Direktor Adrie Airways Holger Kowarsch je povedal, da za nadaljnji razvoj Adria Airways potrebuje strateškega partnerja. Foto: BoBo

Direktor Adrie Airways Holger Kowarsch je povedal, da so v preteklih mesecih odpovedali 2,4 odstotka poletov. Zamudam in odpovedim se ne bodo mogli izogniti niti v prihodnje, saj so normalne za vse letalske družbe. "Bo pa Adria naredila vse, kar je v njeni moči, da odpovedi in zamude zmanjša v največji možni meri," je zagotovil.

Po besedah Tadeja Notersberga iz sektorja operative so se izzivi, s katerimi se spopadajo, povečali sredi maja. Glavna razloga sta nepričakovano podaljšanje vzdrževalnih del na letalih in kadrovska problematika. "V obeh primerih smo tik pred rešitvijo," je dejal.

Vzdrževalna dela namreč izvajajo le še na enem letalu, v zadnjem letu pa so zaposlili 50 pilotov in več kot 70 članov kabinskega osebja. "Upoštevati pa je treba, da usposabljanje traja nekaj časa," je poudaril Notersberg in izrazil pričakovanje, da bodo novi zaposleni delati začeli do sredine avgusta.

Za težave so krive tudi zasedenost evropskega zračnega prostora in vremenske razmere v tem obdobju leta, na kar pa Adria ne more vplivati, je še poudaril.

Za nadaljnji razvoj Adria po Kowarschevih besedah potrebuje strateškega partnerja. Trenutno se pogovarjajo z več potencialnimi, a o imenih še ni želel govoriti. Je pa zagotovil, da lahko na trgu preživijo tudi brez strateškega partnerja.

Novi vzdrževalec letal

Potem ko so prekinili pogodbo z Adrio Tehniko, so že izbrali novega vzdrževalca letal. Kot je pojasnil Notersberg, so se za to odločili zaradi nezadovoljstva z izvajalcem. Kdo bo novi izvajalec, bodo razkrili prihodnji teden. "Zagotovim pa lahko, da sprememba na varnost ne bo vplivala," je dodal. Po poročanju medijev naj bi vzdrževanje od septembra zagotavljalo skandinavsko podjetje.

Adria Airways so je v preteklih mesecih odpovedala 2,4 odstotka letov. Foto: BoBo

Nekdanji nacionalni letalski prevoznik Adria Airways, ki je od leta 2016 v rokah družbe AA International Aviation Holding oz. nemškega sklada 4K Investments, se že nekaj časa spoprijema s kritikami zaradi nenadnih odpovedi in združevanj poletov. V družbi so doslej v zvezi s tem le skopo pojasnili, da so se tako odločili iz tehničnih in operativnih razlogov, predvidevajo pa, da bodo svoje letalske operacije stabilizirali z začetkom naslednjega meseca.

Finančno poročilo v izdelavi

Kako je Adria lani poslovala, še ni znano, saj je letno poročilo po besedah Jožeta Režka iz sektorja za finance še v izdelavi. Kowarsch je aprila v pogovoru za STA pojasnil, da bo izguba dosegla dvomestno številko v milijonih evrov. Na izgubo so po njegovih besedah vplivali stroški za odškodnine zaradi zamud in odpovedi letov, višje cene goriva, težave s kadri ter počasen prevzem in uvedba letal znamke Saabovih letal tipa 2000, zaradi česar so imeli dodatne stroške s kratkoročnim najemanjem letal od drugih letalskih družb.

Režek je povedal, da bodo regres zaposlenim izplačali do konca meseca, in sicer v minimalni višini. Ob tem je zavrnil informacije, da naj družba zaposlenim ne bi plačevala prispevkov za drugi pokojninski steber, in poudaril, da do države nimajo nobenih obveznosti z vidika prispevkov za zaposlene. Tudi obveznosti do dobaviteljev so po njegovih besedah vnaprej dogovorjene.

Neustrezni odnosi z javnostjo

Nekdanji nacionalni letalski prevoznik Adria Airways, ki je od leta 2016 v rokah družbe AA International Aviation Holding oz. nemškega sklada 4K Investments, se že nekaj časa otepa kritik zaradi nenadnih odpovedi in združevanja poletov. V družbi so doslej v zvezi s tem le skopo pojasnili, da so se tako odločili iz tehničnih in operativnih razlogov, predvidevajo pa, da bodo svoje letalske operacije stabilizirali z začetkom naslednjega meseca.

Po Notersbergovih besedah se reševanja težav niso mogli lotiti z "brezglavim zmanjševanjem frekvenc", saj bi to rezultate le še poslabšalo. "Redno pa spremljamo zasedenost letal in na podlagi tega prilagajamo polete," je poudaril.
Kowarsch je danes priznal, da odnosi Adrie z mediji doslej niso bili ustrezni. "Zato spreminjamo medijsko strategijo. Več bo novinarskih konferenc in tudi možnosti za intervjuje," je napovedal.

Zala Letnar iz sektorja za stike s potniki je povedala, da spremembe na bolje načrtujejo tudi pri komunikaciji s potniki. Tako so med drugim klicni center okrepili s šestimi zaposlenimi, izboljšali so tudi način komunikacije. "Zavedamo se, kako pomemben je način odziva na težave," je zagotovila.