Morje kot prostor umika v prijetnejšo, sproščujočo resničnost, in obenem kraj, kjer se človek sreča s samim seboj in svojimi sanjami. Foto: RTV SLO
Morje kot prostor umika v prijetnejšo, sproščujočo resničnost, in obenem kraj, kjer se človek sreča s samim seboj in svojimi sanjami. Foto: RTV SLO
Multimedijski umetnik Davide Grassi je polovica slovensko-švedske kreativne naveze

Kratica SEAS označuje interdisciplinarni umetniški projekt, kateremu so se priključili ustvarjalci iz obal Jadranskega in Baltskega morja, v prihodnosti pa načrtujejo tudi širitev na države ob ostalih evropskih morjih. Vse do nedelje se bodo na odru gledališča Moderna Dansteatern, ki je že več let stičišče sodobnih švedskih scenskih umetnosti, zvrstile predstave iz različnih držav.

Morje kot prostor umika ...
Predstava Bari Matjaža Fariča, ki je nastala v koprodukciji s švedskim centrom Intercult in Plesnim Teatrom Ljubljana, po lanski premieri v Litvi ter kasnejših gostovanjih v Rusiji in na Poljskem jutri in pojutrišnjem že drugič gostuje pred švedskim občinstvom. V glavnih vlogah svojo osebno interpretacijo morja, ki je vodilna tematika cele predstave, gledalcem podajajo plesalci Ana Štefanec, Alenka Avbar, Dejan Pevčevič in Igor Sviderski.

... in pristanišča kot stičišča Evrope
Na festivalu se predstavlja tudi Avcom, skupni projekt slovenskega umetnika Davideja Grassija in njegovega švedskega kolega Mikaela Lundberga. Grassi in Lundberg sta svojevidenje razširjene Evrope ponazorila s študijo pristaniških mest, ki zanju predstavljajo mobilnost in migracijo sodobnega sveta.

Festival nomadskega značaja
Poleg slovenske ekipe bs Stockholm obiskale tudi produkcije Skart iz Srbije in Črne gore, BADco iz Hrvaške, AKHE iz Rusije in litvanski umetnik Marius Ivaskevicius. S Švedske se festival SEAS seli v Podgorico, konec oktobra pa v Videm, kjer bo zavod Flota plesal pred italijansko publiko. Projekt Drugi val letos tako obsega tudi seminarje, raziskovalna potovanja, koprodukcije in druge prireditve v desetih evropskih državah.