil George Bush starejši. V sveže vzpostavljenem je kopica ministrov in vodij drugih državnih organov ZDA, ki imajo interesno povezavo s tem področjem. Foto: NASA/Joel Kowsky
Donald Trump
Trump je o področju vesolja med kampanjo in po izvolitvi dajal dokaj splošne izjave. Področje je namenoma prepustil obujenemu Nacionalnemu svetu za vesolje. A en njegov poudarek je ves čas jasen: NASO vidi precej globlje v vesolju, in to s človeško posadko. Foto: Reuters
Orion
Naslednik Apolla, vesoljska ladja Orion. En modul zanjo razvija tudi Esa. Trumpova svetovalca se znova sprašujeta, zakaj. Zasebni sektor ima več podobnih kapsul že na koncu razvojne poti. (Podoba je računalniško ustvarjena.) Foto: NASA
Space Exploration Initiative
Predstavitvena grafika za program Space Exploration Initiative, ki ga je odobril George Bush starejši. Načrt je bil precej dolgoročen, dvajsetleten, in je predvideval tako ponoven obisk Meseca kot človeka na Marsu. Ukinil ga je naslednji predsednik ZDA, Bill Clinton. Foto: NASA

Politika določa smer NASI
7. oktober 2017 ob 15:50

Trumpova administracija je nazadnje razglasila dolgo pričakovano spremembo v vesoljski politiki. Ne Mars, prvi cilj je Mesec. Nanj se bodo vrnili astronavti, okoli lune pa bo krožila vesoljska postaja, napoveduje Mike Pence.

Slabo desetletje je bilo sporočilo iz ZDA jasno: gremo na Mars. Rdeči planet je predstavljal naslednjo veliko avanturo, neosvojeno "novo celino", ki čaka na Kolumba 21. stoletja. Nekdanji predsednik Barack Obama je bil malo po prevzemu mandata jasen. Mesec je zgodba prejšnjega stoletja. "Tam smo že bili," je izjavil. Prekinil je dotakratni program Sozvezdje (Constellation) in NASI dal jasen mandat, naj razvije vse potrebno, da bo ameriška zastava zaplapolala tudi na 60 milijonov kilometrov oddaljenem planetu.

Z nastopom položaja novega predsednika ZDA Donalda Trumpa pa so poznavalci začeli nakazovati, da se utegnejo zadeve spremeniti. Isto se je dalo razbrati tudi iz bolj svežih načrtov NASE. Zdaj, oktobra 2017, so postale spremembe uradne. Za Združene države Amerike je človek na Marsu druga prioriteta. Prva je vrnitev človeka na Mesec. To je razglasil podpredsednik ZDA in vodja Nacionalnega vesoljskega sveta, Mike Pence.

Spremembe je naznanil na prvi seji dotičnega sveta, obujenega po več desetletjih, in v obširnem komentarju za enega izmed ameriških časopisov. V. d. administratorja NASE Robert Lightfoot jih je pozdravil, piše v sporočilu za javnost agencije.

Ta je še do pred kratkim načrtovala vrnitev astronavtov na bolj oddaljene misije s projektom ARM, ki je predvideval človeški obisk asteroida v bližini Zemlje. ARM je bil letos odpovedan, in kot kaže, bo nadgrajen s precej velikopoteznejšo različico. Obiskom tal Meseca.

Nova vesoljska tekma že poteka
Temeljni razlog za spremembo je tekma z drugimi velesilami sveta, ki hitro razvijajo vesoljske kapacitete; še posebej Kitajsko in Rusijo, je mogoče razbrati iz Penceovega govora. Težave so tako gospodarske kot varnostne narave. Obe državi, še posebej Kitajska, postajata vse zmogljivejši v orbiti Zemlje in sposobni sestreliti satelite. Prav na komunikacijski hrbtenici satelitov pa temelji ameriška vojska. ZDA bodo poskušale to grožnjo nevtralizirati, pri čemer bo v prihodnosti zelo na preizkušnji pravo vesolja. To določa, da se vesolje lahko uporablja izključno v miroljubne namene.

