Izvajalci bodo imeli leto dni časa, da pripravijo elektronski sistem cestninjenja. Foto: Bobo
Izvajalci bodo imeli leto dni časa, da pripravijo elektronski sistem cestninjenja. Foto: Bobo

Tehnološke zahteve za elektronsko cestninjenje so odprte, kar pomeni, da je odločitev o izboru tehnologije cestninjenja v celoti prepuščena ponudnikom, a mora biti v skladu z evropskimi zahtevami o interoperabilnosti sistemov.
V cestninjenje morajo biti zajeta vsa vozila, težja od 3,5 tone, vključno z avtobusi, pri čemer bodo opredeljene določene izjeme, je razvidno iz razpisa. Za vsa ostala vozila, težka manj kot 3,5 tone, pa bo še vedno veljal dosedanji sistem z vinjetami.

Dars ob tem zahteva, da je projekt končan najkasneje leto dni od podpisa pogodbe. Po vzpostavitvi elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku pa cestninske postaje ne bodo več potrebne, zato jih bodo porušili.

Projekt elektronskega cestninjenja sicer poteka že dlje časa. Prvi razpis je Dars objavil že avgusta 2011, a ga je vlada po večkratnem podaljšanju marca 2012 ustavila. Februarja 2013 je bil objavljen drugi razpis, a je Državna revizijska komisija postopek zbiranja ponudb razveljavila – takrat se je na razpis prijavila le družba Kapsch TrafficCom, dva interesenta pa sta se še pred tem pritožila. Dars je nato na osnovi priporočil komisije in sklepa vlade pripravil novo razpisno dokumentacijo.