Ita Airways ima trenutno 71 letal in 4300 zaposlenih. Foto: Reuters
Ita Airways ima trenutno 71 letal in 4300 zaposlenih. Foto: Reuters

Sporazum, s katerim bo nemški prevoznik že letos prevzel dobri dve petini kapitala Ite Airways, so v Rimu podpisali v četrtek.

325 milijonov evrov – toliko bo Lufthansa še letos vložila v dokapitalizacijo slabi dve leti starega italijanskega prevoznika Ita Airways in s tem postala njegov 41-odstotni lastnik.

Sporazum, ki ga je nemška letalska skupina včeraj sklenila z italijanskim ministrstvom za gospodarstvo in finance, predvideva še en, 450-milijonski vložek čez dve leti, s čimer bi si pridobila 90-odstotni delež, desetina lastništva pa bo ostala državi. Sporazum zdaj čaka še preverba italijanskega računskega sodišča in Generalnega direktorata za konkurenco pri Evropski komisiji.

Nemci predvidevajo, da bo Ita Airways letošnje leto, ko bo država podjetju še naprej pomagala z 250-milijonskim kritjem izgub, končala z 2,5 milijarde evrov dohodka, že prihodnje leto pa naj bi dohodki presegli izdatke. Do leta 2027 naj bi se dohodki povečali na dobre štiri milijarde letno.

Finančni minister Giancarlo Giorgetti meni, da so s poslom razrešili desetletja star vozel. Po izračunih Observatorija javne porabe iz Milana je italijanska država v reševanje nacionalnega avioprevoznika v zadnjih 50 letih vložila več kot 11 milijard evrov.

Ita Airways ima trenutno 71 letal in 4300 zaposlenih. V primerjavi z Alitalio, ki je šla v dokončni stečaj leta 2021, je to za tretjino manjša flota in za dve tretjini manj osebja. Kljub temu pa Ita Airways ustvarja izgubo, primerljivo z več kot milijonom evrov na povprečni dan zadnjih let Alitalie. Lansko poslovno leto je sklenila s 486 milijoni evrov v rdečem.