Države jemljejo tudi zalet za prihajajočo dobo vesoljskega rudarjenja in kolonizacije drugih nebesnih teles. Rudarjenje je sicer še daleč od ekonomsko smiselnega in tudi tehnologija za početje je globoko v povojih (v Evropi se s tem največ ukvarja Luksemburg); a če ima le en Zemlji bližnji asteroid v sebi več platine, kot so je do zdaj izkopali iz zemlje, potem so surovine z neba le vprašanje časa.

Mesec kot postojanka in črpalka
Ob tem postaja Mesec vse pomembnejši. Je razmeroma blizu Zemlji, saj potovanje do njega traja le nekaj dni. Je potencialno najdišče dragocenosti, denimo določenega izotopa helija, koristnega za še eno tehnologijo prihodnosti, fuzijo. In še pomembneje: na njem je veliko vodnega ledu. Voda je nepogrešljiva za človeška bitja, lahko pa se tudi razbije na kisik (za dihanje in gorenje) in vodik (gorivo). Mesec bo torej nekoč črpalka in človeška postojanka, navsezadnje pa bo uporaben tudi za komunikacije in globlje v Osončje in observatorije.

Te potenciale sta v tekočem desetletju prepoznali Rusija in Kitajska, ki sta za Luno pripravili (in tudi že izvedli) vse številnejše misije. Marsu posvečata neprimerljivo manj pozornosti. Rdeči planet je daleč, za kak red velikosti dražji, precej bolj tvegan; predvsem pa - vsaj srednjeročno - nima bistvenih koristi za morebitno vesoljsko ekonomijo.

Marsova privlačnost je predvsem v potencialu naslednje velike trofeje, dokaz zmogljivosti naroda in človeškega napora. Kar pa je bilo do zdaj očitno še najvabljiveje za ZDA.

Nič več; tudi Združene države Amerike so prepoznale, kje je vzniknila nova vesoljska tekma. Bolj kot simbolika odtisa škornja v rdečem prahu je prevladala realnost tekme za prostor, komunikacije in surovine.

Pence: Programu bomo vrnili središče
"Amerika bo znova vodilna v vesolju," sporoča Pence - sodeč po sporočilu za javnost iz Bele hiše. Vesoljski program je po njegovem mnenju preveč široko zastavljen, primanjkuje pa mu osredotočenosti. "Ameriški vesoljski program bomo preusmerili proti človeškemu raziskovanju in odkrivanju. [...] To pomeni, da bomo znova vzpostavili svojo navzočnost na Luni, kar je strateški cilj vitalnega pomena," je zapisal Pence. "Obnovili bomo zavezo Amerike do ustvarjanja vesoljske tehnologije, ki je potrebna za zagotavljanje nacionalne varnosti."

Pri tem bodo pomemben dejavnik tudi interesi gospodarstva in zasebnega sektorja ter civilne družbe pri raziskovanju vesolja. ZDA bodo z reformami na različnih področjih širile nabor priložnosti za ameriške državljane in poskrbele, da ZDA ostanejo na čelu gospodarskega razvoja tudi v vesolju.

Mars pride na vrsto pozneje
Mars sicer ni popolnoma prezrt, a očitno v drugi vrsti. Amerika bo tja poslala človeka, a šele, ko bo lunarni del vzpostavljen, je poudaril Pence. "Naši astronavti se bodo vrnili na Mesec, a ne le zato, da v prahu pustijo zastave in odtise, temveč zato, da vzpostavijo temelje za poznejše misije na Mars in tudi dlje," je povedal v govoru.

Fizična vrnitev na Mesec je voda na mlin Evropski vesoljski agenciji, ki se zavzema za mednarodno vzpostavitev prave naselbine na Luni kot naslednice ISS-ja.

