Film Kapa je družinska božična avantura, v kateri se uresničijo vse želje, a ne čisto tako, kot to pričakujejo glavne osebe. Foto: Željko Stevanić
Film Kapa je družinska božična avantura, v kateri se uresničijo vse želje, a ne čisto tako, kot to pričakujejo glavne osebe. Foto: Željko Stevanić

Snemanje je potekalo od januarja do konca aprila 2021 na ulicah Ljubljane in Zagreba, nekaj snemalnih dni je bilo tudi v studiu Viba Filma v Ljubljani.

Režiser Slobodan Maksimović. Foto: Tanja Mojzer
Režiser Slobodan Maksimović. Foto: Tanja Mojzer

Različni otroci, različne želje
Kapa je zgodba o devetletnem dečku Eriku, ki mora zaradi problematičnih staršev živeti v mladinskem domu, na drugi strani pa imamo sedemletno Lučko, ki prihaja iz dobro situirane družine. Ker je božič, oba otroka upata, da se jima bodo izpolnile najbolj skrite želje. Erik si želi božični večer preživeti s svojimi starši, Lučka pa bi malce bolj zakomplicirane stvari, in sicer mlajšo sestrico in psa. Po spletu okoliščin se srečata in skupaj doživita pravo božično pustolovščino, ki v eni sami noči prinese izpolnitev njunih želja, a ne čisto tako, kot sta pričakovala.

50 snemalnih dni brez okužb
"Korona nam je šla na roko v tem smislu, da so bile ulice Ljubljane prazne. Bilo ni nobenega hrupa iz restavracij in lokalov. Imeli smo dejansko takšne pogoje snemanja, kot bi Ljubljana bila studio z najboljšim scenografom na svetu: Jožetom Plečnikom in ostalimi arhitekti. To je bila recimo prednost nastale epidemije. Sicer pa smo se zelo pazili, nosili maske, testirali smo se redno. Res sem prav ponosen, da nihče ni zbolel, čeprav nas je bilo v ekipi čez 150," je o pozitivni plati snemanja filma v realnem okolju v času epidemije povedal režiser Kape, Slobodan Maksimović.

Ker so v prvem planu otroci, nas je zanimalo, če je bilo zaradi tega kaj več snemalnih dni ali priprav in dobili odgovor: "Vedel sem, da so otroci zelo iskreni, ker sem že delal določene filme z njimi, ampak s tako majhnimi otroki res še nisem posnel tako zahtevnega projekta, ki je trajal več mesecev. Vse jim je bilo jasno. Na koncu filma sem se do Kaje in Gaja obnašal, kot da sta odrasla igralca in ne kot otroka, tako kot ob začetku filma, ko smo se spoznali. Imeli smo pa dolge priprave. Gaja in Kajo sem na avdiciji izbral januarja oziroma februarja 2019. Tako, da smo imeli dosti časa, da se spoznamo in pripravimo na vse."

Padla je zadnja klapa filma Kapa

Vsakič znova, ko snemam z mlajšimi generacijami, me preseneča, kako živi so, kako zelo so v stiku s samim sabo. To mi je kot igralki vedno zelo navdihujoče. Ne samo opazovati in gledati, ampak tudi igrati to. Starejši igralci tako nimamo možnosti, ko smo v kadru z mlajšimi

Ajda Smrekar

Scenarij za film je napisala Saša Eržen, direktor fotografije je Sven Pepeonik, producentka pa Ida Weiss iz produkcijske hiše Senca Studio. Kot je razkrila, je največja posebnost tega filma koprodukcija štirih držav, kar pomeni, da je šlo res za velik in poseben projekt. "V teh časih pandemije pa sploh. A kaj kmalu se je pokazalo, da vsi govorimo isti filmski jezik, ne glede na to, iz kje kdo prihaja. Slovenci smo znova dokazali, da smo zelo na nivoju – po izkušnjah, po znanju, po odnosu do dela, po vsem. Bilo je pa natanko 50 snemalnih dni," je še dodala.

Združene moči: Luksemburg, Slovaška, Slovenija, Hrvaška
Koproducenti filma so Wady Films iz Luksemburga, Objectif s Slovaške in Studio Dim s Hrvaške. Film so zraven Slovenskega filmskega centra in RTV Slovenija finančno podprli tudi Luksemburški filmski sklad, Hrvaški avdiovizualni center, Slovaški avdiovizualni sklad, hrvaška javna televizija HRT, slovaška javna televizija RTVS, evropski sklad Eurimages, evropski program Ustvarjalna Evropa – Media program, Ministrstvo za javno upravo in regionalni sklad Re-Act. Tehnično podporo je nudil filmski studio Viba film iz Ljubljane.

V glavnih vlogah nastopata 11-letni Gaj Črnič in 7-letna Kaja Podreberšek, ki se jima pridružujejo Ajda Smrekar, Mojca Fatur, Frano Mašković in René Štúr. V filmu igrajo tudi Klemen Slakonja, Zala Đurić Ribič, Mila Maksimović, Tilen Kolbe, Emil Kulović, Jernej Kuntner, Klemen Klemen, Jaka Fon, Lotos Vincenc Šparovec, Nina Valič, Primož Pirnat in številni drugi.

