Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 31 glasov Ocenite to novico!
Spodbuda projektnemu podjetju naj bi se po načrtih večkratno povrnila, saj bo v naslednjih treh letih samo od davkov in prispevkov v povezavi z izplačili plač podjetje predvidoma prispevalo 4,2 milijona evrov, celotni zunanji učinki investicijskega projekta na Slovenijo pa naj bi znašali nekaj več kot 80 milijonov evrov. Foto: BoBo

Dodaj v

Sedem državnih milijonov za Lekov proizvodni obrat na Koroškem

Začetek enačenja domačih in tujih investitorjev
29. december 2017 ob 18:28
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ministrstvo za gospodarstvo je z Lekom sklenilo pogodbo o subvenciji v vrednosti sedmih milijonov evrov, ki bo izplačana v treh letih, denar bo namenjen za gradnjo novega proizvodnega objekta na Prevaljah.

Lek bo na Prevaljah namreč zgradil nov proizvodni objekt z vključeno visokotehnološko opremo za proizvajanje penicilinskega izdelka - širokospektralnega antibiotika.

Začetna investicija bo vredna 70,228 milijona evrov in bo v prvi fazi zagotovila 141 delovnih mest, so pojasnili na ministrstvu. Dodali so, da so s tem začeli enačitev tako domačih kot tujih investitorjev.

"Lek je vložil dokumentacijo za pridobitev državne spodbude, saj verjamemo, da je podpora države tujim naložbam v Sloveniji nujna za izboljšanje privlačnosti slovenskega poslovnega prostora ter konkurenčnosti slovenskega gospodarstva," so pojasnili v farmacevtskem podjetju in dodali, da je državna spodbuda naložbi na Prevaljah prvi tovrstni primer podpore Novartisu v Sloveniji.

Predstavlja sicer manjši del naložbe, saj bodo več kot 90 odstotkov vrednosti celotne naložbe predstavljala lastna Novartisova sredstva.

Povrnitev v obliki davkov
Spodbuda projektnemu podjetju naj bi se po načrtih večkratno povrnila, saj bo v naslednjih treh letih samo od davkov in prispevkov v povezavi z izplačili plač podjetje predvidoma prispevalo 4,2 milijona evrov, celotni zunanji učinki investicijskega projekta na Slovenijo pa naj bi znašali nekaj več kot 80 milijonov evrov.

Poleg tega ima spodbuda tudi nefinančne učinke, kot so prepoznavnost Slovenije kot do tujih investitorjev prijazno okolje, zmanjšanje brezposelnosti v Sloveniji, povečevanje dodane vrednosti na zaposlenega, zmanjšanje vplivov na okolje in podobno.

Ena največjih investicij
Lek bo na Prevaljah, kjer sicer že 40 let poteka proizvodnja širokospektralnega antibiotika, zgradil nov proizvodni obrat ob obstoječi lokaciji ter skladišča. Investicija bo ena izmed največjih investicij na Koroškem in tudi v Sloveniji, glede na obstoječo tovarno pa bo pomenila strateški korak v smeri racionalizacije in modernizacije celotne tovarne.

Celotna vrednost naložbe je 105 milijonov evrov, od tega v prvi fazi 70 milijonov evrov. To je največja dozdajšnja naložba Novartisa v Sloveniji. "Novartis s to naložbo potrjuje svojo namero dolgoročnega delovanja v slovenskem prostoru. Od leta 2003 je v Sloveniji vložil že več kot 1,9 milijarde evrov, od tega več kot eno milijardo evrov za razvoj, drugi del pa za posodobitve in širitve proizvodnih zmogljivosti," navajajo v Leku.