Z denarjem na plan ali pa ...
Ni pa razkril konkretnih načrtov in oprijemljivih ciljev, niti časovnice. Prav tako ni jasno, kdo bo vse to plačal. Vse omenjeno v prejšnjih povedih je neizogibna nujnost za izvedbo. Pričakovati je, da bo obujeni Nacionalni svet za vesolje skupaj z zakonodajno vejo oblasti v prihodnosti za vse to poskrbel. A vse dokler ne bo, tudi Penceove besede ne morejo meso postati.

Še posebej denar bo težava. Pence je namreč naštel precej ciljev. Ne le, da bodo ZDA znova pionir pri vrnitvi na Luno in postavile orbitalno postajo pri njej (kot kaže, v sodelovanju z Rusijo), hkrati bodo vzdrževale navzočost v nižji Zemljini orbiti. To pomeni ali ohranjanje obstoječe Mednarodne vesoljske postaje ali gradnjo nove; v vsakem primeru pa več milijard dolarjev stroškov samo na ta račun.

Naj bo Mars, Luna ali nova orbitalka pri Zemlji, v vsakem primeru bodo ZDA morale povečati vesoljski proračun; sploh za prvi dve postavki izdatno. Z zdajšnjih 17 milijard dolarjev letno se bo moral skoraj podvojiti, da zaobjame vse.

Pence pa je v govoru namignil, kako utegne država vse to pripeljati pod streho. Zasebni sektor. Načrtovani dvojček težkonosilne rakete SLS in vesoljske ladje Orion, ki naj bi opravil ključno delo pri izvedbi vseh teh načrtov, bo stal (predvidoma) več kot milijardo dolarjev na izstrelitev. Te so predvidene vsako leto po letu 2022, da bi zgradili načrtovani Globoko vesoljski portal. Zasebni podjetji SpaceX s težkonosilko Falcon Heavy, katere krstni polet je predviden še za letos, in Blue Origin z raketo New Glenn obljubljata isto storitev za le tretjino cene. Koliko je obljuba realna, bo pokazal čas. A če bo, potem bo morda NASA v isti proračun stlačila precej več dejavnosti.

Od leta 1972 samo v nižjo orbito
V vsakem primeru bo to ogromen korak naprej pri raziskovanju vesolja. Od leta 1972, ko se je končala še zadnja v nizu slavnih misij Apolla, človek ni šel višje od nižje Zemljine orbite, torej okoli 400 kilometrov nadmorske višine. Takrat se je začelo obdobje vesoljskih čolničkov (Space Shuttle), ki je trajalo vse do leta 2011, in osredinjenosti na različne vesoljske postaje v tirnici okoli Zemlje.

S padcem železne zavese so predsedniki ZDA začeli pogledovati dlje in politično blagoslavljati programe, ki bi človeštvo vrnili na Mesec, spravili na Mars in tudi dlje. A od njih ni ostalo tako rekoč nič, saj so si jih drugega za drugim ob menjavi oblasti - odpravljali. Tudi zato je treba Penceove besede, dokler jih država ne podpre z denarjem, jemati z rezervo. Kot odmev tistih časov sicer ostajata omenjena raketa SLS (ki bo narejena deloma iz starejše opreme) in vesoljska kapsula/ladja Orion, katere razvoj se je prav tako sprožil na začetku tisočletja.

Trenutno najbolj aktualen načrt NASE, Globoko vesoljski portal, predvideva po najmanj eno izstrelitev omenjenega dvojčka na leto, začenši z letom 2022. V nebo bi ponesel astronavte in opremo, potrebno za gradnjo orbitalke pri Mesecu. Pri sami orbitalki pa bi proti koncu prihodnjega desetletja začeli graditi t. i. Globoko vesoljski transport, vesoljsko ladjo, ki naj bil leta 2033 astronavte ponesla na večletno potovanje mimo Venere in okoli Marsa.

