"V tisočih jezikih, v najrazličnejših podnebjih, se zgodba človekovega obstoja – v ujmah, ki ga ogrožajo – razpreda naprej, ne da bi si ljudje kdaj naveličali pripovedovati drug drugemu." Foto: Galerija RRRudolf

Nemogoče je, da bi v tako kratkem času od nedavnih poplav že odprli razstavo na temo povzročenega neurja. A na to, da poplave in neurje niso od včeraj, nas lahko najbolje opozorijo dokumentarni fotografi. Ravno danes bodo v galeriji RRRudolf na Vojašniški ulici odprli razstavo fotografinje Maje Šivec, znane po umetniških fotografijah teles, aktih in portretih, ki pa se tokrat predstavlja v okviru socialnodokumentarne fotografije. S preprostim naslovom Ujma bodo do 12. septembra razstavljene fotografije njeni ljubi reki Drave, ki ji je dolga leta posvečala svojo fotografsko pozornost.

"Gre za pripoved o uničujočih posledicah vodnega divjanja"
Podobe reke, mirne, razburkane, kaotične in spokojne, predstavljajo povabilo k širši refleksiji, zapiše kustosinja razstave Tatjana Pregl Kobe. "Razstavljene fotografije Maje Šivec sprožajo povsem individualen pogled na divjanje ujme, nastale ob obrežju Drave. Predstavljajo vir (stvarnega) opomina na ta čas. Ne travm. So subjektivna interpretacija realnosti. Izkazujejo fotografsko originalnost, tehnično podkovanost, nekonvencionalnost ter inovativnost tako v formalnem pristopu kot v izboru teme in koncepta," dodaja kustosinja in poudarja, da s prehajanjem svetlobe skozi posnetke avtorica "raziskuje optične učinke svetlobe in sence reliefnih površin ter ustvarja (pri nekaterih celo) vtis gibljive slike".

Podobe govorijo same zase in nas z neposrednostjo opominjajo na nedavno naravno nesrečo, ki je prizadela Slovenijo. Pregl Kobe še zapiše: "Kot dokument časa lahko fotografije v živo pričajo o najpomembnejši izkušnji sredi groze odtrganosti od sveta, brez elektrike in vode, o vodni ujmi, ki je osamila in odrezala od sveta mnogo ljudi, lahko pa s svojo naravno navzočnostjo spomnijo tudi na to, da so posledica ujme odprle tudi srca ljudi." "Vemo, da plazovi še niso rekli zadnje besede, da se reka le pretvarja, da je ukročena, da so preštevilni bregovi razrahljani in utrujeni in da prav kmalu prihaja jesen, z njo pa klasične padavine, dvig vodostaja in hudourniki," meni kustosinja, ki opozarja, da ob poplavah prizadeti ne smejo ostati pozabljeni.

Sorodna novica Eko Art: Ko se prepleteta umetnost in skrb za naravo

Ekonomistka, ki je življenje posvetila avtorskemu izrazu v fotografiji
Maja Šivec, rojena v Slovenj Gradcu, je bila leta 2000 članica Fotokluba v Mariboru, kjer zdaj prebiva. Že kot mlada fotografinja si je prizadevala ustvariti samosvoj izraz med fotografi tega kluba. Uveljavila se s portreti, pejsaži, akti in eksperimentalno fotografijo, ki jih je raziskovala v različnih fotografskih ciklusih. Leta 2013 je pridobila tudi naslov profesorice likovne pedagogike. Dalj časa je bila tudi zaposlena v Fotoklubu Maribor, od leta 2013 do 2017 pa je bila članica izvršnega odbora Fotografske zveze Slovenije. Doslej je imela že več kot 50 samostojnih razstav, skupinsko pa je razstavljala tako doma kot v tujini.

V Fotoklubu danes odprtje fotografske razstave Divjina v črno beli
Sorodno z razstavo Ujma bo v Fotoklubu na Židovski ulici na ogled razstava Divjina v črno beli Gorazda Goloba, ki se skozi celotno fotografsko kariero ukvarja predvsem z naravoslovno fotografijo. Kot fotograf je v iskanju najboljših krajev za fotografiranje živali in narave prepotoval precejšen del sveta, za svoje serije črno-belih fotografij živali, živali v gibanju in drugih fotografij pa je prejel več nagrad.