Naložba na Prevaljah prinaša predvidoma okoli 150 novih delovnih mest. Novartis je sicer v zadnjih petih letih v Sloveniji skupno zaposlil več kot 1.400 novih sodelavcev.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
SpookyDonk
# 29.12.2017 ob 19:09
Toliko tujih naložb, ki jih imamo v zadnjih letih ni bilo še nikoli. Čestitke vsem odgovornim.
ATP
# 29.12.2017 ob 21:55
generacija56

Moje podjetje je globalni poslovni partner Leka in v nadaljevanju Novartisa. Torej vem kaj bom zapisal:

1. Lek je zelo korekten delodajalec in kot tak so plače v Leku daleč nad slovenskim povprečjem.

2. Lastnik Novartis večino dobička v Sloveniji, vloži v nadaljnji razvoj prav v Slovenijo. Predvsem intelektualni.

Tako je pred kratkim v Sloveniji odprl največji regijski raziskovalni center v regiji.

V Lendavi je nekaj let nazaj postavil največji logistični center v regiji.
ATP
# 29.12.2017 ob 22:37
generacija56

Zapisal si citiram: "Ker si bolj nerazgledan."

Jaz tebe ne zalim. Sicer pa le čevlje sodi naj Kopitar ;-)

Ad2 Prvič to ne drži. Drugic pa tudi če bi, je zaposlovanje invalidov težava za tebe?

Re: Lendava
Kje vidiš potrebo da žališ periferijo Slovenije?

Re: Teme
Kaj tebi po tvojem mnenju daje pravico, da ti meni dolocas o katerih temah lahko pisem in o katerih ne?

PS
Se stotič, tokrat zadnjič: nisi moj prijatelj, pa čeprav vem da si to močno zelis. Prijatelje si sam izbiram.
nvk
# 29.12.2017 ob 21:43
farmacija vodi medicino in mi denar davkoplačevalcev vlagamo v prebogato farmacijo to je legalen kriminal nasrkamo pa mali ljudje ker pojemo preveč tablet ki nam jih predpišejo podkupljemi zdravniki

Ne jest tablet, pa je. Ampak začuda vsi letite k dohtarju, ko ste bolani :)
ranocelnik
# 29.12.2017 ob 19:27
Pravilno!
ATP
# 29.12.2017 ob 22:46
generacija56

Prosim da mi v zasebnih sporočilih ne pošiljaš več jokajočih opravičil.
Samo Zakes
# 29.12.2017 ob 20:43
Kakšna svinjska natega je pa to????

LEK sploh ni slovenski, vanj naj vlagajo njegovi lastniki. Ali pa pač tisti, ki so ga za mastne provizije pred leti prodali !!!
Hohštaplerija
# 30.12.2017 ob 11:06
Do malih podjetij in preobremenjenih samozaposlenih, ki sponzorirajo vso to ultrakapitalistično mašinerijo, pa še naprej po mačehovsko...
zozozo
# 30.12.2017 ob 20:44
Socializem za kapitaliste.
Sorrento
# 30.12.2017 ob 11:22
Ja, če bi za vse veljala enaka pravila, bi država dala subvencijo 50.000 EUR tudi vsakemu slovenskemu s.p.-ju, čeprav si izplačuje zgolj minimalca.

Švicarjem je namreč dala točno to, vsi novozaposleni delavci na Prevaljah so preko adecca in na minimalcih!
delfino_
# 30.12.2017 ob 16:51
Kdaj bodo pa uvedli pavšalizacijo obrtnikov in davčno bolj razbremenili mala in mikro podjetja? Samo velikim tujim multinacionalkam gredo na roko.
a123b
# 30.12.2017 ob 10:54
Zakaj pa država ne pomaga še mojemu podjetju, jaz tudi plačujem davke redno.
ATP
# 29.12.2017 ob 22:23
generacija56

Slavoj Žižek je že desetletja nazaj zapisal, da v prihodnosti ne bo več meja med državami, temveč med koncerni.

Slovenci se lahko temu dejstvu prilagodimo in prosperiramo.

