Je Martin Krpan res živel? Je bil doma na Vrhu pri Sv. Trojici na Pivškem ali Bloškem? Je res tihotapil sol? In zakaj je ta pošteni švercar, kot sam sebe v filmu opiše Krpan, postal tako priljubljen? Martin Krpan ni samo literarni junak Levstikove pripovedke iz leta 1858, temveč tudi narodni junak, ki ima za Slovence še danes simbolni pomen. Novodobni Krpani so sicer drugačni, v marsičem pa še vedno tipično slovenski. Je Krpan danes rešitev ali problem, junak ali antijunak? Močnega, pogumnega, pametnega in zvitega Martina Krpana na njegovih poteh v filmu s svojimi razmišljanji spremljajo tako domačini kot strokovnjaki s področij književnosti, zgodovine, etnologije, ekonomije in prava.

Je zgodba o preteklosti, a tudi zgodba o sedanjosti. Je zgodba, v kateri si besedo podajajo literarni zgodovinar dr. Miran Hladnik, ekonomist in pravnik dr. Mitja Kovač, etnolog dr. Milan Trobič in zgodovinar ter muzejski svetnik dr. Flavio Bonin. Ne nazadnje pa je tu še zakulisna zgodba, ki nima prostora v filmu, a jo razkrivajo fotografije utrinkov iz ozadja snemanja. Scenarij za filmsko zgodbo Tipično slovensko: Martin Krpan je napisala Milica Prešeren, režiser je bil Primož Meško. Direktor fotografije je bil Aleš Živec, pod montažo se podpisuje Maja Gaspari.

Serija Tipično Slovensko se nadaljuje prihodnjo sredo s filmom o kranjski klobasi.

Pogled z druge strani: Krpan in kobilica v stolpu Lutkovnega gledališča Ljubljana. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Pogled z druge strani: Krpan in kobilica v stolpu Lutkovnega gledališča Ljubljana. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Je Martin Krpan res tihotapil sol? Ena od poti je ekipo vodila v Sečoveljske soline. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Je Martin Krpan res tihotapil sol? Ena od poti je ekipo vodila v Sečoveljske soline. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Režiser Primož Meško v Krpanovih čevljih. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Režiser Primož Meško v Krpanovih čevljih. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Nepovabljena gostja na snemanju: kača, ki je zmotila ekipo, ekipa pa njo. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Nepovabljena gostja na snemanju: kača, ki je zmotila ekipo, ekipa pa njo. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Pred začetkom snemanja v Muzeju solinarstva v opuščenem predelu Sečoveljskih solin, kjer so nekoč pridelovali belo zlato. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Pred začetkom snemanja v Muzeju solinarstva v opuščenem predelu Sečoveljskih solin, kjer so nekoč pridelovali belo zlato. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Martin Krpan v akciji. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Martin Krpan v akciji. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Ogled terena: pozabljeni ključi za direktorja fotografije Aleš Živca niso problem. Kraj, kjer naj bi Krpan skirval tihotapljeno blago. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Ogled terena: pozabljeni ključi za direktorja fotografije Aleš Živca niso problem. Kraj, kjer naj bi Krpan skirval tihotapljeno blago. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Naključni
Naključni "sogovornik". Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
S kamero Krpanu za petami do skrivališča v Solnarjevi štali. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
S kamero Krpanu za petami do skrivališča v Solnarjevi štali. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Krpan, močan in velik. Očitna razlika med njegovo višino in 176 cm scenaristke Milica Prešeren. Foto: TV Slovenija
Krpan, močan in velik. Očitna razlika med njegovo višino in 176 cm scenaristke Milica Prešeren. Foto: TV Slovenija
Grad Kalc, kjer je nekaj časa živel in (kot učitelj Vilharjevih otrok) delal Fran Levstik. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija
Grad Kalc, kjer je nekaj časa živel in (kot učitelj Vilharjevih otrok) delal Fran Levstik. Foto: Milica Prešeren/TV Slovenija