Lansko poletje je bilo prvo po letu 2013, v katerem Metropolitanski muzej ni imel gostujoče razstave na strehi. Zaradi odloga je Inštalacija Lauren Halsey v vmesnem času postala
Lansko poletje je bilo prvo po letu 2013, v katerem Metropolitanski muzej ni imel gostujoče razstave na strehi. Zaradi odloga je Inštalacija Lauren Halsey v vmesnem času postala "še ambicioznejša, še bolj pomenljiva, še pomembnejša," ko je na odprtju podčrtal direktor muzeja Max Hollein. Foto: EPA
Popisano pročelje inštalacije spominja na grafite iz 19. stoletja, s katerimi je pokracan Tempelj iz Dendurja, ki ga hrani Metropolitanski muzej. Foto: EPA
Popisano pročelje inštalacije spominja na grafite iz 19. stoletja, s katerimi je pokracan Tempelj iz Dendurja, ki ga hrani Metropolitanski muzej. Foto: EPA

Umetnica Lauren Halsey je na strehi newyorškega Metropolitanskega muzeja zgradila svojevrsten afrofuturističen tempelj s stebri in figurami, ki reinterpretirajo staroegipčanske sfinge. Delo z naslovom Arhitektura prototipa hieroglifa vzhodne strani južnega osrednjega Los Angelesa je ustvarila posebej za strešno teraso priznanega muzeja v Centralnem parku na Manhattnu.

Približno sedem metrov visoka instalacija je sestavljena iz več kot 750 betonskih plošč, štirih stebrov in štirih figur, podobnih egipčanskim sfingam. Štiri sfinge, ki nosijo obraze umetničinih najožjih sorodnikov in partnerja, varujejo vhod v inštalacijo, ki spominja na tempelj. Na ogled bo do 22. oktobra.

Postavitev odraža umetničino zanimanje za "združevanje pripovedi iz sodobnega južnega osrednjega Los Angelesa s tistimi, ki jih vzbudi starodavna faraonska arhitektura," je povedala Lauren Halsey, ki živi in ustvarja v Los Angelesu. "Upam, da bodo obiskovalci New Yorka intuitivno začutili to povezavo," je dodala. Direktor muzeja Max Hollein pa je njeno instalacijo pohvalil kot "izjemno".

Umetnica je med drugim leta 2019 za podjetje Nike oblikovala podobo za omejeno izdajo superge air force 1. Foto: EPA
Umetnica je med drugim leta 2019 za podjetje Nike oblikovala podobo za omejeno izdajo superge air force 1. Foto: EPA
New York Times je v svoji recenziji inštalacijo opisal kot
New York Times je v svoji recenziji inštalacijo opisal kot "arhitekturno matično ladjo s tovorom idej in podob, ki obsegajo cel vek črnskega ameriškega življenja". Foto: EPA

Drobec Los Angelesa v New Yorku
Zidovi osrednje kocke so okrašeni z ikonografijo, ki predstavlja podjetja v lasti temnopoltih, pa tudi grafite in druge ulične oznake iz Los Angelesa. Pozoren obiskovalec bo našel izveske brivskih salonov, protestna gesla in ponazoritve artefaktov iz zbirke Metropolitanskega muzeja. "Gre za zgoščen kolaž stavkov in podob, ki izvirajo iz lokalnega besedišča," je pojasnil kurator zbirke Moderne arhitekture, oblikovanja in dekorativnih umetnosti Abraham Thomas. Prav on je inštalacijo opisal kot "afrofuturistično, starodavno, funky vesoljsko ladjo, ki je pravkar pristala v Metu".

Podobno kot staroegipčanska arhitektura tudi ta inštalacija ni prehodne, minljive narave. Ko bo oktobra gostovanje v New Yorku zaključeno, jo bodo preselili na stalno lokacijo v Los Angelesu. Umetnica upa, da bo postala javni spomenik v lokalnem kulturnem centru Summaeverythang in kot tak gesta upora proti pospešeni gentrifikaciji.

Ambiciozen projekt, ki ga logistika ni dohitevala
Delo bi morali postaviti že lani, a so ga morali zaradi težav v dobavni verigi preložiti. Namesto tega se je strešna terasa vse poletje ob petkih in sobotah spremenila v klub elektronske glasbe z glasbeniki, didžeji in bari.

Metropolitanski muzej od leta 2013 vsako leto povabi umetnika, da oblikuje umetnino za strešno teraso, s katere imajo obiskovalci panoramski pogled na Centralni park in Manhattan. Doslej so sodelovali umetniki, kot so Dan Graham, Pierre Huyghe, Alicja Kwade in Alex Da Corte.