Ali pa se pustimo zmanipulirati kot npr. Ukrajina in bankrotiramo kot Ukrajina.
nikhrast
# 30.12.2017 ob 17:13
Fantje, malo poglejte po svetu, videli boste kdo dobiva subvencije.
Če bi jaz hotel odpreti delavnico, mi še občina ne bo pomagala, če pa Fiat Chrysler namiguje da bi zgradil tovarno, se pa takoj pojavijo subvencije, še pokrajine, pa mesta se ravsajo mad seboj kdo bo ponudil več.
a123b
# 30.12.2017 ob 12:24
Zato si pa lahko izplačujejo božičnice, hude regrese in podobno. Pa saj to ni nič narobe ampak naj si na svoj račun, ne pa da to sponzoriramo s.p-ji ki tega še videli nismo.
Gepard007
# 30.12.2017 ob 10:34
@Samo Zakes: Novartis je moral plačati za Lek. Tako kot ti navajaš jaz kupim vsa podjetja sveta.
Nikolaj
# 30.12.2017 ob 09:27
Pravilna in pametna odločitev ministrstva za gospodarstvo.
Denar se bo večkratno povrnil.
internazionale
# 29.12.2017 ob 22:25
Generacija 56

Ad 1 - lek pri svojih 3000 in nekaj zaposlenih izplača povprečno placo v visini 3400 eur bruto (!!!). Vir - https://topjob.finance.si/8845991/V-teh-slovenskih-podjetjih-zasluzijo-najvec?metered=yes&sid=483729959

Ad 2 - gre za obveznost vsake velike družbe po zakonu. Ali zaposlijo kvoto invalidov ali plačujejo. Lek zaposluje.
nvk
# 29.12.2017 ob 21:43
Take subvencije so smotrne na območjih, kjer primanjkuje dela in razvoja, da ni vse v okolici Ljubljane.
Geres*
# 30.12.2017 ob 10:22
internazionale: povprecna bruto placa v Leku je visoka na racun zaposlenih, ki so se tam zaposlili se pred prevzemom. Mirno vam lahko zatrdim, da tisti mladi, tudi s 7. in 8. stopnjo izobrazbe, ki so se zaposlili v Leku po cca letu 2006 v veliki vecini NE pridejo do te povprecne place. Res ne.

Dobro bi bilo zato imeti povprecno placo tistih, ki so se zaposlili pred prevzemom in se kako leto po njem ter tistih, ki so se zaposlili po 2006. To bi pokazalo "zanimivo" sliko.
Samo Zakes
# 30.12.2017 ob 09:59
Nekdo je zgoraj zapisal, da je Novartis vložil v Lek že nekajkrat toliko, kot je zanj plačal ...

Prvič, Novartis za LEK ni plačal centa. Dogovorjeno je bilo, da švicarji kupnino plačajo po obrokih, vnedar mora te obroke prislužiti LEK sam s svojo proizvodnjo.

Obrnjeno drugače: zaposleni v LEKu so - po prehodu v švicarske roke - morali narediti toliko in toliko izdelkov (in jih prodati), da je lahko Novartis z izkupičkom na obroke plačeval nekomu v Sloveniji "kupnino".

In še tretjič: zaposleni so počeli isto kakor prej, s to razliko, da podjetje ni več slovensko in se dobički stekajo v tujino.

Nekateri so medtem pobrali "malenkostne" provizije, en bivši direktor je bil pa za to vrhunsko menedžersko potezo kasneje celo gospodarski minister.

Tej vuko*ebini pod Alpami ni rešitve. Ovce pač ne znamo misliti, ampak samo blejati. Če pa aktera misli, jo pa druge takoj pohodijo ...
the law1
# 30.12.2017 ob 09:30
O, po določenih komentarjih vidim, da je budal v Sloveniji kar nekaj. In taki bumbarji celo lahko volijo.
Robiland
# 30.12.2017 ob 23:33
Ubogim farmacevtskim gigantom je potrebno financno pomagati in jih ujckati. No, na ta nacin smo jih se kaksno leto vec zadrzali pri nas, kmalu bodo tudi oni spokali v Romunijo in Madzarsko.
tomive
# 30.12.2017 ob 17:04
Jaz bi tudi odprl podjetje, pa da mi ga država financira!
GoodFella
# 30.12.2017 ob 10:39
Pozitivna, dobra novica, še zlasti za Koroško, ki potrebuje take naložbe. Jamranje komentatorjev je pa pričakovano, saj se ob zavisti uvršča med najbolj priljubljene nacionalne "športe" v tej deželi.
GTX
# 30.12.2017 ob 00:05
Fajn. Kako pa se manjša podjetja ali s.p.ji prijavijo za subvencijo? Tudi tuje bi na ta način privabili...
samo.hladnik
# 29.12.2017 ob 23:00
@internazionale

