Drugi fokus umetnikovega dela je branje odnosa med govorjeno besedo kot dogodkom v času in pisano besedo kot predmetom v prostoru.

 Tomaž Grom, Lola Mlačnik in Irena Z. Tomažin bodo po umetnikovem vodenju po razstavi na dan odprtja izvedli zvočni performans. Foto: Cukrarna
Tomaž Grom, Lola Mlačnik in Irena Z. Tomažin bodo po umetnikovem vodenju po razstavi na dan odprtja izvedli zvočni performans. Foto: Cukrarna

Obširna predstavitev projekta je zasnovana kot večmedijska prostorska postavitev, ki aktivira odnose med šestimi izbranimi deli. Iz obsežnega cikla Brati branje so na ogled dela, nastala med letoma 2019 in 2023: obstoječa dela Brati Vita Acconcija (2019), Brati (kot) telesa (2020) in Brati branje (2020) ter nova dela, ki bodo tokrat prikazana prvič – Pokrajina mimoidoče_ga (2022–2023), Dotikanje branja (2023) in Morfologija pred-pogleda (2022–2023), so zapisali v Cukrarni.

Razstava združuje dela, ki z uporabo različnih medijev, kot so instalacija, zvok, video, digitalni tisk, risba, publikacija in besedilo, na edinstven način nagovarjajo in hkrati razbijajo odnos med besedami in pomenom. Obiskovalca vabijo, naj si oblikuje lastni odnos do besed kot samostojnih prostorskih, časovnih, grafičnih in zvočnih materij.

Beseda kot grafika v prostoru in kot dogodek v času
Predmet umetnikovega raziskovanja je ločevanje besede od pomena, s poudarkom na različnih časovnostih in materialnostih besede in besedila. Pri raziskovanju ustvarjalnega opusa umetnika ne gre spregledati njegovega kontinuiranega zanimanja za časovnost, performativnost in prostorskost, ki se kažejo kot ključni elementi strategij njegovih umetniških postopkov. Tako v delu Brati (kot) telesa hkrati oblikuje performativno okolje in interaktivno zvočno postavitev, kjer je pisano besedilo izpostavljeno kot grafični teritorij, postopek branja pa se uteleša prek akta gibanja telesa.

Acconcijevo delo konceptualne poezije READ THIS WORD (1969) postane material oziroma izhodišče za video, v katerem avtor dosledno dokumentira izrisujočo se sled svojega pogleda prek Acconcijevega besedila in glasu, ki besedilo razčlenjuje na niz zaporednih črk. Foto: Cukrarna
Acconcijevo delo konceptualne poezije READ THIS WORD (1969) postane material oziroma izhodišče za video, v katerem avtor dosledno dokumentira izrisujočo se sled svojega pogleda prek Acconcijevega besedila in glasu, ki besedilo razčlenjuje na niz zaporednih črk. Foto: Cukrarna

Prostorska intervencija vzpostavlja okolje, odprto za obiskovalce in performerje, da s svojimi telesi naselijo zapisano besedilo in s pomočjo tehnologije sledenja in digitalne zvočne sinteze aktivirajo njegove zvočne manifestacije. Zato je umetnik za predstavitev v Cukrarni k sodelovanju povabil glasbenike Tomaža Groma, Lolo Mlačnik in Ireno Z. Tomažin. Ti bodo drevi po umetnikovem vodenju po razstavi izvedli zvočni performans.

Slovensko-nizozemski umetnik Tao G. Vrhovec Sambolec se v svoji praksi osredotoča na zvok, nove medije, interakcijo v realnem času in na vprašanja sodobne mediacije v odnosu do občutka (telesne) prisotnosti. Njegova dela so bila predstavljena v različnih mednarodnih muzejih, galerijah, projektnih prostorih in bienalih ter na festivalih sodobne umetnosti po vsem svetu.