Iranski režiser Dariuš Mehrjui z ženo Vahide Mohamadifar na srečanju režiserjev v Teheranu leta 2015. Foto: AP
Iranski režiser Dariuš Mehrjui z ženo Vahide Mohamadifar na srečanju režiserjev v Teheranu leta 2015. Foto: AP

Po navedbah pravosodnih oblasti je Mehrjui v soboto okoli 21. ure po lokalnem času svoji hčerki Moni poslal sporočilo, v katerem jo je povabil na večerjo na svoj dom v Karaju, zahodno od Teherana. Uro pozneje je prišla na dom staršev, kjer je našla njuni trupli z vidnimi ranami na vratu.

Kot navaja policija, na kraju kaznivega dejanja ni bilo videti znakov nasilnega vstopa, vrata režiserjevega doma pa niso bila poškodovana. Našli pa so sledove, za katere menijo, da so povezani z morilcem. Kot poroča iranska tiskovna agencija Isna, ki se sklicuje na policijo, so identificirali štiri osumljence, povezane s primerom, dva od njih so aretirali.

Scenaristka in kostumografinja Vahide Mohamadifar je pred kratkim prijavila, da so ji grozili in vlomili v hišo.

Mehrjuiju je bil film kot poezija, ki se ne postavlja na nikogaršnjo stran. Nasprotoval je izkoriščanju umetnosti v propagandne namene. Foto: AP
Mehrjuiju je bil film kot poezija, ki se ne postavlja na nikogaršnjo stran. Nasprotoval je izkoriščanju umetnosti v propagandne namene. Foto: AP

Utemeljitelj novega vala iranskega filma
Leta 1939 rojeni Mehrjui velja za enega od utemeljiteljev novega vala iranskega filma. Študiral je v ZDA in pozneje pet let živel v Franciji. Doma in po svetu je zaslovel s filmom The Cow (Krava) iz leta 1969 o vaščanu, obsedenem s tem govedom. Med njegovimi najbolj znanimi filmi so še Hamoun, The Pear Tree in Leila. Kot je dejal v pogovorih za iranske medije, sta nanj močno vplivala švedski režiser Ingmar Bergman in italijanski režiser Michelangelo Antonioni. "Ne snemam neposredno političnih filmov, da bi promoviral določeno ideologijo ali stališče. Toda vse je politično," je nekoč dejal.

Novi val iranskega filma se je osredinjal predvsem na realizem, Mehrjui pa je bil znan po tem, da je navdih črpal iz literature.

Mehrjui je bil za svoje delo večkrat nagrajen. S svojimi filmi je pogosto slavil na mednarodnih filmskih festivalih, v Iranu pa zaradi cenzure nekaterih nikoli niso predvajali.

V Iranu cenzurirani cineast
Iranski minister za kulturo Mohamad Mehdi Esmaili je v izjavi Mehrjuija označil za "enega od pionirjev iranskega filma" in "ustvarjalca večnih del".