Ko Pavček odpre usta, človek pomisli, da sproti pesni, zato ga je poslušati pravi užitek. Foto: RTV SLO
Ko Pavček odpre usta, človek pomisli, da sproti pesni, zato ga je poslušati pravi užitek. Foto: RTV SLO

Tako so sklenili v knjigarni Libris in na literarni večer povabili enega najbolj znanih slovenskih pesnikov. V Kopru je eden izmed avtorjev zbirke Pesmi štirih gostoval 14. 2., ko je iz njega skrivnosti o najnovejši zbirki skušala izvabiti Breda Biščak.

Pavčkovo trinajsto pesniško zbirko je avtor spremne besede Peter Kolšek opisal kot vrnitev k t. i. realističnemu tipu pesnikovanja. Zbirka bralcem prinaša 71 portretov, ki so razvrščeni po abecedi in razdeljeni v štiri dele. Moške razvrsti od agronoma do zidarja, ženske od dekleta in ljubice do zdravnice, tretji del prinaša značajske, življenjske ali kar nazorske portrete, zadnji del pa Pavček posveti pokojnim posameznikom, med katerimi ne manjkajo Janez Menart, Majda Sepe in Dane Zajc.

Kolšek je za Ujedanke zapisal, da "Pavček z njimi res 'ujeda', pika in bode - a ne trga, ne grize in zlasti ne 'ubija'. Za kaj takega je Pavčkov odnos do sveta preveč blagohoten: naloge portretista se je lotil 'samo' zato, da bi (slovensko) družbeno aktualnost in človeško realnost poantiral na tistih križiščnih točkah, kjer kažejo semaforji zeleno luč, a bi morala goreti rdeča."

Samo Rugelj pa je pohvalil "izvrstni vitalistični intimizem - največkrat hudomušno dobrohoten, če pa je treba, tudi univerzalno, a prijazno kritičen -, s katerim Pavček brez grimas in lepotičja riše lica in ličja" - kot je zapisal Pavček sam.