Uporaba storitve Prevoz na klic bo potekala na način avtobusnega potniškega prometa. Potniki bodo vstopali in izstopali na rednih avtobusnih linijah in postajališčih, razlika pa je v tem, da morajo uporabo prej naročiti. Foto: BoBo
Uporaba storitve Prevoz na klic bo potekala na način avtobusnega potniškega prometa. Potniki bodo vstopali in izstopali na rednih avtobusnih linijah in postajališčih, razlika pa je v tem, da morajo uporabo prej naročiti. Foto: BoBo
eURBAN
Nova vozila Eurban se pridružujejo avtobusom mestnega potniškega prometa, ljubljanskim Kavalirjem in električnemu vlakcu, ki vozi na Ljubljanski grad. Foto: MMC/Enej Česnik
LPP, avtobus
Vozni park ljubljanskih mestnih avtobusov, v katerem je 224 vozil, se je v zadnjem času bistveno izboljšal - med drugim imajo 68 novih avtobusov na stisnjen zemeljski plin (CNG), kar predstavlja 30 odstotkov celotnega voznega parka. Foto: BoBo
LPP, avtobus
Števila kontrolorjev, ki nadzirajo avtobuse, LPP ne razkriva, pojasnili pa so, da se število prekrškov v povezavi z uporabo Urbane viša Foto: BoBo
LPP, avtobus
Polepitev avtobusov na način, da vključuje tudi stekla, je ustaljena praksa v Evropi in svetu - v vseh mestih po Sloveniji se izvaja že od leta 2005, odgovarjajo na LPP-ju. Foto: BoBo

Prevoz na klic Eurban je del ponudbe Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), storitev pa bodo izvajali izključno z električnimi vozili.

Uporaba storitve Prevoz na klic bo potekala na način avtobusnega potniškega prometa. Potniki bodo vstopali in izstopali na rednih avtobusnih linijah in postajališčih, razlika pa je v tem, da morajo uporabo prej naročiti, je izpostavil direktor LPP-ja Peter Horvat.

Prevoze na klic bodo v LPP-ju izvajali predvsem na območjih, kjer avtobusi vozijo redkeje ali pa se pojavlja manjše število potnikov ob določenih dnevih ali urah v dnevu. Za plačilo storitve velja cenik za mestni promet, prevoz pa bo mogoče plačati z urbano in mobilnim telefonom.

Prva linija, kjer so storitev testno že uvedli, je linija 26, ki vozi na relaciji Tuji Grm-Mali Lipoglav. Kot je pojasnil Horvat, so v skoraj dveh tednih za zdaj prejeli 40 klicev, je pa prepričan, da se bo glas o storitvi kmalu razširil. Na podlagi spremljanja odzivov potnikov se bodo na LPP-ju tudi odločali o vključitvi drugih linij v storitev.

Ponudbo pa nameravajo na LPP-ju razširiti tudi zunaj obstoječih linij, po katerih vozijo avtobusi. Horvat je dejal, da bodo to uvedli oktobra, ko bodo mestni svetniki potrdili cenik. O tem, kakšne bodo te cene, pa prvi mož LPP-ja še ni želel govoriti.

Linija do Domžal?
LPP je sicer z novim šolskim letom spremenil in ukinil nekatere linije. "Spremembe linij so po navadi povezane z več linijami, zato poskušamo to reševati v enem sklopu, zato sta tudi liniji 28 in 29 ukinjeni, istočasno pa je uvedena linija 26 (Mali Lipoglav-Tuji Grm), ki ima funkcijo napajalne linije. Uvedli smo novo linijo 12D do Podgorice, obračališče pa je umeščeno v Dragomlju," so za MMC povedali na LPP-ju, kjer so se za to odločili na podlagi pobud potnikov.

Pa je še kakšna taka linija, za katero dobivajo številne pobude in jo tudi nameravajo morda v prihodnje uvesti? "Veliko pobud je za uvedbo linije do Domžal," priznavajo.

