Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

Odločitev o zakupu medijskega prostora v kuharski oddaji Masterchef Slovenija so sprejeli kmetijski sektorji mleka, mesa in sadja, ki v 60 odstotkih sofinancirajo promocije. Svoje predstavnike v odborih sektorjev imajo kmetje, Zadružna zveza Slovenije, Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS), Kmetijsko-gozdarska zbornica Slovenije (KGZS) in drugi predstavniki, so v današnjem sporočilu za javnost zapisali na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

Odločitev o zakupu medijskega prostora v omenjeni oddaji so potrdili na seji sveta za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov, ki ga sestavljajo predstavniki zadružne zveze, zbornice kmetijskih in živilskih podjetij, KGZS in kmetijskega ministrstva.

Šarec: Odločitev je padla pod prejšnjo ministrico

Začasni vodja kmetijskega ministrstva, sicer obrambni minister, Marjan Šarec se je na družbenem omrežju X odzval z besedami, da se je za sodelovanje v oddaji Masterchef ministrstvo odločilo še pod vodstvom prejšnje ministrice Irene Šinko 4. oktobra 2023.

"Prisotna je bila tudi prejšnja ministrica. Torej mene še ni bilo. Pa tudi če bi bil, podpirati je treba živilsko kakovost," je zapisal Šarec.

Nagovoriti želijo ljubitelje dobre hrane in kuhanja

Po sedmih letih promocije na televiziji, radiu, internetu in prek zunanjega oglaševanja "je bila odločitev in želja sektorjev predvsem nagovoriti potrošnike tudi prek različnih kuharskih oddaj, dogodkov, tudi tedna restavracij ipd.," so pojasnili na ministrstvu. Kot so dodali, želijo primarno nagovoriti potrošnike, ki so ljubitelji dobre hrane in kuhanja ter širše predvsem segment hotelov, restavracij in cateringa (HoReCa).

"Kmetijski produkti (mleko in mlečni izdelki, meso in mesni izdelki ter sadje in izdelki iz sadja), ki jih skupno promoviramo, sovpadajo prav z vsebinami kuhanja in segmenta sektorja HoReCa, torej primarna in poglavitna ciljna publika za ta zakup so prav gledalci kuharskih oddaj, ki so potencialni kupci teh izdelkov," so navedli.

Za zakup medijskega prostora, izvedbo kreativnih storitev in druge promocijske umestitve za sektor mleka, mesa in sadja so izbrali licenčno oddajo Masterchef Slovenija, katere ekskluzivno pravico predvajanja ima podjetje Pro Plus.

Kot so še dodali na ministrstvu, omenjeno promocijo sofinancirajo sektor mleka, mesa in sadja iz namenskih sredstev, del pa bo šel tudi iz integralnih sredstev proračuna.

Razglasitev tedna slovenske hrane

Vlada je sprejela sklep o razglasitvi tedna slovenske hrane, ki ga je novembra na pobudo več stanovskih organizacij predlagalo ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Teden slovenske hrane bo potekal vsak tretji teden v novembru, njegov namen pa je spodbujanje uživanja lokalno pridelanih sestavin in živil.

Namen tedna slovenske hrane je spodbuditi večje naročanje, nakupovanje in uživanje slovenske in lokalno pridelane hrane, promovirati slovenske tradicionalne jedi ter spodbuditi zdrav način prehranjevanja, so po seji vlade sporočili iz njenega urada za komuniciranje.

Kot so dodali, se ozaveščanje osredinja na javne ustanove, gostinske obrate, gospodinjstva in splošno zainteresirano javnost. "Aktivnosti v tem tednu bodo tudi prispevek k večjemu spoštovanju hrane ter naravnih virov, potrebnih za njeno proizvodnjo," so navedli.

Pobudo o tednu slovenske hrane so podprle Čebelarska zveza Slovenije, Zadružna zveza Slovenije, Kmetijsko-gozdarska zbornica Slovenije, Sindikat kmetov Slovenije, Zveza kmetic Slovenije, Zveza slovenske podeželske mladine, Ekoci - eko civilne iniciative Slovenije, Združenje za trajnostno prihodnost, Zveza sadjarskih društev Slovenije, Gibanje Oskrbimo Slovenijo - Štafeta semen, Gibanje Rajski vrt in Konzorcij evropsko zaščitenih živilskih pridelkov in izdelkov.

Zadnja leta je sicer ozaveščanju slovenske javnosti o prednostih lokalno pridelane hrane namenjen vsak tretji petek v novembru, ki v Sloveniji od leta 2012 velja za dan slovenske hrane. Na ta dan od leta 2011 na pobudo Čebelarske zveze Slovenije poteka tradicionalni slovenski zajtrk, ki ga sestavljajo kruh, mleko, maslo, med in jabolko ali drugo slovensko sadje.