Glavna junaka filma pred kamero nista imela težav. Oba sta priznala, da je bilo včasih naporno, predvsem zato, ker so snemali do poznih večernih ur, zjutraj pa sta imela šolo. Foto: Tanja Mojzer
Glavna junaka filma pred kamero nista imela težav. Oba sta priznala, da je bilo včasih naporno, predvsem zato, ker so snemali do poznih večernih ur, zjutraj pa sta imela šolo. Foto: Tanja Mojzer

Erik In Lučka skupaj preživita božični večer
"Želeli smo posneti, kar je bilo v scenariju in režiji dorečenega, in upali, da nas kaj ne preseneti. Pri tako majhnih otrocih sicer nikoli ne veš, kdaj se bodo naveličali in rekli. »Dobro, zdaj pa ne bomo več snemali!«. Ker tukaj ne pomaga producent, ki bi rekel: »Kako da ne, saj si podpisal pogodbo!« Ne, to je otrok in če on reče ne, je ne. Mi smo res imeli srečo, da ni prišlo do tega in da sta bila glavna igralca vrhunska. Res ju ne morem prehvaliti. Če bo film pol tako dober, kot sta bila onadva, bo to vrhunski film," je na zadnjem snemalnem dnevu bil vesel režiser.

Kaja Podreberšek, ki igra razvajeno Lučko, je o svoji vlogi dodala: "Zelo sem uživala, čeprav je bilo včasih naporno, sploh ko smo snemali pozno, naslednje jutro pa sem imela šolo."

Na vprašanje, kako sta si Gaja in Lučka podobni, je dejala, da sta si različni. Lučka je namreč na začetku filma razvajena in ima veliko igrač, tudi Kaja jih ima rada, a vseeno nima rada tako kičaste sobe. Pa Kaja je tudi malce starejša od Lučke. O najtežjem igranem prizoru je razkrila: "Zagotovo, ko sem igrala kitaro, ker so me že pošteno boleli prsti in ko smo snemali v avtu. Name je močno sijalo sonce, jaz pa sem morala biti zelo oblečena. Bilo je težko tudi takrat, ko sem imela zahteven govor, ki smo ga morali posneti v enem kosu."

Kajin soigralec Gaj Črnič, ki igra vlogo Erika, o svojem liku pravi, da se včasih smili samemu sebi. "Ampak, ko tako malce bolje pomisliš, pa se v bistvu niti ne, glede na njegovo družinsko situacijo. Jaz imam namreč veliko lepše življenje od Erika. To je največja razlika med mano in mojo vlogo. Na vprašanje, če se mu je bilo zato težko vživeti v Erika, je izstrelil kot iz topa: "Niti ne, ker sem do zdaj že nekajkrat igral. Ko sem bil na kraju snemanja, sem bil Erik, ko sem bil doma, sem bil pa Gaj. Ne vem, kako mi je to uspelo, ampak sem med vlogama z lahkoto preklapljal."

Producentka Ida Weiss. Foto: Tanja Mojzer
Producentka Ida Weiss. Foto: Tanja Mojzer

V Sloveniji manjka filmov z otroki v prvem planu
Na zadnjem snemalnem dnevu smo od odrasle igralske ekipe na setu ujeli Ajdo Smrekar in Mojco Fatur.

Mojca je razkrila, da igra vzgojiteljico Ano v domu, kjer prebivajo otroci, ki imajo takšne in drugačne težave s svojimi starši. V tem domu so otroci tako dolgo, dokler se stvari doma ne uredijo. "Zanimivo je to, da je moja popolnoma prva filmska vloga bila prav tako vloga Ane v filmu V leru. Je pa tako: V filmu Kapa so nosilci glavne zgodbe otroci, mi odrasli smo bolj držali okvir in jih podpirali. Moram reči, da jaz osebno v Sloveniji zelo pogrešam več otroške produkcije. Mladinsko še kar imamo zastopano, otroška pa se mi zdi, da zelo šepa. Je pa krasno delati z otroki. V tem filmu so bili vsi tako lepo vzgojeni, prijazni, zabavni, spoštljivi in imeli so res fascinanten odnos do dela. Vedno so znali vzeti stvari, kot je potrebno, se naučili besedilo, res sem bila presenečena."

Ajda Smrekar in Mojca Fatur nista mogli skriti navdušenja ob igranju z otroki.  Foto: Tanja Mojzer
Ajda Smrekar in Mojca Fatur nista mogli skriti navdušenja ob igranju z otroki. Foto: Tanja Mojzer

Na vprašanje, koliko snemalnih dni je za njo, je povedala, da devet. "Določeni prizori so se snemali več dni, ker so bili zahtevni. Ker, če je več ljudi v prizoru, potem tega ne posnamemo hitro."

Ajda Smrekar, ki se je na snemanju morala pojaviti dvanajstkrat, je igrala Lučkino mamo. "Sem Barbara, ki je mama glavni junakinji. To je mamica, ki se zelo trudi, da bi svojemu otroku pripravila popoln božič, ampak namesto topline, ki jo ta praznik prinaša, se ona bolj orientira na zunanjo podobo. Torej na to, da je vse popolno okrašeno. Bolj kot si prizadeva, da bi vse lepo in gladko teklo, bolj ga lomi s tem, ker se preveč obremenjuje, kaj si bodo drugi mislili. Lučko tako razvaja z mnogimi materialnimi stvarmi, ki jih dobi zelo hitro. Sestrica in kužek sta pa malce bolj komplicirani stvari. Sem pa prepričana, da bo to zelo simpatičen film, ki ga bomo vse generacije rade gledale, sploh pred božičem."

Spodaj boste našli še nekaj fotoutrinkov zadnjega snemalnega dneva v studiu Viba Film.