Podjetnik Rudolf Leban, ki ima s Patrio sklenjeno pogodbo za svetovanje pri protidobavah: V Sloveniji se vsi dobro zavedamo, da problem ni slaba kakovost Patriinih vozil ali kazenski postopki, temveč pomanjkanje denarja na ministrstvu za obrambo. Foto: MMC RTV SLO
Podjetnik Rudolf Leban, ki ima s Patrio sklenjeno pogodbo za svetovanje pri protidobavah: V Sloveniji se vsi dobro zavedamo, da problem ni slaba kakovost Patriinih vozil ali kazenski postopki, temveč pomanjkanje denarja na ministrstvu za obrambo. Foto: MMC RTV SLO

Da podatek o poskusu izločitve Patriinega slovenskega zastopnika v poslu z oklepniki drži, je direktor Rotisa Ivan Črnkovič že potrdil. Za časnik Večer je dejal, da si tega sam želi že dve leti. "To ni nič novega. Lahko razumete tako, da nas vlada želi izločiti, lahko pa razumete tako, da smo mi dosegli svoj cilj," je poudaril in dodal, da mu je navzočnost podjetja, ki ga vodi, v poslu zoprna zato, ker ni poslovnež, "ki bi se želel ukvarjati s politiko ter biti med kladivom in nakovalom". "Ne želim pa biti niti del iger, ki so jih vodili drugi, torej Patria prek nekaterih ljudi, s čimer mi kot njihovi zastopniki za Slovenijo nismo bili seznanjeni."

Rotis: Naš izpad večji od milijona evrov
Po Črnkovičevih besedah je imel Rotis zaradi zapletov pri prevzemanju in zaradi sumov korupcije, ki bremenijo finsko Patrio, več škode kot koristi. "Pri tem projektu je naš izpad več kot milijon evrov. Nam Patria ni plačala nič, tako kot je nekaterim, ki niso nič naredili. Plačani smo bili le glede na število prevzetih oklepnikov. Namesto 60 je bilo do zdaj prevzetih 13," je popisal stanje.

Zaradi mirovanja pogodbe med Slovenijo in finskim podjetjem ter zamud pri prevzemanju vozil imajo težave tudi nekatera druga slovenska podjetja, ki za Fince skrbijo za protidobave. Prodajalci opreme in storitev imajo namreč z izvajanjem protidobav organizacijske, manipulativne in še kakšne druge stroške, ki bi jih radi vsaj delno prelili v ceno proizvodov ter storitev.

Zaradi posla v nevarnosti tudi nekatera druga slovenska podjetja
Če se bo naročilo števila oklepnikov zmanjšalo, bo Slovenija Patrii plačala nižji znesek, to pa bo pomenilo tudi manj protidobav, za slovenska podjetja pa manj posla, ki je bil že zagotovljen. Iz tega razloga bi lahko nekatera med podjetji zašla v likvidnostne težave. Pri tem vendarle velja pojasniti, da je bilo do septembra lani realiziranih že za okoli 15 milijonov evrov protidobav.

MMC je že poročal, da naj bi redefinicija pogodbe s Patrio, ki bo pred ministrsko ekipo na mizi v prihodnjih dneh, vključevala več izhodišč: poleg želenega slovesa Rotisa še prilagoditev nakupa glede na razpoložljiva sredstva (zmanjšanje števila naročenih vozil); večji poudarek na protikorupcijski klavzuli in zamrznitev pogodbe za čas poteka predkazenskega postopka doma in v tujini.