Prej omenjeni SpaceX ta čas prihaja na dan z načrti, kako naj bi podjetje človeka na Mars poslalo že z letom 2024. A za zdaj nima ne rakete za to niti denarja, še manj je jasno, kako bi ga sploh lahko zbral - razen z državo. Splošno sprejeta ocena je namreč, da bi misija na Mars s človeško posadko in vrnitvijo domov stala okoli 100 milijard dolarjev.

Kaj bo z ISS-jem
Penceov govor meče še dodatno senco na usodo Mednarodne vesoljske postaje. ISS ima zagotovljeno financiranje do leta 2024 in sodelujoče države bodo kmalu morale sprejeti odločitev, ali bodo namenjale več milijard dolarjev letno za podaljšanje do leta 2028. Če bo program vrnitve na Mesec res stekel, potem bo verjetno tja odtekel tudi denar.

truefalse
# 07.10.2017 ob 16:48
raje v vesolje kot v vojne .. bravo, Trump!
neutrino
# 07.10.2017 ob 16:39
Ojoj, spet poligon za neumorne moonhoaxerje...
Extreme
# 07.10.2017 ob 17:38
Nisem si mislil, da še vedno tolko ljudi ne vrjame, da smo pristal na luni...
# 07.10.2017 ob 17:57
PONOS
# 07.10.2017 ob 17:10
Prijavi neprimerno vsebino
Se vračajo na mesec?Heec.Nikoli niso bili gor nategatorji.Čudno da od 72ga niso več šli gor ...čeprav luna skriva neomejen vir energije helij 3.
--------------------------------

Nekateri se morajo močno potrudit, da stlačijo toliko oslarij v tak kratek sestavek.

Drugi imajo naravni talent.
# 07.10.2017 ob 16:16
Američani se vračajo na Mesec. Z astronavti.
Ker pred desetletji jih pa ni bilo? :)

Če jih nebi bilo, se nebi vračali, kajne?
martin112
# 07.10.2017 ob 16:00
"Kar je strateški cilj vitalnega pomena."
# 08.10.2017 ob 09:35
Po branju komentarjev človeka dejansko zaskrbi za našo prihodnost. Ne samo neizobraženost, popolno pomanjkanje zdrave pameti in argumentiranega odgovarjanja. Važni so samo še youtube filmčki...
# 07.10.2017 ob 16:38
Teoretiki zarot spet smetijo.
Drugače pa vsaj vsake polleta nekdo napove vrnitev, pa še kar čakamo.
Simon123
# 08.10.2017 ob 14:24
+ bili smo na luni

- nismo bili na luni
intelekt
# 07.10.2017 ob 18:03
"To določa, da se vesolje lahko uporablja izključno v miroljubne namene."

Tako Glonass kot GPS sta primarno razvita za in namenjena podpori vojska, šele nato civilistom. Tako da to pravilo je že dolgo kršeno. Razen če tirnice satelitov še ne štejejo kot vesolje.
planet1
# 08.10.2017 ob 09:55
Slovenija je res en tako copy paste Amerike. Vprasanje iz radovednosti?

Koliko vas tukaj verjame, da je zemlja ploscata?
windmaster
# 07.10.2017 ob 17:42
Pa gor naj ostanejo! Bodo vzeli poročevalca Žitnika seboj?
NoriGoban
# 07.10.2017 ob 16:51
"raje v vesolje kot v vojne .. bravo, Trump!"