Ja, Lek plačuje plačo nekaj Novartisovim managerjem v Švico. In ker so davčni rezidenti Švice, se jih visoke stopnje slovenske dohodninske lestvice ne tičejo. Slovenija od njih seveda ne dobi nič dohodnine.

V resnici tudi za Lek kot tak ne delajo nič. Gre samo še za dodaten način puščanja krvi Leku in umetno napihovanje povprečne plače za potrebe PR. Delavci preko Adecca pa v to statistiko itak ne sodijo, oni so računovodsko strošek kot plačilo eksternim dobaviteljem storitev.
Sorrento
# 29.12.2017 ob 22:51
Amoksiklav je vrhunski antibiotik in če Dragonja ne bi bil prodana duša, bi ga lahko Lek sam prodajal po svetu in samo zanj zaslužil nekaj miliard EUR letno.

Zdaj ga po celem svetu odlično prodaja Novartis/Sandoz. Za škatlico iztrži 10-20 EUR (odvisno od trga), Leku pa za garanje prevaljskih delavcev na minimalcih plača nekaj deset centov po škatlici. Poštenost transfernih cen...

In kot da že to ni dovolj žalostno, moramo zdaj slovenski davkoplačevalci švicarskim parazitom plačati subvencijo v viđini cca 50.000 EUR po prekarcu.
ATP
# 29.12.2017 ob 22:49
beneracija56

# 29.12.2017 ob 22:44
Ne me naslavljati, bo bolje....

Ker če ne kaj?
internazionale
# 29.12.2017 ob 22:49
Generacija 56

Seveda. Iz Ljublajane se plačuje ogromne plače mangarejem v tujino. Iz države z najvišjo davčno obremenitvijo v evropi. Ne se več smešit, prosim. Tak CFo dobi nogo cez 10 minut
izo
# 31.12.2017 ob 11:45
Fantje, malo poglejte po svetu, videli boste kdo dobiva subvencije.
Če bi jaz hotel odpreti delavnico, mi še občina ne bo pomagala, če pa Fiat Chrysler namiguje da bi zgradil tovarno, se pa takoj pojavijo subvencije, še pokrajine, pa mesta se ravsajo mad seboj kdo bo ponudil več.


lepo, da vam počasi postaja jasno. ampak žal 5 let prepozno (na 15 podlage).
izo
# 31.12.2017 ob 11:44
Sedem državnih milijonov za Lekov proizvodni obrat na Koroškem

zakaj, a novartis nima dovolj denarja? država sponzorira uničenje lastnega paradnega konja. vse po programu torej..
hypatos
# 30.12.2017 ob 15:36
Vse je treba privatizirati, drzava je slab lastnik, tuj kapital bo resil gospodatstvo, drzava se ne sme mesati v gospodarstvo, ... in podobne floskule poslusamo zadnjih 25 let...

No potem pa preberemo taksno novico. Tuje podjetje v zasebni lasti prejme denarno pomoc drzave za izgradnjo nekega ovrata. In to podjetje, ki je v svetovnem merilu multinacionalka, ki ima letno prodajo nekje 50 milijard €, od tega pa LEK skoraj 900 milijonov prihodkov od prodaje ter 75 milijonov € cistega dobicka.

Res so pomoci potrebni. Ni kaj.

