Je videti udobno, kajne? Tako so si poslovni razred zamislili pri Singapore Airlines, ki povezuje najbolj oddaljena mesta sveta. Foto:
Je videti udobno, kajne? Tako so si poslovni razred zamislili pri Singapore Airlines, ki povezuje najbolj oddaljena mesta sveta. Foto:

Za tisto manjšino, ki si lahko privošči razsipno zapravljanje in za vsak potep z letalom seže globoko v žep, pa je potovanje v prvem in poslovnem razredu pravo razvajanje in sproščujoč počitek.

Letalske družbe gredo zares prek vseh meja, saj jih vodi le misel ustreči svojemu petičnemu potniku. Moderni, udobni sedeži, v katere se človek kar pogrezne, različne naprave, s katerimi čas ob poslušanju glasbe, gledanju filmov ali igranju igric mine, kot bi mignil, in neskončna paleta dodatnih uslug - ko razvajeni premožni potnik nekaj zahteva, bo slej ko prej to tudi dobil. (Bogati) kupec ima pač vedno prav.

Anja Pavlič

Zanimivo razporejeni sedeži pri ameriški letalski družbi Delta, ki bodo na nekaterih njenih letalih na voljo od februarja.
Na nekaterih letalih Singapore Airlinesa prenosnega računalnika ni potrebno več vlačiti s seboj na pot, saj potnika pričaka zabavni sistem, imenovan KrisWorld, ki je vgrajen v vsak sedež in ki omogoča, da med letom čez oceane uživajo v ogromno filmih in TV-serijah. Poleg tega lahko na računalniku seveda opravljajo tudi resno delo.
Ne glede na to, v kako udoben sedež se potnik pogrezne, nepozaben let naredi še cela vrsta drugih dejavnikov oziroma uslug. V mislih imamo seveda stevardese, ki morajo običajno opraviti šesttedenski program izobraževanja, pri Singapore Airlinesu pa tečaj traja kar pet mesecev. Uspešno ga opravi le deset odstotkov vpisanih.
Spet Singapore Airlines. Strokovnjaki pri družbi so pri oblikovanju sedežev tudi natančno preučili položaje med spanjem, nato pa oblikovali sedež/posteljo, ki naj bi zaradi svoje oblike odgovarjala tako tistim, ki večinoma spijo na trebuhu ali hrbtu, kot tistim, ki najlažje zaspijo na boku.
Prvi razred omogoča, da zaprete vrata svoje kabine, se pogreznete v globok spanec in pozabite, da ste pravzaprav nekaj tisoč metrov visoko. Za tiste, ki kar prekipevajo od energije, pa pri Jet Airways poskrbijo tako, kot je videti na fotografiji.
Da, na krovu letala je izbrancem po navadi na voljo tudi polno založen bar. Pri Virgin Atlanticu se zavedajo, da petičneži ne zmorejo celega leta preživeti na sedežih, zato so svoje boeinge 747 opremili tudi s takšnim prostorom za druženje.
Ameriške družbe so v preteklosti nekoliko zamujale pri izboljšanju udobja svojih potnikov, v zadnjih mesecih pa so vgradile nekaj novih sedežev. Pri United in American Airlinesu so potnikom poslovnega razreda na voljo takšni sedeži.
Prvi razred pri British Airways obljublja šampanjec, velik, široke sedeže in več kot 200 oblik zabave. Potnikom pa - kako britansko - postrežejo tudi s popoldanskim čajem.
Poslovni razred pri British Airways še zdaleč ni tako prestižen, še vedno pa ponuja prostorne sedeže, visoke pregrade pa zagotavljajo zasebnost.
Emirates Airlines so kot prvi leta 1992 uvedli posamične ekrane na sedežu pred potnikom. Tehnološki napredek je od takrat naredil dolgo pot, rezultat je viden.
Pri Emirates Airlines potnikom omogočajo tudi, da ob povratku domov že gledajo svoje počitniške fotografije, glasbeni predvajalnik pa ponuja sestavo glasbene 'lestvice' iz kar 10.000 pesmi.