Brez skrbi da tudi v vojne!
Gepard007
# 08.10.2017 ob 17:52
Zdaj se bodo našli bedaki, ki bojo trdili, da Američani niso bili 6x na Luni... Aja pa Zemlja je tudi ploščata, kajne? LOL :D
# 08.10.2017 ob 12:53
Nekaj logičnih vprašanj.
Plovilo ovito v celofan naj bi pristalo na luni celo z priklopnim roverjem na posnetkih ni zvezd..real life posnetki iz lune direkt na tv.Neverjeten dosežek za ta čas.Reflektorji osvetlitve in senčenje so enigma.Snemalivso z ročnimi kameram neverjetne posnetke v čeladi in okornimi rokavicam..probajte doma.Američani so zaostajali v tehnologiji in dosežkih za Rusi v vseh elementih ampak uspelo jim je iz prve na luno ..vsaka ura danes ima več kilobajtov kot takratno vesoljsko plovilo vseeno so izračunali lok in pristanek ter združitev z matično ladjo...današni teleskopi raziskujejo galaxije odaljene več miliard svetlobnih let ampak nekako ne moremo narediti jasne čiste posnetke sledem in dokazom na luni ki se ne bodo zbrisali tisočletja.

snemal z smučarskimi rokavicami ti še nisi? in so ostanki na Luni, vsak ki ima teleskop to ve, samo ti se neumnega delaš... da to tem, da so bili Rusi skrivnostno tiho, če ZDA ni bilo na luni, niti ne začnem... pa kdaj kak fotoaparat v roke vzemi, pa boš mogoče ugotovil, da niti na Zemlji ni nujno da so sence direktno za soncem.

Resno no, enega resnega argumenta proti pristanku na luni še nisem slišal. čakam samo še veleslavno zastavo "ki se nebi smela premikati". v OŠ in SŠ pa ocene pod povprečjem....
# 08.10.2017 ob 12:47
Na Mesec se ne morejo vrniti, saj še niso bili tam. Zgodba za otroke ali s kakšno lahkoto indoktriniramo odrasle.

en kup YouTube filmčkov, ki jih na laž spravi vsak, ki ima neke osnovne pojme o fiziki, da me začnem o kamerah in snemanju....
feminist
# 08.10.2017 ob 09:15
Za vse hoaxerje:

# 07.10.2017 ob 18:24
FolkloraS
Nekam kasno za Rusi!
Ah, kaj Rusi! Nacisti so vse prehiteli!

wiki
# 07.10.2017 ob 17:00
hja, je treba zgraditi zid, preden se marsovci odločijo migrirat na zemljo :)
# 08.10.2017 ob 11:45
Že 2000 let se ve da je Zemlja okrogla, ko pa pride YouTube, pa matematika ni več važna :D
# 08.10.2017 ob 10:15
Wow ker lep sopek ljudi , ki verjame v zarote zaradi premalo znanja na podrocju znanosti ;) Kok se veselim , ko bojo cez 20let vsi potihnili zaradi napredka tehnologije ;) Komi cakam ;)
sirus
# 07.10.2017 ob 20:38
Enim je težko razumljiv naslov, zakaj piše z astronavti, ker bi se lahko z robotskimi roverji.
# 07.10.2017 ob 19:04
@Krimsky
Kdaj so se astronavti vozili po Luni s kolesi? Kvečjemu so uporabljali rover s 4 kolesi.
# 07.10.2017 ob 17:55
robi111
# 07.10.2017 ob 16:23

A zdaj bodo pa barvni posnetki pred skoraj 50 leti jih še ni bilo.
----------------------

Bili so. Ne sicer od začetka, ampak z Apollom 15 naprej.

KPRAA
# 07.10.2017 ob 17:37
Škoda, sem nekako upal, da bom za časa življenja videl človeka na Marsu. No, tudi vrnitev na Luno bo zanimiva.
mr polh
# 08.10.2017 ob 13:03
Taki projekti potegnejo za sabo napredek. Prihaja se do raznorazih ugotovitev, ki pridejo v poštev na mnogih področjih.

Bravo.
# 07.10.2017 ob 17:58
# 07.10.2017 ob 17:20

Aha, back to the Moon! S čim pa?! A s katapulti mogoče?!
-----------------------------

Z SLS.

