Foto: BoBo
Foto: BoBo

Kot je Državna revizijska komisija zapisala v sporočilu za javnost, je kot neutemeljene zavrnila zahtevke za revizijo vlagateljev Ginex International in China Gezhouba Group Company, China Communications Construction Company, China Railway Group ter China State Construction Engineering Corporation.

Državna revizijska komisija pri tem zaključku ni ugotovila kršitev, kot so zatrjevali vsi štirje kitajski ponudniki. "Naročniku zato ni mogoče očitati kršitev, ko vlagateljem ni priznal sposobnosti za sodelovanje v drugi fazi postopka in jih posledično ne bo povabil k oddaji ponudbe," je zapisala.

Postopek pravnega varstva pred Državno revizijsko komisijo je s tem končan. Gradbena podjetja, ki jim je družba 2TDK v prvi fazi razpisa priznala usposobljenost za gradnjo, imajo medtem do 1. februarja 2021 čas za oddajo ponudb.

Uprava 2TDK-ja sklenila, da v drugo fazo razpisa spusti štiri gradbena podjetja

Družba 2TDK je javno naročilo za glavna gradbena dela na drugem tiru novembra lani objavila v dveh delih: prvi se je nanašal na dela od Divače do Črnega Kala, drugi pa na dela od Črnega Kala do Kopra. Ponudbe je oddalo 15 gradbenih podjetjih in konzorcijev.

Sposobnost za oba odseka na drugem tiru med Divačo in Koprom je priznala Gorenjski gradbeni družbi v sodelovanju s CGP-jem in češkim Metrostavom, avstrijskemu Strabagu, ki se je povezal z nemškim podjetjem Ed Züblin in turškim Gülermak Agirom, Kolektorju CPG v sodelovanju z Yapi Merkezijem in Özaltinom ter turškemu gradbinemu podjetju Cengiz.

Na to odločitev se je pritožilo sedem neizbranih ponudnikov in enemu od njih je komisija že pred časom pritrdila – ugodila je avstrijskemu Strabagu in razveljavila odločitev 2TDK-ja o priznanju sposobnosti konzorcija Gorenjske gradbene družbe, novomeškega CGP-ja in češkega Metrostava za gradnjo drugega tira.

Preostalih šest zahtevkov je zavrnila, o zadnjih štirih je sporočila danes.

Družba 2TDK tem štirim ni priznala sposobnosti, ker prihajajo iz države, ki ni podpisnica sporazuma Svetovne trgovinske organizacije o vladnih naročilih in nimajo sklenjenega večstranskega ali dvostranskega trgovinskega sporazuma niti s Slovenijo niti z EU-jem.

Kdo bo gradil drugi tir?