Foto: BoBo
Foto: BoBo

Lani so se v Sloveniji zgodile tri delovne nesreče na železniških tirih s smrtnimi žrtvami. Varnostna priporočila podjetjem Slovenskih železnic je vodja preiskovalnega organa za preiskovanje nesreč in incidentov v železniškem prometu Daniel Lenart podal po preučitvi vseh treh primerov.

Med priporočili, ki jih je služba za preiskovanje letalskih, pomorskih in železniških nesreč in incidentov posredovala upravljavcu javne železniške infrastrukture SŽ-Infrastruktura, je med drugim napotek, da naj dela, pri katerih progovne delovne skupine uporabljajo motorne stroje in naprave, ki povzročajo hrup, izvajajo le ob upoštevanju vseh varnostnih elementov predpisanih protokolov. Priporoča tudi omejitev hitrosti vlakov na največ 30 kilometrov na uro, sicer pa do 50 kilometrov na uro v primerih, ko se ne uporabljajo naprave, ki povzročajo hrup.

Mimo delovišč, kjer progovne delovne skupine opravljajo dela, torej po sosednjih tirih, služba priporoča omejitev hitrosti vlakov na največ 50 kilometrov na uro, kar je pogojeno tudi s konfiguracijo proge in z vidnostjo v smeri prihajajočega vlaka. Med priporočili je tudi preučitev možnosti, da se v času daljših neprekinjenih del ob deloviščih namesti kontakte kontrole hitrosti, ki bodo v primeru prekoračitve dovoljene hitrosti aktivirali avtomatsko zaviranje vlaka.

Med priporočili tudi dodatni poduki tako čuvajev kot delavcev

Sorodna novica SŽ: Več udeleženih oseb neposredno pred nesrečo ni izvedlo predpisanih varnostnih protokolov

Preiskovalni organ priporoča tudi, da se čuvaji progovnih delovnih skupin podučijo o dolžnostih čuvajev, s poudarkom na spremljanju vlakovnih voženj po izvlečku iz voznega reda. Pred vsakim začetkom del progovnih delovnih skupin pa naj se vsi delavci dodatno podučijo o tveganjih, ki se nanašajo na krajevne razmere delovišč.

Izvajalcu upravljanja z vlečnimi vozili SŽ-VIT priporoča, da strojevodje vlakov ponovno poduči o dolžnostih med približevanjem delovišču na progi, ki se nanaša na oddajanje signalnega znaka "pazi" s strojno piščaljo in aktivnemu spremljanju razmer na progi, še izhaja iz priporočil.

V zvezi z decembrsko nesrečo poteka več preiskav

Preiskava decembrske nesreče, v kateri sta umrla dva delavca, sicer še poteka, do zdaj pa so ugotovili, da več udeleženih oseb neposredno pred nesrečo ni izvedlo predpisanih varnostnih protokolov, so sporočili z ministrstva.

Hkrati poteka tudi interni nadzor na Slovenskih železnicah, ugotovitve bodo znane do konca januarja. Še vedno poteka tudi predkazenski postopek policije, ki se nanaša na preiskavo suma storitve kaznivega dejanja ogrožanja posebnih vrst javnega prometa.