/wiki/Space_Launch_System
boro007
# 07.10.2017 ob 16:10
No upam da to ne bo nova vesoljska tekma, ESA je itak mela plan za bazo na mesecu, Američani so spremenili svoj cilj, rusi so pa tako ali tako podprli oaba predloga... Pridružijo se še Kitajci in tako mogoče dočakam dan, ko bo prvi človek stopil na Mars...

Me pa zanima kaj bo sedaj s tisto zemljiško/mesečno knjigo, ko so prodajali parcele na luni? Je Trump zakupil parcelo in jo bo sedaj drago prodal? Bo zrastel Trump tower na luni? To bi bilo čisto v njegovem stilu.
# 08.10.2017 ob 12:55
@PONOS
Morda je stvar tako realna , ker se je zares zgodila?
Niso, predvsem so se lahko oprli na večjo ekonomsko in tehnološko bazo.
To dokazuje točno? Za balistične izračune ne potrebuješ ravno i7.
Priporočam kakšen učbenik z osnovami optike.
# 07.10.2017 ob 18:00
KPRAA
# 07.10.2017 ob 17:37

----------------------------------

Bi ga, če ne bi zabluzili s shuttlom.

tocco
# 07.10.2017 ob 17:14
Truefalse a nisi prebral da je potrebno it v vesolje tudi zaradi nacionalne varnosti.
21.12.2012
# 07.10.2017 ob 16:18
kdo bo plačal?

a ni jasno, ja marsovci!
# 07.10.2017 ob 16:11
Američani se vračajo na Mesec. Z astronavti.

Ker pred desetletji jih pa ni bilo? :)
ishgilliath
# 11.10.2017 ob 19:44
Zemlja ni ploscata, je pa vobliki ogromnega diska.

Tudi vrti se ne.

Sonce in luna krozita okoli zemlje, njihova os je zvezda polarnica oz. severnica. Celotno nebo nad Zemljo se vrti okoli osi polarnice in ustvarja t.i. svtlobni efekt spekter poti ki se imenuje polaroid indokazujejo da je zemlja staticna.

Kaj torej je luna, kaksen je to planet. Zaenkrat vsm tega se ne povem. Do takrat pa mozganckajte sami....

Oh, kako fino je moralo bit nekoč, ko so bili neumni ljudje že po defaultu tudi nepismeni in so preostalemu svetu prihranili svoje topoumne blodnje...
# 10.10.2017 ob 04:45
V vakumu ni konvekcije ampak se toplota prenaša samo s sevanjem zato tistih 300 stopinj ne pomeni isto, ko 300 stopinj v pečici.
Če bi hotel z zemleopazovat take detajle bi potreboval ogromen teleskop, vvečja namreč ko je naprava večje detajle se da razločit na določeni oddaljenosti. So pa posnele mesta pristanka sonde (iz različnih držav)v orbiti okrog lune, najbolj znana je nasina lro.
# 07.10.2017 ob 17:51
21.12.2012
# 07.10.2017 ob 16:19

če bi se samo vračali, bi bilo dovolj beseda vračali.
zakaj vračali. z astronavti?
---------------------------------------------------

Ker je semantika članka na MMCju absolutni dokaz za karkoli?
Ceshoot
# 13.10.2017 ob 14:46
ButnSkala:
to je ena stvar, ki je nikol nisem razumel pri ljudeh ki zagovarjajo samo eno in edino, sveto, resnico! ampak vsaka palica ima dva konca