Se en pokazatelj vec, da nas vodijo zejne preko vode.
nikhrast
# 30.12.2017 ob 00:09
Poglej butalce, zgražajo se da vedno več kupujejo in investirajo v Slovenijo tujci, potem pa sami držijo svoj denar v štumfih ali bankah kjer ne zaslužijo praktično nič.
Kaj če bi tiste milijarde investirali kje v Sloveniji?
Pa zakaj sindikati ne ustanovijo svoje pokojninske sklade, pa investirajo v slovensko ekonomijo?
internazionale
# 30.12.2017 ob 00:00
Sorrento

Zasluži Novartis, drži. Lek dobi verjetno plačano samo proizvodnjo. Koliko jaz vem patent za amoksiklav potekel davno pred prodajo Leka Novartisu. O pošteni tržni ceni ne bi, saj je ceno oblikovala ponudba in povpraševanje. Ko se je lastnik odločil za prodajo, ja zanjo iztržil tržno ceno. In kot sem bral je Novartis v Lek bložil že vsaj dvakrat več kot je zanj plačal, poleg tega je tu obdržal razvoj in proizvodnjo in plačal goro davkov od plač, ddv in tudi nekaj davka na dobiček.

V sloveniji imamo premalo Lekov in preveč pamenjakovičev.

In še k članku. Nikjer ne piše, kako je potekal postopek za to pomoč. Kdo je prosil koga kaj in kdaj - cerar se je pri temeljnem kamnu svetil že nekaj mesecev nazaj
Sorrento
# 29.12.2017 ob 23:49
@internazionale

No vidiš, da ne nakladam, vse kar pišem je res!

Pogooglaj koliko amoksiklava proda Novartis/Sandoz v enem letu po vsem svetu in koliko ga bo lahko, ko bo odprta nova tovarna. No, koliko Novartis zasluži letno samo z amoksiklavom?

In koliko od tega plača Leku? In koliko davka Lek slovenski državi?

In koliko je bila po tvoje poštena tržna vrednost Leka z vsemi patenti vred, kot je bil prodan Švicarjem?

Če bi nacionalni preiskovalni urad res deloval, bi vse skupaj s številkami prijavil! Tako pa mi gre ob vsem skupaj samo še na bruhanje!
internazionale
# 29.12.2017 ob 23:31
Sem pogooglal. V bistvu vaša trditev drži. Nisem vedel. Zanimivo.
generacija56
# 29.12.2017 ob 20:29
Hahaha....
Lek Je v tujih rokah. Dobiček pobirajo tujci.
Slovenija le vlaga NAŠ DENAR, da se ne bi odselili drugam...

Koliko pa država vlaga v KRKO, ki je naša....?
Hahahaha, kakšno poročanje, in naivneži še delijo pluse......
Andrej52
# 01.01.2018 ob 13:03
Državna subvencija multinacionalki je seveda svinjarija ( upam, da se bo Krka pritožila) , vendar je hujše to, da se nihče ne vpraša zakaj Novartis vlaga v proizvodnjo penicilinskih antibiotikov prav v Sloveniji ( zakaj ne v Švici, oziroma Avstriji, kjer je pred leti proizvajal antibiotike tega tipa). Preden začnete pritiskati na minuse si najdite informacije o vplivu penicilinskih antibiotikov na okolje ( ribe in ostale živali ) ter na ljudi...
sik
# 01.01.2018 ob 00:28
Vzporedno pa jim še končno naj avtocesto pripeljejo.
Sramota za Slovenijo da jim jo ze 20 let obljubljajo.
našejenaše
# 31.12.2017 ob 14:05
Da povemo nekaj resnic... Lek na Prevaljah ni dober slovenski zaposlovalec, saj že vrsto let zaposljuje večinoma delavce preko raznih agencij. Ti delavci ne delajo za nadpovprečne slovenske plače, ampak za mizernih 800 evrov, vključno z nočnimi službami, vikendi in prazniki! Pač poglejmo resnici v oči!
sonce12
# 30.12.2017 ob 10:34
Če kam se splača vlagat je to v farmcijo in še nekaj časa bo tako
internazionale
# 30.12.2017 ob 00:57
Sorrento

