Lotrič laboratorij za meroslovje je prejel slovensko nagrado za družbeno odgovornost horus 2011. Organizatorji želijo s podeljevanjem teh nagrad družbeno odgovornost uveljaviti kot družbenoekonomski odnos in poslovno politiko. Foto: BoBo
Lotrič laboratorij za meroslovje je prejel slovensko nagrado za družbeno odgovornost horus 2011. Organizatorji želijo s podeljevanjem teh nagrad družbeno odgovornost uveljaviti kot družbenoekonomski odnos in poslovno politiko. Foto: BoBo

Največji dosežek so sodelavci, družina, vsi, ki delamo v podjetju in ustvarjamo našo sedanjost ter oblikujemo prihodnost.

Marko Lotrič o tem, kaj je zanj največji dosežek

Na začetku seveda je treba slediti smernicam, nato pa prevzeti vodilno vlogo in sam postati trend na nekem področju.

Prava ideja: Lotričev laboratorij za meroslovje

Podjetnik Marko Lotrič je podjetje Lotrič, d. o. o., iz Selške doline, ki se ukvarja z meroslovjem, postavil v garaži ženinih staršev, v 20 letih pa je postalo uspešno manjše podjetje tako v domačem okolju kot tudi v tujini. Njihova glavna dejavnost je pregled merilne in laboratorijske opreme, s svojimi meritvami pa omogočajo poslovanje številnim uspešnim slovenskim podjetjem, zdravstvenim ustanovam in inštitutom. Lani so dobili nagrado horus 2011, ki jo podeljujejo družbeno odgovornim podjetjem. "Vsak dan je treba razmišljati, kaj lahko trgu novega ponudiš," skrivnost uspešnega poslovanja opiše Lotrič.

Podjetnik Marko Lotrič gostuje v oddaji Prava ideja! Oddaja je na sporedu vsako sredo ob 23. uri, ponovitev pa vsak četrtek ob 16.30 na 1. programu TV Slovenija. V tokratni oddaji so se ustvarjalci dotaknili še napovedane uvedbe socialne kapice in vprašanja, kdo bi s tem ukrepom največ pridobil.

Kako to, da ste se odločili za meroslovje? Kako se je vse skupaj začelo?
Podjetjem smo začeli leta 1991. Nekega lepega dne sem prišel domov in rekel ženi, da bi rad šel na svoje in bi se ukvarjal s tehtnicami. Malo me je čudno pogledala, a je stvar dobro sprejela. Nekaj časa sem premišljeval in se nato odločil za meroslovje, saj sem imel s tega področja največ znanja. Začel sem pri ženinih starših v garaži, kjer sem delal leto dni. Nato sem spoznal Jožeta Nograška iz Ljubljane, ki je ravno končeval svoje dejavno delo na tem področju ter je name prenesel svoje znanje in servisno delavnico. To je bila zelo močna povezava in odskočna deska v znanju in strankah.

S podjetji s katerih področij danes vse sodelujete? Koliko imate strank?
V naši bazi je trenutno približno 4000 strank, trudimo se, da to število letno do pet odstotkov povečamo.

Vaše podjetje je družinsko. Kdo vse iz družine sodeluje v njem? Koliko je zaposlenih?
V neposredno delo smo vpeti štirje člani družine, ob ženi Mojci še sin Mitja in hči Katja. Mitja je direktor kontrolnega organa, Katja skrbi za računovodstvo, doma pa imamo še hčer, ki zaključuje ekonomsko šolo. Sicer pa imamo trenutno zaposlenih 41 sodelavk in sodelavcev.

Če bi poskusili povedati enostavno, kje se posameznik na primer sreča z vašim delom?
Naše delo ljudje občutijo vsakodnevno, ko gredo v trgovino in tehtajo sadje ter zelenjavo, ko kupijo stvari na delikatesi, ko gredo na bencinsko črpalko, k zdravniku in si zmerijo krvni tlak, telesno maso ter seveda v nezaželenih trenutkih, ko nas ustavi policija in nam izmeri alkohol v izdihanem zraku in hitrost, s katero smo se peljali. To so zakonska področja, kjer opravimo 15 odstotkov svojega posla, preostalih 85 odstotkov pa ustvarimo na tehnološkem področju in na bazičnem – tu so predvsem meritve za potrebe industrije tako na raziskovalnem področju kot za kontrolo vzorcev in meril na inštitutih, v avtoservisnih delavnicah, na tehničnih pregledih. Skratka, povsod, kjer se nekaj meri in tehta.

Pripravljate tudi izobraževanja. Kakšen je odziv nanje?
Dober, ker imamo velik poudarek na praktičnem usposabljanju. Torej po teoretični razlagi posameznega področja – kaj vse je treba vedeti o tehtanju, pipetiranju, temperaturi, vlagi, tlaku, dolžini, merjenju kakovosti – sledi praktično izobraževanje, kako se uporablja merila, kako dobiti najbolj točne rezultate.

Se je kriza dotaknila tudi vašega podjetja?
Vsak dan je treba razmišljati o tem, kaj dati na trg novega, kakšno storitev lahko ponudimo, ki je morda še ni in je zanimiva za stranke. Po drugi strani pa je treba misliti tudi na izvoz. To je zdaj paradna stvar v našem podjetju, ki je dobila zagon lani, in računamo, da je tukaj odgovor na trenutno stanje.

Kje v tujini pa ste navzoči?
Navzoči smo v lastnih podjetjih na območjih Srbije, Makedonije, Hrvaške in Bosne in Hercegovine. Z agenti ter servisi pa še v Italiji, Nemčiji in na Češkem.

Vidite tukaj možnosti za nadaljnje poslovne priložnosti in širitve?
Trenutno največji poudarek dajemo širitvi na tuje trge, skušamo vzpostavljati laboratorijsko okno v Evropo za tuje proizvajalce iz tretjih držav.

Kaj bi svetovali mladim, ki se še odločajo, ali stopiti na samostojno pot v podjetništvu?
Treba je biti vztrajen, imeti pravo idejo, združiti ambicije svojih kolegov in kolegic ter skupaj stopiti na pot. Na začetku seveda je treba slediti smernicam, nato pa prevzeti vodilno vlogo in sam postati trend na nekem področju.

Največji dosežek so sodelavci, družina, vsi, ki delamo v podjetju in ustvarjamo našo sedanjost ter oblikujemo prihodnost.

Marko Lotrič o tem, kaj je zanj največji dosežek

Na začetku seveda je treba slediti smernicam, nato pa prevzeti vodilno vlogo in sam postati trend na nekem področju.

Prava ideja: Lotričev laboratorij za meroslovje