Foto: BoBo
Foto: BoBo

Med vsemi članicami EU-ja je razliko med letoma 2021 in 2019 najbolj uspelo zmanjšati Sloveniji, in sicer na 12 odstotkov.

Potniški železniški promet je imel med letoma 2015 in 2019 10-odstotno rast. Leta 2019 so potniki opravili skupno 414 milijard potniških kilometrov, so sporočili iz Eurostata. Nato je pandemija covida-19 prinesla številne omejitve.

Upad potniškega prometa je bil največji v drugem četrtletju leta 2020, in sicer 74-odstoten v primerjavi z drugim četrtletjem leta 2019. V zadnjem četrtletju leta 2020 je v primerjavi z enakim obdobjem leto prej upadel za 54 odstotkov.

Lani se je ob rahljanju omejitev z vlaki spet vozilo več potnikov, a še vedno 37 odstotkov manj kot leta 2019. V prvem lanskem četrtletju, ki je bilo še vedno precej prežeto s protikoronskimi ukrepi, je bil upad v primerjavi s prvim četrtletjem leta 2020 48-odstoten, v primerjavi s prvim četrtletjem leta 2019 pa 57-odstoten. V drugem četrtletju so statistiki v primerjavi z enakim obdobjem leta 2020 ugotovili 98-odstotno rast, v primerjavi z enakim obdobjem leta 2019 pa 48-odstotni padec.

V tretjem četrtletju se je promet v primerjavi z letom 2020 povečal za 20 odstotkov, v primerjavi z letom 2019 pa zmanjšal za 25 odstotkov. V zadnjem četrtletju se je v primerjavi z letom 2020 povečal za 74 odstotkov, v primerjavi z letom 2019 pa zmanjšal za 20 odstotkov.

Največje razlike med obsegom potniškega železniškega prometa v letih 2021 in 2019 so imele Irska (64-odstotni upad), Italija (-51 odstotkov) in Slovaška (-50 odstotkov). Najmanj pa je promet poleg Slovenije upadel v Litvi (-20 odstotkov) ter v Bolgariji in Franciji (-21 odstotkov).