Ljubljana se je na lestvico uvrstila tretjič zapored. Foto: BoBo
Ljubljana se je na lestvico uvrstila tretjič zapored. Foto: BoBo

Ljubljana je najmanjše mesto, uvrščeno na lestvico, so sporočili z Mestne občine Ljubljana. Slovensko prestolnico so avtorji lestvice sicer opisali kot zeleno mesto, ki je prijazno do kolesarjev. Pohvalili so dejavnosti na področju do kolesarjev prijaznega razvoja mesta in prizadevanja za inovativne rešitve na tem področju.

Avtorji so med drugim izpostavili podatke o izposoji koles iz samopostrežnega sistema Bicikelj, urejanje enosmernih ulic, po katerih je kolesarjenje dovoljeno v obe smeri, uvajanje križišč in semaforjev za kolesarje, širitev območij, namenjenih le pešcem in kolesarjem, ter območij z omejeno hitrostjo.

Ljubljana se je na lestvico, ki jo objavijo vsaki dve leti, uvrstila tretjič zapored. Leta 2013 je zasedla 13. mesto, leta 2015 pa osmo mesto.

Samopostrežni sistem izposoje koles Bicikelj v Ljubljani živi od leta 2011, do zdaj pa so si uporabniki kolesa izposodili že več kot šestmilijonkrat. Vsako kolo iz sistema Bicikelj je v povprečju uporabljeno osemkrat dnevno. Danes sistem obsega 60 postajališč s 600 kolesi. Foto: BoBo
Samopostrežni sistem izposoje koles Bicikelj v Ljubljani živi od leta 2011, do zdaj pa so si uporabniki kolesa izposodili že več kot šestmilijonkrat. Vsako kolo iz sistema Bicikelj je v povprečju uporabljeno osemkrat dnevno. Danes sistem obsega 60 postajališč s 600 kolesi. Foto: BoBo

Kakšna bo prihodnost kolesarstva?

Lestvico do kolesarjev prijaznih mest The Copenhagenize Index pripravljajo od leta 2011, prvo mesto pa je tudi letos - že tretjič zapored - zasedla danska prestolnica København.

Med izzivi za prihodnji razvoj kolesarstva v Ljubljani avtorji navajajo postavitev dodatnih stojal za kolesa oz. varovanih kolesarnic, dopolnitev kolesarskega omrežja na obrobju mesta in vzdrževanje kolesarske infrastrukture v zimskih razmerah, so nadaljevali na občini.

Ob tem so spomnili, da so v zadnjem času zagotovili boljše pogoje za kolesarje na prenovljeni Drenikovi ulici, Gosposvetski cesti, Dalmatinovi, Grablovičevi in Livarski ulici, Prešernovi ter Hradeckega cesti. Pravkar poteka prenova Trubarjeve ulice, Poljanske ceste, Litijske, Vodnikove in drugih cest, pravkar se bo začela še prenova Parmove.

Infrastrukturo je treba vzdrževati vse leto

Za vzdrževanje kolesarske infrastrukture skrbijo vse leto, tudi pozimi, na očitke odgovarjajo na ljubljanski občini. "Sneg s kolesarskih stez čistimo po tem, ko zagotovimo prevoznost cest za javni promet ter dostop do zdravstvenih domov, šol in vrtcev," so pojasnili. "Ker preteklo zimo ni snežilo, ocenjujemo pripombo o vzdrževanju v zimskih razmerah kot nekoliko nenavadno," so še dodali.