Netflixov vse pomembnejši položaj v svetu filma, še posebej na področju kritike in osvajanja lovorik, je že več let tema razprav glede izkušnje gledanja filmov in filmske industrije nasploh. Pogosto se navaja argument, da predstavljajo pretočne storitve pravzaprav uničujočo silo in so posledično odgovorne za "uničenje" filmske panoge.

Charlieju Kaufmanu je oskarja za najboljši izvirni scenarij leta 2005 prinesel film Večno sonce brezmadežnega uma, ki ga je režiral Michael Gondry. Foto: EPA
Charlieju Kaufmanu je oskarja za najboljši izvirni scenarij leta 2005 prinesel film Večno sonce brezmadežnega uma, ki ga je režiral Michael Gondry. Foto: EPA

Glede tega vprašanja se je zdaj oglasil še Charlie Kaufman, čigar film I’m Thinking of Ending Things, ki je nastal prav pod Netflixovim okriljem, bo na ogled od 4. septembra. Kaufman je poleg režije napisal tudi scenarij, in sicer po istoimenskem romanu Iana Reida. Gre za psihološko srhljivko o mladi ženski, ki je s svojim partnerjem poda v odročno podeželsko hišo njegove družine.

Slabe izkušnje z materialnimi zahtevami studiev
"Iskal sem nekaj, kar bi mi nekdo pustil režirati, in laže je ustvariti nekaj, če to temelji na knjigi, stripu ali filmu, ki že obstaja," je Kaufman povedal za Wall Street Journal. "Naneslo je, da ima producent, s katerim sodelujem, sklenjen posel z Netflixom. Ne vem, ali so pri Netflixu vedeli, da bom zadevo spremenil v nekaj, kar je manj srhljive narave kot knjiga, in mislim, da tudi sam nisem vedel tega. Knjiga vas vodi k razkritju in zdelo se mi je, da bi bilo to v filmu očitno in bi pomenilo razočaranje. Stvari so v besedah ​​skrivnostnejše kot v podobah," je povedal filmar za omenjeni časopis.

Kaufman je nato navedel svoje – po lastnih besedah "grozne" - finančne izide v primeru filmov, za katere je napisal izvirne scenarije in jih prav tako režiral, kot primera je navedel filma Synecdoche, New York iz leta 2008 in Anomalisa iz leta 2015 – v nasprotju s scenariji, ki jih je napisal za druge režiserje. Pojasnil je, da mu je bilo v primerjavi z današnjim časom v zgodnejših letih kariere veliko laže posneti film po izvirnem scenariju.

Romaneskni prvenec Charlieja Kaufmana je izdala založba Random House. Foto: Amazon
Romaneskni prvenec Charlieja Kaufmana je izdala založba Random House. Foto: Amazon

Eksperimentiranju nenaklonjeni časi
"Lahko sem se poigraval in eksperimentiral, a posel se je zelo spremenil. To se je zgodilo okoli leta 2008," pravi Kaufman. Po njegovem so takrat studii nehali snemati filme in začeli ustvarjati le še produkcije, ki te studie zgolj finančno držijo pokonci. "Razlog, da nekaj, kot je Netflix, pritegne ustvarjalce filmov, je v tem, da nikjer drugje ni mogoče ustvarjati teh zadev. Razkači me, ko ljudje pravijo, da Netflix uničuje filme, ker – ne, filmi so uničili filme, studii so uničili filme, in to je resnica," je prepričan Kaufman.

Dodal je še primer, kako mu ni uspelo posneti niti muzikala po lastnem izvirnem scenariju Frank or Francis z velikimi filmskimi zvezdami, saj ni bilo mogoče financirati tovrstnega filma s proračunom 11 milijonov dolarjev.

Med drugim tudi od tod njegova odločitev, da raje razmisli tudi o pisanju romanov. In tako je njegov romaneskni prvenec Antkind na več kot 700 straneh izšel prav na današnji dan pri založbi Random House.