"Vročina ni ravno prava klima zame," priznava Tadej Pogačar, ki je ravno v dežju in ohladitvi na samem štartu v Gorjah in prvih 3 km mokre ceste do Zatrnika prišel do odločilne prednosti za zmago pred Primožem Rogličem. Foto: www.alesfevzer.com

"Letos je bila popolnoma drugačna proga kot lani. Veliko težja. Ni značilno za kronometer, da je samo vzpon. V tednu pred dirko sem nekaj potreniral na Rudnem polju in šel na vse ali nič," je bil Tadej Pogačar zelo zadovoljen, da mu je uspelo ubraniti naslov državnega kolesarskega prvaka v vožnji na čas, s čimer je prišel do 13. zmage članske kariere, ki je dolga komajda leto in pol. Zanimivost: ravno s 13 zmagami v karieri je šel Primož Roglič prvič na Dirko po Franciji.

S peto zmago sezone kot Remco in Nairo
Če je bil Tamau Pogi na Ambrožu pod Krvavcem za 10 sekund prekratek, je bil na Rudnem polju za dobrih 8 sekund prehiter in v dvobojih z vodilnim kolesarjem sveta izenačil na 1:1. Pogačar je v nedeljo slavil že peto zmago v sezoni 2020, četudi je pandemija covida-19 odnesla več kot 4 mesece tekmovanj. Toliko zmag sta v tej sezoni med svetovno elito nabrala le belgijski čudežni deček Remco Evenepoel in prerojeni Nairo Quintana, pri čemer pa so bili vsi Pogačarjevi uspehi raznoliki: kronometer, solo pobeg, skupni uspeh na etapni dirki in zmagi v manjši in nekoliko večji skupini.

V nedeljo je Pogačar štartal minuto pred Rogličem, kar je narekovalo pristop: "Imam v mislih, da je on za mano, in moj cilj je bil, da me ne vidi na progi," je pred štartom v Zgornjih Gorjah povedal 21-letnik, ki se je kljub poletnemu nalivu pognal na vso moč. "Takoj na štartu se je ulilo, na cesti je že stala voda. S temi tubularji, ki so za suhe ceste, sem bil zato kar previden v prvih ovinkih, a nato na klancu ni bilo več panike. Sem šel, kolikor je neslo."

Ključni del: vzpon na Zatrnik
In res je letelo na polno, kar potrjujejo objavljene številke, ki jih je delil sam Pogačar. Ključni del je bil najstrmejši vzpon na Zatrnik, do koder si je po dobrih 3 km po peš merjenju gledalcev na nekdanjem priljubljenem smučišču pred Rogličem privozil že okoli 30 sekund prednosti.

Zmagovita menjava na robu Pokljuke
Vidna razlika je bila, da se je Pogačar na Pokljuko povzpel z navadnim cestnim kolesom, po 7,6 km pa je presedlal na kronometrski stroj. Nasprotno je Roglič vseh 15,7 km prevozil s kronometrskim kolesom. Prvo je lažje za dober kilogram, drugo ti da aerodinamiko za višje hitrosti, a je tudi okornejše na vzponu.

Odločala teža, ne aerodinamika
"Oprema je pomembna, a na tem kronometru, ki je samo klanec, ni bila tako pomembna kot na ravninskih. Sama aerodinamika ni odločala, prej teža. Skupaj z Andrejem Hauptmanom smo se odločili po sobotnem treningu, ko smo preračunali, ali se izplača menjati ali ne. Meni osebno se je izplačalo, a to je odvisno od vsakega posameznika,"
je Pogačar pojasnjeval ekipno taktiko UAE Emirates, ki so ob njegovem zlatu osvojili še bron z Janom Polancem, ki je za 6 sekund ugnal četrtega veterana Janija Brajkoviča.

"V naši ekipi je vse urejeno, organizacija na najvišji ravni. Super je imeti ob sebi tako mehanika kot maserja in seveda športnega direktorja. Vse skupaj je zato lažje," je gorenjski volk priznal, da so se emirati izredno resno lotili DP-ja v kronometru, kjer niso nič prepuščali naključju. Ves teden prej so trenirali, testirali in vadili menjavo kolesa, četudi je mehanik pri tem tudi večkrat padel.

Kolesarska zveza ni zadela samo s terminom državnih prvenstev, temveč tudi s profilom in zahtevnostjo, pri čemer so z DP-jem v vožnji na čas omogočili generalko za predzadnjo etapo Toura 2020. Foto: Twitter/@LeTour
Kolesarska zveza ni zadela samo s terminom državnih prvenstev, temveč tudi s profilom in zahtevnostjo, pri čemer so z DP-jem v vožnji na čas omogočili generalko za predzadnjo etapo Toura 2020. Foto: Twitter/@LeTour

Predzadnji dan Toura zelo podoben kronometer
Zakaj tako velik poudarek DP-ju sicer najnovejše kolesarske velesile, ki je izvedla prvi UCI-dirki po izbruhu pandemije? Odgovor se skriva v 20. etapi prihajajočega Tour de France 2020. Po prestavitvi na septembrski termin se bo namreč v soboto 19. septembra predvidoma odvil zadnji boj za zmago in najvišja mesta na 107. dirki po Franciji.

A najprej lažna ravnina, nato strm vzpon na smučišče
36-km kronometer s štartom v Luru (290 m) prinaša 13,5 km lažne ravnine, podobne 8-kilometrskemu odseku na pokljuški planoti, nato 14,5 km razgibanega terena, za zaključek pa pride 8 km čisto pravega vzpona na smučišče La Planches des Belles Filles (1053 m). Torej ravno obratno kot v nedeljo, ko se je prvič strmo vzpelo z Gorij na Pokljuko in nato peljalo po planoti do biatlonskega centra na Rudnem polju.

Po zmagi so pri UAE Emirates potrdil, da je bil trening za Tour uspešen in da načrtujejo tudi tam menjavo kolesa, seveda z upanjem, da bo slovenski mladenič v igri za vidna mesta v skupni razvrstitvi. A če sam Pogačar zmanjšuje pričakovanja in poudarja, da gre na francosko pentljo debitirat, pogledat in videt, kako visoko lahko seže, so si direktorji Emiratov na Pokljuki zadovoljni meli roke.

O državnem naslovu partnerice Urške Žigart:
O državnem naslovu partnerice Urške Žigart: "Vesel sem, da je tudi njej uspelo po toliko letih truda. Zagotovo bomo nocoj praznovali." Foto: www.alesfevzer.com

Selitev v Sestriere in Alpe
"Ne ve se zares še čisto nič. Načrtujemo, da bo vse kot normalno in tako tudi upamo. Treniramo, se pripravljamo in bomo videli,"
se Pogačar ni spuščal v napovedi in je po treh različnih izkušnjah s pandemijo izredno previden,

A načrt je znan: selitev v Sestriere in Savojske Alpe na višinske priprave, od koder bo šel na prvo dirko svetovne serije po pandemiji Strade Bianche v Sieni 1. avgusta, nato bo teden dni zatem preizkusil svojo vzdržljivost na spomeniku Milano–Sanremo, zatem pa etapna dirka Dauphine (12.–16. avgusta) in končno Nica in krst na največji kolesarski dirki po svetu. Pri tem bo šlo na Tour de France 2020 po vueltizaciji profilov in tras na polno že od štarta.

Pogačar letos navdušuje z izjemnimi predstavami