Uredniški izbor

Poudarki

  • Sindikat voznikov avtobusov Slovenije kljub reprezentativnosti ni bil povabljen k pogajanjem o panožni kolektivni pogodbi.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.5 od 13 glasov Ocenite to novico!
Avtobus
Tako v SDPZ-ju kot tudi v SVAS-u imajo podobne pripombe na panožno kolektivno pogodbo za prevoze potnikov v cestnem prometu, a sodelovanje med sindikatoma na področju panožne kolektivne pogodbe za zdaj ni zgledno. Foto: BoBo
Stavka
SVAS je lani organiziral stavko voznikov avtobusov, ki pa se ji SDPZ ni pridružil. Foto: SVAS

Dodaj v

Kolektivna pogodba, po kateri so vozniki avtobusov mesečno 220 ur v službi, še vedno velja

V SDPZ-ju upajo, da jim bo z delodajalci letos uspelo izpogajati potrebne spremembe kolektivne pogodbe
5. januar 2018 ob 16:25
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vozniki avtobusov, ki so lani s stavko opozarjali tudi na sporno panožno kolektivno pogodbo, po kateri se čas med posameznimi vožnjami vrednoti kot tretjina delovne ure, ostaja nespremenjena. Pri Sindikatu delavcev prometa in zvez (SDPZ) ob tem poudarjajo, da pričakujejo pogajanja o novi pogodbi že na začetku leta, medtem ko Sindikat voznikov avtobusov Slovenije (SVAS), ki je lani organiziral stavko, k pogajanjem ni bil povabljen.

Vozniki avtobusov v skupini Arriva Slovenija so lani s stavko opozarjali na čedalje slabše razmere za delo. Kljub sklenjenemu dogovoru, ki je med drugim vključeval tudi dvig plač, je panožna kolektivna pogodba, ki je vir slabih delovnih razmer, ostala nespremenjena. Glavna težava panožne kolektivne pogodbe je, da vrednoti čas čakanja med posameznimi vožnjami kot tretjino delovne ure, ne glede na to, da so vozniki nemalokrat obsojeni na čakanje na postajališčih, kjer je vprašljiv tudi dostop do stranišča. V praksi to pomeni, da so vozniki za izpolnitev polnega delovnega časa v službi več kot 220 ur na mesec.

Pri SVAS-u so po stavki napovedovali, da so njihov naslednji cilj spremembe v panožni kolektivni pogodbi, ki se ni spreminjala od leta 2006, temveč zgolj podaljševala. Da je panožna kolektivna pogodba problematična, meni tudi nova generalna sekretarka SDPZ-ja Saška Kiara Kumer, ki poudarja, da je bilo podaljšanje sklenjeno prav z namenom, da se v letošnjem letu že na začetku leta začnejo pogajanja o novi panožni kolektivni pogodbi, za katero že dalj časa opozarjajo, da jo je treba urediti, zlasti v času, ko so vozniki avtobusov postali deficitarni poklic. Glavne zahteve SDPZ-ja bodo sprememba vrednotenja časa razpoložljivosti in dvig osnovne plače, pri čemer bi se moral prvi tarifni razred začeti pri minimalni plači.

Podobne zahteve, a brez sodelovanja
Podobna pričakovanja imajo tudi pri SVAS-u, a jih predstavniki delodajalcev na pogajanja niso vabili, saj takrat niso bili reprezentativni. Pri SVAS-u so namreč šele novembra lani prejeli odločbo ministrstva, da so reprezentativni sindikat za poklic voznik avtobusa. Po prejemu odločbe o reprezentativnosti so se obrnili na predstavnike delodajalcev in na začetku decembra od Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) prejeli odgovor, da so predstavniki delodajalcev na pogajanjih s SDPZ-jem delodajalce obvestili o reprezentativnosti SVAS-a in sindikatu prepustili odločitev, ali bo k pogajanjem povabil tudi SVAS.

Le dan po tem, ko so pri SVAS-u prejeli obvestilo GZS-ja, so predstavniki delodajalcev in SDPZ-ja že podpisali novo panožno kolektivno pogodbo, ki vsebinsko ni spremenjena, je pa podaljšana do konca leta 2018. Predstavnik SVAS-a Damjan Volf ob tem poudarja, da jih nihče iz SDPZ-ja ni obvestil o podaljšanju panožne kolektivne pogodbe, temveč so zanjo izvedeli šele iz objave v Uradnem listu.

