Največji slovenski neuspeh je bila prodaja ljubljanskega letališča Fraportu, je v intervjuju za MMC novembra lani dejal letalski analitik Alen Šćuric. Foto: BoBo
Največji slovenski neuspeh je bila prodaja ljubljanskega letališča Fraportu, je v intervjuju za MMC novembra lani dejal letalski analitik Alen Šćuric. Foto: BoBo
Sorodna novica Alen Šćuric: Slovenski letalski fiasko je šola za celo Evropo

"Zavedamo se, da se je družba znašla v zelo težavnem položaju zaradi ustavitve zračnega prometa ob epidemiji koronavirusa, vendar pa gre za izjemno strateško pomembno dejavnost za celotno državo, ki mora v tem primeru storiti vse, da v naslednjem obdobju ne bomo priča pomnoženim težavam celotnega gospodarstva zaradi najavljenega zmanjšanja kadrovskega potenciala družbe," so danes sporočili iz KS 90.

Kot so poudarili, ne morejo biti zaposleni tisti, ki bodo najhuje občutili breme kriznega položaja. Zato od vlade, pristojnih ministrstev in vodstva družbe Fraport Slovenija pričakujejo skupno iskanje rešitev, ki bodo na čim manj boleč način pomagale prebroditi razmere. "Pri tem smo pripravljeni v sindikatu tvorno in odgovorno sodelovati," so poudarili.

S stališči, pričakovanji in zahtevami bodo seznanili tudi delodajalca in vlado ter pristojna ministrstva. Sporočilo za javnost so tako v vednost poslali vodstvu Fraporta Slovenija, vladi ter ministrstvom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, za finance, za gospodarski razvoj in tehnologijo ter za infrastrukturo.

Sindikat gasilstva obsoja odpuščanje

Oglasili so se tudi iz Sindikata poklicnega gasilstva Aerodrom Ljubljana in Sindikata poklicnega gasilstva Slovenije, kjer obsojajo namero odpuščanja delavcev in delavk v Fraportu Slovenija. "Kot kaže, skuša vodstvo Fraporta svojo namero po četrtini vseh zaposlenih predstaviti kot golo dejstvo, ki mu ni mogoče ubežati. S tem se v Sindikatu poklicnega gasilstva Aerodrom Ljubljana ter v krovnem Sindikatu poklicnega gasilstva Slovenije nikakor ne strinjamo," so sporočili.

Družba je po njihovih besedah v preteklih letih ustvarjala nadpovprečne poslovne rezultate, ni pa imela temu primernih plač, zato lahko kljub trenutnemu padcu prometa preživi brez takšnih drastičnih ukrepov, so prepričani. "Zdaj je čas in priložnost, da slovensko vodstvo družbe in nemški lastniki pokažejo svoje menedžerske sposobnosti in človeško plat kapitala ter rek: 'da je treba stopiti skupaj, saj smo na istem čolnu', tudi udejanjijo," so zapisali.

Bo brez dela ostala četrtina zaposlenih?

Kot je znano, so v Fraportu Slovenija, ki upravlja ljubljansko letališče, zaradi močnega upada prometa kot posledice pandemije covida-19, najavili večja odpuščanja. Po neuradnih podatkih je napovedano zmanjšanje števila zaposlenih za 120, kar predstavlja četrtino vseh zaposlenih, ki jih je v Fraportu Slovenija trenutno 475. Dejanske številke presežnih delavcev bodo predvidoma znane po sestanku v sredo med upravo in sindikati.

Fraport Slovenija od sredine marca ustvarja le 15 odstotkov običajnih prihodkov. "Čeprav smo se nemudoma odzvali s prilagoditvami nenujnih stroškov, pa so zaradi zagotavljanja odprtosti in relativno visokih fiksnih stroškov le-ti še vedno dokaj visoki," so pojasnili v Fraportu Slovenija.

"Čeprav je naša dejavnost strateškega pomena za gospodarstvo in turizem, kljub številnim pobudam letalski promet ni bil deležen posebnih ukrepov," so poudarili v podjetju in dodali, da je strošek dela med celotnimi stroški najvišja postavka ter da žal v prihodnjih mesecih ne bodo zmogli obvladati likvidnostnih težav brez radikalnejših posegov vanj.