Foto: BoBo
Foto: BoBo

Na srečanju sta se sogovornika strinjala, da je prvi korak ozaveščanje o tem nesprejemljivem vedenju, ki ga žal še vedno prepogosto pometemo pod preprogo. Svetina je poudaril, da je treba učitelje, strokovne svetovalce na šoli in druge odrasle, ki delajo z otroki, treba opolnomočiti za pravočasno prepoznavanje medvrstniškega nasilja. To vključuje tudi ustrahovanje, trpinčenje, žaljenje in socialno izključitev šibkejših otrok, ki ga izvajajo močnejši, je poudaril. "Pomembno je, da se odrasli odzovemo in znamo ukrepati, če se mladi znajdejo v primežu medvrstniškega ali spletnega nasilja," je dodal.

V času pandemije se je interakcija med mladimi preselila v kibernetični prostor, s tem pa se je prav na družbenih platformah in omrežjih razmahnila tudi nasilna, sovražna in nedostojna komunikacija, opozarja varuh. "Zdi se, da smo v tekmovanju za pozornost za tendencioznimi objavami, nabiranju všečkov in s pisanji nesprejemljivih komentarjev kot družba izgubili kompas ter padli na izpitu vrednot, kot so strpnost, empatija in človečnost," meni.

Ob tem je potrebno zavedanje, da spletno nasilje ni nedolžno in nič bolj sprejemljivo kot nasilje v realnem svetu, saj lahko žrtev pahne v stisko, ki vodi tudi v depresijo, zmanjšanje samozavesti, izolacijo in samopoškodovanje, opozarja. Spletnega nasilja nikakor ne smemo dopuščati in minimalizirati. "Naša naloga je, da otroke in mladostnike izobrazimo o pasteh in nevarnostih na spletu in družbenih omrežjih," je poudaril varuh človekovih pravic.

Na srečanju je ministra še pozval, da naj pripravijo konkretne programe usposabljanja učiteljev in drugih zaposlenih v šolah za prepoznavanje medvrstniškega nasilja in za način, kako se primerno in učinkoviti odzvati na primere nasilja.