Vsaka palica ima dva konca samo takrat, ko govorimo o ontologiji, o stvareh, ki so "objektivno" nedokazljive že po definiciji, kot je recimo debata o obstoju boga in podobno. Tu pa govorimo o flateartherjih in moonhoaxerjih. Oblika zemlje in pristanek na luni so stvari, ki so objektivno znanstveno dokazljive na podlagi dejstev, tu ne gre za nobena takšna in drugačna mnenja. Ti in tebi podobni ta dejstva pač zavračate. Zakaj je temu tako, je verjetno popolnoma druga tema. Ampak ta "everything goes" pristop v tem primeru niti slučajno ni na mestu in proti taki ignoranci se je potrebno boriti.
Homer.
# 10.10.2017 ob 18:34
Palica ima dva konca, ampak resnica je samo ena.
In kakšna je lahko drugačna resnica?
Zgolj negativna resnica!
In kaj je negativna resnica?
Laž!
# 10.10.2017 ob 09:30
boyki
Na nemški televiziji so predvajali dokumentarec o pristanku na luni in po njem je bilo 50% ljudi, ki so bili za in 50% da niso bili.

LOL. Najbolje, da damo to vprašanje na referendum Ob tem bi se lahko še dodatno odločali o tem ali je zemlja ravna ali okrogla, ali sonce kroži okoli zemlje ali obratno.
# 08.10.2017 ob 09:33
@MIRKOKING
Kakšen napredek, na luno ni praktično nič lažje priti kot pred 50 leti. Marsikatera raketa , ki se danes uporablja ima svoje korenine v 60ih.
firtoh
# 07.10.2017 ob 21:40
Čez dve leti bo 50-a obletnica pristanka.Zanimivo,da od takrat ni bilo storjenega nič.Ko bi vsaj šotorček postavili na luni al pa nekaj,ne vem...recimo teleskop
# 07.10.2017 ob 19:27
Krimsky
# 07.10.2017 ob 18:58
------------------------------------

LOL.

orgle
# 07.10.2017 ob 18:45
V euforiji projekta Apollo (uspešen pristanek na Luni), je ameriški raketni strokovnjak von Braun rekel, da bodo USA do leta 1986 "na Marsu".
Leonid
# 17.10.2017 ob 12:17
Mogoče se pa Luna vrne na Zemljo, bi rekel tja v H.wood. LOL,
nim
# 11.10.2017 ob 14:26
ISS bo čez kako uro nad Slovenijo :)

Če greste na ISS LIVE (preko Esine strani ali nasine - Ustream, ne priporočam YT) ne boste videli zvezd. Vprašanje za moonhoaxerje - a je ISS tud fejk? :P
# 11.10.2017 ob 10:16
ButnSkala

" Ce smo neumni zato ker ne verjamemo v eno stvar - je zate ze to dokaz dovolj (da si boljsi, vecji, mocnejsi) .... "

Ne in ne ;) Neumni ste zato , ker imas znanstvene dokaze katere ne razumete in so posledicno pri vas laz ;) In to ni lih nek zagovor teorije samo prazno lapanje. Ne razumem torej ni res! Nekako tako poteka vasa ideja ;)
# 10.10.2017 ob 17:01
ButnSkala

" Ne razumem pa od kje "pravico" do popravljanja mnenja, do preobrazbe, iscete nasprotniki "moonhoaxerjev". Oziroma cemu? A ni boljs, da se sam pri sebi nasmejes in si mislis svoje. "

In zakaj nebi imeli te pravice? Drgac pa ponavadi lih od "moonhoaxerjev" poslusamo kako smo tupi da verjamem v pristanek na luni ;)
bob
# 08.10.2017 ob 14:25
Pocarji, ko so naredili velik korak za človeštvo sem bil v zasnovi, ko so ga končali sem dobro shodil, ej skoraj pol stoletja čakam, da se naše človeštvo nekam premakne pa nič od tega. 1957 prvi satelit, 1961 prvi človek, 1969 prvi na Luni. Zdaj pa samo okoli našega planeta. Pa dajte že nekaj konkretnega naredit. Ej v filmu Obiseja 2001 smo bili v orbiti Jupitra s človeško posadko. Kje je resničnost, na žalost z današnjo tehnologijo niti blizu Lune, jahamo pa se z terorizmom in vase zaprtimi državami z idiotskimi samodržci.
MIRKOKING