Spodbudno sodelovanje na ravni podjetja
Da so odnosi med sindikatoma načeti, potrjuje tudi podatek, da so pri SVAS-u, tako Volf, prejeli odklonilen odgovor SDPZ-ja na njihovo vprašanje, ali jih bodo v prihodnje povabili v pogajalsko skupino za pogajanja o novi kolektivni pogodbi. Kot razlog za tako odločitev so navedli, da je SVAS reprezentativen zgolj za določen poklic, ne za celotno dejavnost, kar je po mnenju Damjana Volfa nerazumljivo, "saj poklic voznika avtobusov predstavlja več kot polovico delavcev v panogi prevoza potnikov v cestnem prometu".

Kumerjeva ob tem poudarja, da so se v preteklosti pojavljale težave med posameznimi predstavniki sindikatov, ki pa jih ni želela komentirati, saj meni, da so stvar odprtih pogovorov med sindikatoma, pri tem pa "ne želi zapirati nobenih vrat". Obenem dodaja, da te zgodbe ne bi smele biti predmet razprav v medijih, saj drobljenje sindikatov članom ne koristi. Poudarja, da s SVAS-om sodelujejo pri pogajanjih za podjetniško kolektivno pogodbo v družbi Avrigo, kjer je to sodelovanje zelo uspešno.

Tudi Volf pritrjuje, da so v tem sodelovanju spoznali dodano vrednost, zato meni, da je še toliko bolj nerazumljivo, da se ta dodana vrednost sodelovanja ne izkoristi tudi pri pogajanjih za panožno kolektivno pogodbo. "Pri tem se je treba vprašati, ali bomo šli v uspešno sodelovanje ali pa bomo še naprej dovoljevali samostojne akcije nekih šerifov."

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
kefej1
# 05.01.2018 ob 17:17
@nikhrast- samo v informacijo: nadure se pri teh naših kapitalističnih inventivcih sploh ne plačajo ali pa se plača le omejeno število nadur, ostalo pa "koristijo."
Tuljava
# 05.01.2018 ob 18:34
To je tko k ce bi teb v sluzbi rekl da delaj od 7-11h in od 13-17h. Vmes pejt na malco/kosilo ko ti ure ne tecejo in bodi od doma skupaj tako vec kot 10h. In tle ni nobenih nadur k ste tko pametni.
Kekec99
# 05.01.2018 ob 17:31
Kaj ni 220 ur mesečno za nekoga ki je v prometu preveč? Tudi šole najemajo take "profesionalce".
Igo
# 05.01.2018 ob 20:28
Izkoriščanje delavcev vodi v nižjo kvaliteto izvedbe dela.
DrKult
# 05.01.2018 ob 17:18
Tipični obraz nečloveškega kapitalista. Potrebujemo zmernejši, človeku prijaznejši kapitalizem, tega neoliberalnega s**nja je počasi že dosti.
paver
# 05.01.2018 ob 23:21
Če ne morajo pošteno plačat delavcev pa naj zaprejo firmo!
muki7
# 06.01.2018 ob 07:49
Če ne morajo pošteno plačat delavcev pa naj zaprejo firmo!

Strinjam, vendar ni point v tem, da ne bi mogli; gre za to, da nocejo, ces kdo nam pa kaj more. Nesporno pri tem je pa, da imajo pri svojem ravnanju zegen drzave, in to je tisto, kar najbolj zalosti....
osrdek
# 06.01.2018 ob 01:55
Arriva je tuja multinacionalka. V Slovenijo so prišli zaradi maksimizacije dobička. To je pol rezultat tega.

