Novi terminal ‒ precej sodobnejše okno v svet kot stari. Foto: BoBo
Novi terminal ‒ precej sodobnejše okno v svet kot stari. Foto: BoBo

Novi terminal meri skoraj 34.000 kvadratnih metrov in se razteza v štirih nadstropjih. Sprejel bo lahko 1200 potnikov na uro, in sicer na kar 14 prijavnih okencih. 8500 kvadratnih metrov prostorov bo namenjenih za komercialno oddajo (npr. za trgovine in gostinske lokale), poleg tega pa so v Fraportu Slovenija, ki upravlja letališče, povečali prostore za varnostno kontrolo in kupili nov sistem za razvrščanje prtljage, zato bo, zagotavljajo, napak še manj, čeprav jih že zdaj ni bilo veliko, je za TV Slovenija poročala Alenka Bevčič.

Slavnostni govornik ob odprtju terminala je bil predsednik vlade Janez Janša, ki je omenil predvsem nujo po čimprejšnji zgraditvi hitre železniške povezave med letališčem in prestolnico, o čemer vlada po njegovih zagotovilih že razmišlja.

Premier je v nagovoru še poudaril, da je bil novi terminal zgrajen v zahtevnem času epidemije, ko je letalska dejavnost doživljala enega najhujših udarcev v modernem času, in se zahvalil nemškemu Fraportu, da je investiral v Slovenijo. Janša je sicer prepričan, da je terminal investicija, ki dejansko ustvarja spremembe in ki bo bistveno prispevala h krepitvi blaginje v Sloveniji v prihodnosti, še posebej, če bo uresničen začrtani nadaljnji razvoj.

Prvi potniki bodo šli v svet skozi novi terminal 1. julija. Foto: BoBo
Prvi potniki bodo šli v svet skozi novi terminal 1. julija. Foto: BoBo

Janša: Obetavne napovedi odpiranja novih povezav

Ob tem je dodal, da so napovedi odpiranja novih letalskih povezav z ljubljanskim letališčem zelo obetavne. "Računamo, da bo letališče služilo ne le turizmu, ampak nasploh slovenskemu gospodarstvu in državi, tako v naslednjih mesecih, ko bo Slovenija vodila Svet EU-ja, kot tudi v prihodnjih letih, v času, ko se potovanja spet odpirajo, restrikcije padajo in ko upamo, da je epidemija večinoma stvar preteklosti," je dejal Janša.

Poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir je spomnil, da je imela ideja o novem terminalu že dolgo brado. Prvi načrti so bili narejeni že kmalu po letu 2000, vendar je začetek gradnje vedno nekaj preprečilo in ga premaknilo v prihodnost, enkrat je bila to gospodarska kriza leta 2008, drugič težave Adrie Airways. "Z novim lastnikom je naša družba leta 2015 dobila strateškega vlagatelja, ki se je zavezal h kontinuiranemu in dolgoročnemu razvoju letališča," je spomnil Skobir.

Simboličen prerez traku. Foto: BoBo
Simboličen prerez traku. Foto: BoBo

"Resnično prelomen projekt"

Po slabih dveh letih je novi terminal zgrajen. "Po 23 mesecih, odkar smo na območju letališča zasadili prvo lopato, se pred nami dviga nov terminal z nadgrajenimi funkcionalnostmi, obogateno spremljevalno ponudbo in navdihujočim razgledom. Resnično prelomen projekt za naše letališče, ki je nastal v izzivov polnih časih za našo panogo, za katero danes že lahko realno trdimo, da bo spet razprla svoja krila," je še dejal Skobir.

Čeprav je epidemija res pretresla dejavnost, pa svet potrebuje letalski promet, zato bo ta znova zaživel, je prepričan: "Svetovna aviacija se bo delno preobrazila, ampak promet se ob vrnil." Naložbo so nadaljevali tudi zato, ker, kot je poudaril Skobir, verjamejo v turistično, gospodarsko in tržno vrednost Slovenije in ker Slovenija potrebuje letalsko povezljivost, ki jo omogoča letališče. "Nadaljevali smo tudi zato, ker je treba letališko infrastrukturo načrtovati in graditi na dolgi rok. Rast prometa bomo tako pričakali pripravljeni," je poudaril.

Zmago Skobir. Foto: BoBo
Zmago Skobir. Foto: BoBo

"Morda celo najlepša" letališka čakalnica na svetu

Videz novega terminala je navdušil tudi člana izvršnega odbora Fraporta Pierra Dominiqua Prümma, ki je med drugim dejal, da je območje za čakanje na ljubljanskem letališču zdaj morda celo najlepše na svetu. Medtem ko so si terminali po svetu podobni, pa je ta drugačen. "Ima unikatne arhitekturne elemente in materiale, ki predstavljajo Slovenijo, in vidi se, da je to slovenski terminal," je dejal.

Nov terminal na Brniku

Prepričan je, da bo novi terminal okrepil položaj ljubljanskega letališča v regiji in spodbudil nove priložnosti za rast. Na območje letališča, kjer se razvija letališko mesto, že privabljajo tudi nove poslovne partnerje. "Zgodba o uspehu ljubljanskega letališča se bo nadaljevala," je zagotovil.

V Fraportu sicer optimistično gledajo v bližnjo prihodnost: za zdaj z letališča v svet leti devet prevoznikov, že poleti jih po bo njihovih napovedih 17, počasi a vztrajno pa raste tudi število potnikov. Samo maja jih je šlo skozi letališče 15.000, kar je skoraj dvakrat več kot aprila, njihovo število pa raste tudi junija.