Vse več prekrškov z urbano
Vozni park ljubljanskih mestnih avtobusov, v katerem je 224 vozil, se je v zadnjem času bistveno izboljšal - med drugim imajo 68 novih avtobusov na stisnjen zemeljski plin (CNG), kar predstavlja 30 odstotkov celotnega voznega parka. Za volanom trenutno krmari 546 voznikov, med njimi je tudi devet predstavnic nežnejšega spola.

Števila kontrolorjev, ki nadzirajo avtobuse, LPP ne izdaja, pojasnili pa so, da se število prekrškov v povezavi z uporabo urbane viša. "In sicer v povezavi z uporabo tuje kartice urbana, na kateri je naložena mesečna vozovnica, in pa v povezavi z uporabo prevoza brez kartice urbana, kadar kontrolor izvaja kontrolo skupaj z varnostnikom," pravijo.

So pa na LPP-ju izjemno zadovoljni z uvedbo rumenih pasov na Dunajski in Celovški cesti septembra 2013. "Rumeni pasovi so izjemna pridobitev, saj lahko javni potniški promet zanesljivo in po voznem redu pride na cilj, čas potovanja pa se je skrajšal za pet minut," zatrjujejo.

Prestolnica ponoči brez avtobusa
Se pa potniki ob LPP obregnejo tudi z očitki. Shema nočnih linij mestnega javnega linijskega prevoza prikazuje osem linij, urnik pa kaže, da med približno eno in tretjo, celo četrto uro zjutraj ne vozijo.

Kako to, da je evropska prestolnica v tem času brez enega samega nočnega avtobusa, sploh glede na to, da je središče Ljubljane ob koncih tedna vse živahnejše in je tudi obratovalni čas lokalov daljši, pa je treba v noči s sobote na nedeljo loviti avtobus opolnoči ali pa na naslednjega čakati vse do štirih zjutraj?

"Evropska mesta ukinjajo prevoze v navedenem času, saj linije niso rentabilne," odgovarjajo na LPP-ju.

Stekla polepljena v skladu s predpisi
Potnike motijo z oglasi polepljena stekla, saj so z notranje strani perforirana, kar jim sicer omogoča pogled ven, vendar pa je ta zelo otežen zaradi gostote same perforacije - pritožbe se nanašajo na bolečine v očeh in glavobole, ko gledajo skozi okno, pa tudi na izpuščena postajališča v nočnem času in slabem vremenu zaradi otežene vidljivosti.

Polepitev avtobusov na način, da vključuje tudi stekla, je ustaljena praksa v Evropi in svetu - v vseh mestih po Sloveniji se izvaja že od leta 2005, odgovarjajo na LPP-ju, kjer so tovrstno oglaševanje na svojih avtobusih uvedli leta 2009, trenutno je na omenjen način opremljenih 30 odstotkov mestnih avtobusov.

Zagotavljajo, da je pripomb potnikov na tovrstno poslikavo malo, vse poslikave avtobusov pa so "izvedene v skladu z vsemi relevantnimi predpisi s tega področja, tako na lokalni kot na državni ravni". Pojasnjujejo, da se za poslikavo stekel avtobusa uporabljajo posebne perforirane samolepilne folije, ki omogočajo vidljivost iz avtobusa in prepuščajo svetlobo v notranjost.

"Glede ustreznosti prepustnosti svetlobe predmetnih folij je bilo pridobljeno tudi mnenje Kemijskega inštituta - Laboratorija za spektroskopijo materialov, katerega izsledek je, da folije prepuščajo več svetlobe, kot je predpisano v tem primeru," zatrjujejo na LPP-ju, kjer dodajajo, da poleti te folije delujejo kot zaščita proti neposrednemu vdoru sonca v notranjost avtobusa, kar se odraža na boljšem počutju potnikov in tudi na prihranku energije potrošnje avtobusa.