Kapo dol voznikom, da so se odločili za stavko kot legitimno pravico za zaščito svojih pravic.
Kekec99
# 05.01.2018 ob 19:31
@colnago
Pri voznikih je tudi čakanje del dela. Na meji voznik avtobusa ne zaspi ampak čaka tudi po par ur da jo prečka.
aktivist
# 05.01.2018 ob 23:13
@mikic

Zato pa imamo kapitalizem. Naj se delodajalec znajde na trgu. Naj poisce sredstva s sponzorji in drugimi viri. Naj ceno zniza. Ne pa izkoriscati delavca.
aktivist
# 05.01.2018 ob 19:15
Zakaj jih je zgolj Levica podprla?
accko
# 05.01.2018 ob 20:35
Nadure se nikjer ne placuje ampak te poslje na prisilni dopust al pa ti daje med tednom dneve proste tko da je to vse izkoriscanje.
mmeeddoo
# 16.01.2018 ob 07:38
Saj, če pa ne bodo štrajkali, jim bo pa lastnik dal stimulacijo. Saj potem je pa vse v redu, ne? Aja, samo ene kretene je treba dobit, da štrajkajo in poskušajo razmere izboljšat, šele potem bo stimulacija. Kdo bo prvi?
Miki Mause
# 07.01.2018 ob 12:44
Lahko bi Luka Lukič še malo opisal zakaj 220ur, ker vidim, da je tukaj med komentatorji polno nevednih ljudi. Kajti poklicni vozniki avtobusov in tovornjakov nimajo 8urnega delovnika, kot ostala vesoljna Slovenija in, ko zaključi se poštemplja ter odide domov.

Aja in nadur ni tukaj, če pa so so pa fino kaznovane s strani policije in finančne uprave.

Uredba 561/2006
mikic007
# 05.01.2018 ob 21:48
Ker ta panoga res proizvaja ogromno tajkunov.. Vsi bi se peljali čez celo Slovenijo za 5€, delavec naj bo pošteno plačan, avtobusi novi in na vsako uro... Treba je pač videt tudi drugo plat. Seveda boste rekli, potem pa zapremo firme, ampak potem tudi javnega prometa razen javnih firm ne bo. Tam pa spet ne želimo metati milijonov v izgube, pa je krog sklenjen.

Pa ne da ne privoščim voznikom, privoščim vsakemu, ampak kaj mu pomaga super pogodba, če bo kasneje na cesti, pa ne kot voznik...
Lukos
# 05.01.2018 ob 20:03
@kefej1
Saj pri nas je isto, nadure se koristijo in ne plačujejo in tako je skoraj vsepovsod....
RJSlo
# 05.01.2018 ob 18:28
No ja. Kako je pa s tehničnimi pregledi za avtobuse? Če je tarifa za osebna vozila 20 €/vozilo, je pri avtobusih ...? Kako je pa s telefoniranjem med vožnjo? Za kaj se porabijo subvencije?

Moram pa priznati, da so šoferji kar prijazni. Včasih, ko so bili na avtobusih še sprevodniki se je dalo videti marsikaj, in vohati.
mikic007
# 06.01.2018 ob 07:05
@paver in aktivist

Saj če ne bo (dovolj) dobička, jo bodo zaprli. Oziroma prodali balkancu, ki jo bo potem zafural. Takrat bomo gledali te voznike na tedniku, kako niso dobili zadnjih 6 plač.. Spomin vam je kratek.
galoper
# 05.01.2018 ob 17:35
Zveni kot nerganje otroka nad umazanimi čevlji, ker je čofotal v blatu.
rokecr
# 05.01.2018 ob 16:31
delat je treba! zdravniki in JS pa stavkat za višje svoje plače! LOL

kolikšne plače imajo predstavniki sindikatov?
colnago
# 05.01.2018 ob 17:40
220 ur imajo pisanih,vozijo jih pa mogoče polovico,ostalo pa čakajo
nikhrast
# 05.01.2018 ob 16:43
220 na mesec, kar precej nadur.
Kot vsepovsod, delavci se pritožujejo nad nadurami, potem se pa vidijo kako dobro zaslužijo z nadurami, pa nove bajte, avtomobili, jahte, vikend bajte, počitnice, pa še novi krediti...
Isto s puncami na kasah po supermarketih, seveda stokajo, potem pa komaj čakajo na nadure.
Potreben pa je močen sindikat, dvakrat in trikrat več za nadure, vikende, praznike pa more biti v pogodbi.
Kazalo