Pomešali ste vse pojme in mešate fikcijo s poslovnim modelom. Davčno optimiziranje še po besedah bivšega šefa Furs ni prepovedane, transferne cene pa so ravno izrecno regulirane in doboljena poslovn praksa. O delavcih Adecca in minimlcih se govori vedno, a njih je verjetno zanemarljivo. Domenevam, da je v poslovnih stavbah Leka na Verovskovi kar večina ljudi na 40 % dohodninskem razredu.

O švic fabrikah ne bi. Proizvodnja je del Leka. Del Leka v Sloveniji pa je tudi izjemen razvojni oddelek, oddelek, ki prodaja v ogromno držav. Še enkrat povprečna plača pri 3000 zaposlenih je 3400 bruto. Pri tem res ne more po nobeni logiki biti zaposlena ne vem več tisoč
Množica na minimalcih. Matematično ne gre.

Glede Leka in Krke. Primerjate neprimerljivo. Dva različna poslovna modela in koncepta.
ATP
# 29.12.2017 ob 23:59
generacija56

O tvojem skrajno žaljivem meni pravkar poslanem zasebnem sporočilu, sem obvestil Administratoraj.
Sorrento
# 29.12.2017 ob 23:07
@internazionale

Za SLO imaš verjetno prav, ampak npr. v ZDA je cena 21 USD za škatlico.
internazionale
# 29.12.2017 ob 22:56
Pa še to zakonu se reče Zakon o zaposlitveni rehabilitaciji in zapsolovanju invalidov, ki določa obveznosti za vse javne jn zasebne delodajalce ( z nekaj izjemami)
zvaddd
# 10.01.2018 ob 13:21
Plače naj raje uredijo na Prevaljah, banda lekovska
šalter
# 31.12.2017 ob 14:35
Generacija56 in Samo Zakes

Pa dajta vidva spomladi kandidirati na drzavnozborskih volitvah, pa, ce vsaj 5% SLO problemov uspeta resiti ali izboljsati vaju takoj volim. Drzava je pac v osnovi zapeljana v napacno smer. Ni se pa zafurana. Tako, da tistim 150 delavcem, ki bo dobilo delo dol visi kdo in koliko in od koga in za koga itd. bo vlagal!!!!
Sorrento
# 30.12.2017 ob 00:20
@internazionale

1. Koliko miljiard EUR je Novartis po tvojih izračunih legalno repatriiral v Švico? O ilegalnih transferjih na tej točki ne bi.

2. Koliko % od čistega dobička od Leka je Novartis potem vložil nazaj v Lek?

3. Lek je Sloveniji plačal prekleto malo davkov glede na to, koliko bi bilo realno. Nenazadnje, se na minimalne plače (kar nove zaposlitve preko Adecca so) plača zelo malo prispevkov in dohodnine, DDV pa se ob izvozu v SLO ne plačuje. Zakaj šteješ za nek narodnogospodarski uspeh, da lahko slovenski delavci garajo za 600 EUR za multinacionalko, ki na njihov račun služi milijarde?

4. Primerjaj razvoj Krke in Leka od 2002 do danes po vseh ekonomskih kazalcih. Kaj ugotoviš?

Problem je, da v Sloveniji nimamo več Lekov (so degradirani na nivo poceni "švic fabrik"), hkrati pa sami nismo bili sposobni razviti podjetja kot je Novartis.
mmeeddoo
# 29.12.2017 ob 23:48
Zakaj pa jim ne invenstiramo kar cele proizvodnje v Romuniji? Bi bilo verjetno ceneje. Pa še za naprej, bi nategovali in izkoriščali one, ne pa nas.

V bistvu to iti ni tako slaba ideja: vsem Badegelom, Arkanovičem, Boškarjolom in podobnim raje financirajmo delanje revščine v tujini, kot pri nas.
Kazalo