Mercator se je po mnenju njegovega direktorja v preteklosti preveč posvečal vlaganjem v hipermarkete. Foto: BoBo
Mercator se je po mnenju njegovega direktorja v preteklosti preveč posvečal vlaganjem v hipermarkete. Foto: BoBo
Agrokorjev prevzem v zraku

Predsednik uprave Mercatorja Toni Balažič pričakuje, da jim bo iz rdečih številk uspelo izplavati konec leta.

"Da bo Mercator spet postal dobičkonosen, ga moramo narediti atleta, ki je sposoben tekmovati v okolju, ki je nastalo. To pa potrebuje vitka podjetja, ki imajo nizek delež stroškov, so nizko zadolžena in visoko likvidna," je povedal Balažič.

Ob tem je spomnil na pred kratkim sklenjeni načelni dogovor s skupino šestih ključnih bank upnic o glavnih pogojih dolgoročnega prestrukturiranja dolga družbe. "Ta omogoča, da bo Mercator dolgoročno uspešno podjetje in je prvi pomemben korak k stabilizaciji poslovanja," je dodal.

O prodaji nič novega
"Prevzem še ni tako daleč, da bi ocenjevali primernost ponudbe," je Balažič odgovoril na vprašanje, v kateri fazi je prodaja 53 odstotkov delnic Mercatorja Agrokorju, o kateri se je konzorcij prodajalcev dogovoril s hrvaškim kupcem junija.

"Ne glede na lastništvo pa moramo zagotoviti finančno stabilnost družbe," je poudaril. Pri tem pa je pomembno povečati obseg investicij, saj bodo le tako lahko ohranili tržni delež in spet začeli rasti. Balažič namreč vidi neposredno povezavo med obsegom prodajnih površin in tržnim deležem.

Ponovna vlaganja v manjše trgovine
V preteklosti se je Mercator osredotočil v gradnjo velikih hipermarketov, zapostavil pa je vlaganja v majhne in srednje velike trgovine. To je treba spremeniti, je poudaril Balažič in dodal, da so zato septembra začeli prenavljati majhne trgovine. Doslej so po novem konceptu, imenovanem Sosed, odprli štiri nove trgovine.

Mercator se tudi prilagaja spremenjenim navadam potrošnikom, ki se usmerjajo v zmanjšanje stroškov, saj se manj troši za oblačila in razvedrilo, več se kupujejo cenejše blagovne znamke.

"Zmanjšuje se lojalnost kupcev, ki danes svoje nakupe razpršijo med večje število trgovin," je dejal Balažič in razložil, da se sicer količina nakupljenega blaga bistveno ne spreminja. Slovenci pa tako v povprečju obiščemo štiri do pet različnih trgovcev v enem mesecu.

Agrokorjev prevzem v zraku