Prejšnji razpis je bil šestkrat podaljšan. Foto: BoBo
Prejšnji razpis je bil šestkrat podaljšan. Foto: BoBo
Dars
Dars je na seznamu družb, ki jih namerava država prodati. Foto: MMC RTV SLO

Razpis je družba objavila le nekaj dni po tem, ko je vlada Dars uvrstila na seznam naložb, ki jih namerava prodati. Eden izmed poznavalcev tehnoloških rešitev za cestninjenje je za današnji časopis Dnevnik dejal, da težko razume, zakaj bi nekdo, ki želi iztržiti čim višjo ceno za svoj delež, hkrati še pred prodajo določil način, na katerega bo družba, ki jo bo prodal, ustvarjala veliko večino prihodkov.

"To lahko pomeni le dvoje; ali s privatizacijo ne mislijo resno ali pa imajo za Dars že izbranega kupca, ki jim bo 'pomagal' izbrati dobavitelja cestninskega sistema," neimenovanega poznavalca citira časopis.

Ponudbe bodo odprli takoj
Razpis ne predvideva tehnologije cestninjenja, Dars pa bo ponudbe odprl že uro po izteku roka za oddajo ponudb 15. aprila opoldne. Ponudnik je lahko posamezna pravna oseba ali več pravnih oseb s skupno ponudbo, ob predpostavki, da je vsak izmed njih solidarno odgovoren naročniku za celotno ponudbo in/ali za vsa pogodbena dela. Dars izpostavlja tudi več zahtevanih referenc ponudnikov, med drugim vzpostavitev vsaj enega delujočega cestninskega sistema, vsaj 250 milijonov evrov letnih prihodkov in delež kapitala v sredstvih, ki dosega najmanj 30 odstotkov.

Prvi razpis, na podlagi katerega naj bi izbrali ponudnika za izpeljavo projekta vzpostavitve in delovanja večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku, je Dars objavil avgusta 2011. Razpis je predvideval, da bo elektronsko cestninjenje za težka tovorna vozila vzpostavljeno do oktobra 2012.

Prvi razpis, ki je predvideval, da bo elektronsko cestninjenje za težka tovorna vozila vzpostavljeno do oktobra lani, je bil zaradi vrste revizijskih zahtevkov in kompleksnosti javnega naročila šestkrat podaljšan, nato pa marca lani ustavljen. Vlada se je pri ustavitvi razpisa sklicevala tudi na dejstvo, da na ravni EU-ja za zdaj še nismo priča poenotenju glede standardizacije spremljanja prometa na avtocestnih omrežjih.

Evropa žuga zamudnicam
Zamudo pri uvedbi elektronskega cestninjenja Sloveniji (in tudi drugim članicam EU-ja) sicer "zameri" EU, ki jih je že septembra lani opozoril, da morajo za izpeljavo delovanja evropskega elektronskega cestninjenja narediti več. Države so se branile, da je v zvezi s tem projektom več nejasnosti, ki morajo biti razrešene.

Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor so septembra lani zagotovili, da bodo postopki potekali tako, da bo sistem v uporabi do konca leta 2014.